וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את בקשת הממשלה: הדיון בביטול עילת הסבירות יתקיים במועדו

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 11:28

הדיון יתקיים ב-12 בספטמבר בהרכב מלא של 15 שופטי עליון. ההחלטה להתיר על כנו את מועד הדיון מעבירה מסר ברור - חיות מבטיחה שהיא והשופטת ברון ישבו בהרכב שידון בעתירה הכי נפיצה והיא ביטול התיקון לחוק יסוד השפיטה שמבטל את עילת הסבירות

לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות: השבוע ה-30 למחאות נגד המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

בג"ץ דחה היום (שלישי) את בקשת הממשלה וקבע כי הדיון בביטול עילת הסבירות יתקיים במועדו, בעוד כשלושה שבועות. ההחלטה של נשיאת העליון אסתר חיות חשובה ומעבירה מסר ברור - היא (וענת ברון) ישבו בהרכב שידון בעתירה הכי נפיצה והיא ביטול התיקון לחוק יסוד השפיטה שמבטל את עילת הסבירות. בכך חיות מבטיחה שכל הרכב בית המשפט העליון ישב על המדוכה בעתירה הזאת.

כמו כן בומבך טען בין היתר שהוא מבקש לדחות את הדיון בשל חתונת בנו שתערך בערב לאחר הדיון. חיות בתגובה לכך מקדימה את שעת תחילת הדיון ל-8:30 בבוקר.

הממשלה ביקשה לפני כשבוע באמצעות עורך דינה אילן בומבך לדחות את מועד הדיון בעתירות על ביטול עילת הסבירות. בומבך חזר על הנימוקים לפיהם מדובר במספר רב של עותרים ולכן הוא זקוק לזמן רב ללמוד את החומר, כמו כן טוען עורך הדין שבנו מתחתן באותו הערב. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, התנגדה לבקשה.

בנימין נתניהו,יריב לוין, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 24 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הדיוןם יתקיים במועדו. לוין ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בג"ץ ידון בביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 שופטים - בפעם הראשונה בהיסטוריה. מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי חיות, שצפויה לפרוש באוקטובר. יש לחיות שלושה חודשים להצטרף לכתיבת פסק הדין שצפוי להיות האחרון שלה. ההחלטה לשבץ הרכב מלא לדיון מגיעה בשל העובדה כי מדובר בביטול עילה שבג"ץ עצמו עושה בה שימוש.

חיות צפוייה לפרוש מכס השיפוט בחודש אוקטובר. ממועד פרישתה יש לה שלושה חודשים לסיים לכתוב את פסקי הדין האחרונים שנותרו לה לכתוב. לוין לא מסתיר את העובדה שהוא מתנגד לכך שהשופט יצחק עמית ימונה לנשיא הבא. עמית צריך להתמנות לפי מנהג הסניוריטי שקובע שהשופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון מתמנה לתפקיד הנשיא. עם זאת לוין מעוניין למנות נשיא מתוך הרכב השופטים הנוכחי ככל הנראה יוסף אלרון.

גם השופטת ענת ברון פורשת באוקטובר מה שאומר שהרכב בית המשפט העליון מצטמצם מ-15 שופטים ל-13 אך חשוב מכך מבחינת שר המשפטים - ברון וחיות נחשבות לליברליות ולכן אי ישיבתם בהרכב עשויה לסייע לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully