וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבחירות לא יוכלו לבטא את רצון הבוחר": נבחרי ציבור ערבים נופלים קורבנות לארגוני הפשיעה

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 18:16

בצל הרצח של מנכ"ל עיריית טירה והירי לעבר ביתו של ראש העיר רהט - חשש כבד מהעמקת ההשתלטות של ארגוני הפשיעה על כספי הרשויות המקומיות והשפעתם על הבחירות באוקטובר. "הרציחות האלה, ארגוני הפשע, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא נרשה לעצמנו", מסר נתניהו

נתניהו: הרצח של מנכ״ל עיריית טירה - חציית קו אדום, נפעיל את שב"כ/מערכת וואלה!

הרצח של מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, אתמול (שני) הוא סימפטום נוסף של הכאוס המשתולל בחברה הערבית, וגבה מתחילת השנה את חייהם של 155 בני אדם. רק אתמול, לצד הרצח של אלרחמן קשוע, נרצח גם אופנוען חמוש בריינה, רימון הושלך לעבר ביתו של ראש העיר רהט, ובוצעו ניסיונות רצח בפוריידיס, בדלית אל כרמל, בערערה ובקרית ים - כשמטען נפץ הוטמן תחת רכבו של צעיר מאום אל פחם.

בנוסף לתפקידו כמנכ"ל, קשוע היה ממנהיגי התנועה האסלאמית וחבר מועצת השורא של התנועה האסלאמית ורע"ם. בעירו, כיהן כראש התנועה האסלאמית והאימאם והדרשן של מסגד עומר אבן אל-ח'טאב. במהלך הירי, קשוע היה מלווה בשני חברי התנועה האסלאמית שנפצעו גם הם באורח בינוני, חאג' מחמוד נאסר (אבו עלאא), חבר עירייה וחבר מועצת השורא של התנועה האסלאמית בטירה, ומוחמד דעאס (אבו לית'), חבר מועצת העיר טירה לשעבר.

"נפל קורבן לעבריינים מול מטה המשטרה בעיר", אמרו בתנועה האסלמית, "לא אהב את בעלי הנפשות החולות והפושעות, שהרימו את ראשם בחברה הערבית, כתוצאה מהזנחת הממשלה הגזענית ושירותי הביטחון לכנופיות הפשע הללו, שעכשיו לא מתחשבות בשיח' או פקיד, לא ילד ולא אישה, לא צעיר ולא זקן, אלא מעזות לבצע את פשעיהן מול מטה המשטרה באופן מתריס ובוטה נגד הממשלה, המדינה ושירותי הביטחון שלה".

עבד אלרחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה שנרצח ביריות

21 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עבד אלרחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה שנרצח ביריות 21 באוגוסט 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זוהי תמונת המצב ביום אחד בישראל בקיץ הזה - שני מקרי הרצח אמש נוספו ל-9 רציחות נוספות בשבוע האחרון בנוף הגליל, נחף, לוד, טובא, זרזיר, כפר קרע, ג'סר א-זרקא, צומת גן שמואל, וג'לג'וליה. 11 מקרים בסך הכל, בהם שני נרצחים יהודים. מדובר בקצב מבעית של כמעט 600 נרצחים בשנה. גם בתחנה הסופית, במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, קורסים תחת קצב הרציחות בנוסף לפיגועים ולטביעות העונתיות. 18 גופות המתינו שם אתמול לנתיחה, עם שלושה רופאים במשמרת. לפיכך, בתחנות המשטרה התקבלה בקשה של המכון שלא לשלוח יותר גופות ולהפנות אליהם "רק אם אין ברירה".

"ככל שנתקרב ליום הבחירות לרשויות המקומיות, המצב עלול רק להחמיר. כדי להציל חיים, המשטרה חייבת לעשות את עבודתה ולעצור את ארגוני הפשיעה והאלימות הגואה ביישובים הערבים", קראו אתמול בבוקר בעמותת "סיכוי-אופוק" והזכירו את רצח עוזר ראש עיר בפוריידיס, ירי על מועמד לראשות העיר בנצרת, ירי על מאבטח ראש העיר בטייבה, וזאת כאמור עוד טרם אירעו האירועים החמורים כנגד הבכירים ברשויות בטירה וברהט.

"אלו רק כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה, לפקידים, פעילים ונבחרי ציבור שנפלו קורבנות לארגוני הפשיעה", הוסיפו ב"סיכוי-אופוק" תוך שציינו כי "נשארו פחות משלושה חודשים עד הבחירות המקומיות והתגברות הפשיעה האלימה ביישובים הערבים נראית כמו תסריט ידוע מראש". בעמותה אומרים כי "יש חשש ממשי שארגוני פשיעה שהשתלטו על היישובים, ינסו לנצל את תקופת הבחירות כדי להעמיק את האחיזה שלהם בערים ובכפרים הערבים ולפגוע במי שלא ישתף איתם פעולה או יהווה איום".

זירת רצח בכפר קרע, 18 באוגוסט 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת רצח בכפר קרע, 18 באוגוסט 2023/דוברות משטרת ישראל

הביקורת כנגד שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מובנת - אך יש להודות בגרעין אמת בתובנות השילוב הקטלני, בין מאות מיליוני שקלים, אם לא מיליארדים, המוזרמים כהעדפה מתקנת לישובים הערבים והפשיעה החמורה שמתחוללת בהם. אין כמו כתבי האישום שהוגשו ביום חמישי שעבר נגד שאוקי אבו לטיף, ראש המועצה ראמה, ובנו ראזי המאזכר את קרובי משפחתם - "האחים אבו לטיף" כדי לשרטט את הנתיב אותו עושים כספי ציבור במציאות הזו. בכתב האישום הם מתוארים כבעלי "מוניטין של עבריינים שעוסקים בין היתר בסחיטה באיומים באופן אלים", ועולה כי קבלן שביצע את פרויקט בניית אולם הספורט בישוב העביר מתקבוליו כמיליון וחצי שקלים לידי האחים.

בעמותת "סיכוי-אופוק" אומרים כי "עשרות שנים של מדיניות מכוונת של אפליה והזנחה ביססו קרקע פורייה להתפתחות והתעצמות של ארגוני הפשיעה ביישובים הערבים - והמצב רק הולך ומדרדר. אבל גם הממשלה הנוכחית וגם המשטרה מובילות מדיניות חסרת אחריות שמסכנת את האזרחים ועולה בחיי אדם. תכניות שנועדו להתמודד עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית נמצאות בסכנת פגיעה, תקציבים ייעודיים לפיתוח כלכלי וחברתי של החברה הערבית הוקפאו, ארגוני הפשע משליטים אימה ברחובות - ודמם של האזרחים הערבים פשוט הפקר".

במחאה נגד הפשיעה ואוזלת היד המכוונת של רשויות המדינה, הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות הכריז על שורת צעדי מחאה: לצד הקמת מאהל מחאה בירושלים - אתמול הם קיימו שביתה ברשויות תוך הפגנות ביישובים שונים ואיימו בשביתת מחאה פתוחה במסגרתה לא תיפתח שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. זה היה עוד קודם להתנקשות במנכ"ל העירייה בטירה.

ראש מועצת ראמה מואשם שסייע לבני משפחת הפשע אבו לטיף לסחוט כספים 17 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
ראש מועצת ראמה מואשם שסייע לבני משפחת הפשע אבו לטיף לסחוט כספים 17 באוגוסט 2023/שלומי גבאי

"המחזה של איומים והתנכלויות כלפי ראשי רשויות ועובדיהן הוא אינו חדש והמדינה מעלימה עין מכך כבר שנים", אומר לוואלה! מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל - בה גם נציגות של ראשי הישובים הערבים, "זו מכה קשה כיוון שהמדינה אינה רק צופה מהצד אלא שותפה לפשע".

"המשותף לקרבנות האירוע בטירה הוא הקשר שלהם לעירייה ואם המנכ"ל נורה למוות ע"י אנשים שכעסו על תפקודו אז זה מצביע על מגמה מאוד מדאיגה. התחושה של העובדים ברשויות המקומיות היא שהם בסכנה מתמדת, יש ראשי עיר שחשים שהם בסכנת חיים", הוסיף ברכה, "סמוטריץ' אמר שהוא לא מעביר לרשויות כספים בגלל הפשע, אז שיטפל בפשע, לא יעניש את הקורבנות, את ראשי הרשויות שעומדים איתן ברובם המכריע מול הגל העכור הזה". ברכה כינס את ועדת המעקב בצהריים בעיר טירה, לדיון בצעדי חירום.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לרצח בטירה, ואמר: "הרצח של מנכ"ל עיריית טירה זה חציית קו אדום. הרציחות האלה, ארגוני הפשע, הפרוטקשן, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת. חיסלנו את הפשיעה המאורגנת בחברה היהודית בישראל, אנחנו נחסל את הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית בישראל. כל אזרחי ישראל חייבים לחיות בביטחון ולא תחת צל של איום הטרור הפנימי".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התקשר בצהרים ליו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, והעביר דרכו תנחומים למשפחת המנוח בטירה, תוך שהדגיש כי פנה "לגורמים הפוליטיים והמקצועיים" והפציר בהם "למלא את תפקידם במתן ביטחון לאזרחים הערבים ובהרתעת ארגוני פשיעה". בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, ניצב קובי שבתאי, התייחס לרצח בטירה בטקס החלפת מפקדים במחוז חוף של המשטרה, ואמר: "הנחינו את כל הגורמים עם כל הכלים לפענח את הרצח הזה" והבטיח, "נמשיך להפעיל את כל כובד משקלנו למיגור הטרור הפלילי בדגש על החברה הערבית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי. שלומי גבאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי/שלומי גבאי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב גם כן לפשיעה הרצחנית בחברה הערבית, ואמר: "זה אתגר לאומי" כשפנה לניצב יורם סופר, שסיים את תפקידו כמפקד מחוז חוף ומונה לממונה על "הפרוייקט". אחרי הכישלונות שנחלה המנהלת לשיפור השירות בחברה הערבית ולאחר מכן גם בתצורתה כאגף לסיכול הפשיעה "סיף".

"הפשיעה במגזר היא אתגר מרכזי איתו מתמודדים המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל", הוסיף השר בן גביר, והודה במחסור בכוח אדם. אולם לדבריו, "המשטרה מתעצמת באופן חסר תקדים מגייסת אלפי שוטרים ורוכשת אמצעים. אמשיך לחזק את המשטרה. יש שינויים גדולים במשטרה, אבל הם דורשים נשימה ארוכה. דרשתי ואני אדרוש גם היום מעורבות שב"כ בכל תיקי הרצח. אני דורש מעצרים מנהליים וכלים שיאפשרו למשטרה להתמודד עם כל מה שמתרחש".

והוא לא היחיד. גם שר הפנים, משה ארבל, שיגר בשעות הלילה איגרת דחופה לראש הממשלה בה קרא להפעיל מיד את השב"כ. בדבריו ציין את הצורך לא רק בחקירתן של התנקשויות של בכירים בשלטון המקומי אלא גם את מניעתם של מקרי התנקשות בנבחרי ציבור, ובפרט נוכח תקופת הבחירות בה אנו נמצאים. "ניכר שתופעת האלימות במגזר סביב עובדים בכירים, מועמדים ומכהנים ערב הבחירות מחייבת התערבות מידית של ראש הממשלה וראש שירות הביטחון הכללי", מסר השר והוסיף: "ממשלת ישראל לא יכולה לעבור לסדר היום לאחר התנקשות וניסיונות ההתנקשות במועמדים לבחירות, בבכירים בעירייה או בנבחרי ציבור. מדובר ברצח של סמלי שלטון". לדברי שר הפנים, "הבחירות בנסיבות אלו לא יכולות לבטא את רצון הבוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully