וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתקלות, מרדף ומעבדת מטענים: לילה מתוח ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 11:48

מחבלים פתחו באש לעבר עמדה צבאית סמוך לשכם. הכוח ירה חזרה ופגע בהם. ברכבם נמצאו מטענים מאולתרים, רימון ויותר מעשר מחסניות. בהמשך, נכנסו כוחות רבים למחנה הפליטים בלאטה ובפעילות חריגה השמידו מעבדה של יותר מ-15 מטענים. אף חייל לא נפגע

בוידאו: פעילות חריגה ביו"ש: צה"ל פיצץ מעבדת מטענים בשכם/דובר צהל

לוחמי צה"ל ירו הלילה (רביעי) אל עבר מחבלים שתקפו עמדה צבאית ליד העיר שכם. הלוחמים, מיחידה 636 של חיל האיסוף הקרבי, היו בפעולה יזומה, כשלפתע מחבלים פתחו לעברם באש מרכב. הלוחמים ירו אל עבר המחבלים ופגעו בהם, אחד מהם נעצר ואחרי היתר מתנהל מרדף. בחיפוש ברכבם נמצאו מטענים מאולתרים, רימון ויותר מעשר מחסניות. אף חייל לא נפגע באירוע.

ניסיון פיגוע הירי אירע לאחר שהלילה אבטחו כוחות הביטחון כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף. לא היו אירועים חריגים בזמן התפילה. מיד לאחר התפילה, נכנסו כוחות של הנדסה מהחטיבה המרחבית שומרון, יחד עם סיירת חרוב, גדוד 94 ולוחמי מג"ב למחנה הפליטים בלאטה.

הכוחות השמידו מעבדה ומחסן מטענים שהכילו ביחד 15 מטענים מוכנים לשימוש ופיצצו אותם באופן מבוקר.

לוחמי צה"ל ירו במחבלים שתקפו עמדה צבאית. 15 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
נשק שנמצא ברכבו של המחבל/דובר צה"ל

ברקע הטרור המתגבר ביהודה ושומרון, בתקופה האחרונה נשמעות קריאות בצה"ל למבצע נוסף במחנה הפליטים ג'נין ולפגיעה ישירה במאות החמושים באזור. אולם, גורמים בכירים רבים טוענים כי יש לאפשר למנגנוני הביטחון הפלסטינים לפעול במרחב - כך נודע הבוקר לוואלה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, היקף הטרור ביו"ש, בדגש על צפון השומרון, נמצא במגמת עלייה מתמדת מתחילת השנה. גורמים צבאיים מוסרים כי ישנן עשרות התרעות לפיגועים מדי יום, כ-84 מעצרים בממוצע כל שבוע, 15 מקרים של יידוי אבנים על הצירים בכל יום בממוצע, ושני מקרים של השלכת בקבוקי תבערה ביום לפחות. "הציבור הישראלי ביו"ש גדל משמעותית בעשור האחרון", מסר גורם בטחוני, "יש ריבוי של כלי רכב על הצירים ובהתאם לכך יש רצון מוצדק לשיפור במרקם החיים ובתחושת הביטחון של הציבור וצה"ל פועל לשם כך".

עוד בוואלה!

למרות העלייה בטרור: הדרג המדיני בולם מבצע בג'נין

לכתבה המלאה
לוחמי צה"ל ירו במחבלים שתקפו עמדה צבאית. 15 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ירו במחבלים שתקפו עמדה צבאית. 15 באוגוסט 2023/דובר צה"ל

אולם, הגורם הוסיף כי במקביל חלה התגברות בנסיונות הטרור ביו"ש, הגורמת לאובדן תחושת הביטחון. "ניסיונות לייצר רקטות, התגברות איום מטעני הצד האיכותיים והתקניים לעבר כוחות הביטחון, דור של מחבלים צעירים שמעז יותר, מאחר והוא לא מכיר את משמעות הטנקים והנגמ"שים בערים והכפרים (מבצע חומת מגן א.ב) כי חלפו יותר מ-20 שנה מאז החלה האינתיפאדה השנייה. כל אלו הביאו לכך שההרתעה הישראלית נשחקה", מסר הגורם.

בשלב הזה, מתגברים הקולות בצמרת צה"ל לצאת למבצע נוסף ממוקד נגד החמושים במחנה הפליטים ג'נין. אולם, במסגרת השיח, יש גורמים בכירים במערכת הביטחון שטוענים כי יש לאפשר למנגנוני הביטחון הפלסטינים לממש משילות ולאכוף חוק וסדר גם בג'נין. בשבוע האחרון החלו מנגנוני הביטחון הפלסטינים לפעול בפאתי מחנה הפליטים ג'נין. הדרג המדיני בשלב זה דוחה רעיונות למבצע נרחב והנחה לאפשר למנגנונים לפעול, להיערך למבצע רחב ובנתיים להסתפק במעצרים, מבצעים ממוקדים מאוד נגד "פצצות מתקתקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully