וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העלייה בטרור: הדרג המדיני בולם מבצע בג'נין

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 6:03

למרות לחץ בצמרת צה"ל לצאת למבצע נוסף נגד החמושים במחנה הפליטים, בשל האיומים הגוברים, הנחה הדרג המדיני להסתפק במעצרים ומבצעים ממוקדים. במערכת הביטחון סבורים כי יש לאפשר למנגנונים הפלסטיניים לממש משילות, אך בינתיים מתקבלות עשרות התרעות לפיגועים מדי יום

בווידאו: פעל בלב מחנה הפליטים בג'נין: צבא הרחפנים של צה''ל/דובר צה"ל

ברקע הטרור המתגבר ביהודה ושומרון, בתקופה האחרונה נשמעות קריאות בצה"ל למבצע נוסף במחנה הפליטים ג'נין ולפגיעה ישירה במאות החמושים באזור. אולם, גורמים בכירים רבים טוענים כי יש לאפשר למנגנוני הביטחון הפלסטינים לפעול במרחב. זאת, במקביל לעומס הניכר על מערך המילואים והעלייה בהיקפי הטרור באזור.

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר אתמול (שלישי) בגדוד המילואים 983 של פיקוד העורף, שלוחמיו ולוחמותיו מבצעים בשלושת השבועות האחרונים תעסוקה מבצעית בחטיבת עציון שביהודה ושומרו. גורם באגף המבצעים אמר כי שילובם של גדודי המילואים בתעסוקה המבצעית ביו"ש מתחילת השנה גם לעומס על מערך המילואים. עוד הוסיף הגורם כי המצב יצר מגבלה, וכעת לא ניתן להזמין את אותם גדודים לאימונים או לתעסוקה בשנה הקרובה. תהליכים אלו מתרחשים במקביל לעלייה בהיקף הטרור באזור בתקופה האחרונה.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל
עשרות התרעות לפיגועים מדי יום ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

סוגיות אלו מעוררות דאגה במערכת הביטחון. זאת, מאחר שגדודי המילואים מהווים חלופה מקצועית לגדודי הלוחמים הסדירים שמתאמנים למלחמה. הקפצה של גדודים סדירים ליהודה ושומרון עלולה לגרום לפגיעה במוכנות צבא היבשה למלחמה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, היקף הטרור ביו"ש, בדגש על צפון השומרון, נמצא במגמת עליה מתמדת מתחילת השנה. גורמים צבאיים מוסרי כי ישנן עשרות התרעות לפיגועים מדי יום, כ-84 מעצרים בממוצע כל שבוע, 15 מקרים של ידו אבנים על הצירים בכל יום בממוצע, ושני מקרים של השלכת בקבוקי תבערה ביום לפחות. "הציבור הישראלי ביו"ש גדל משמעותית בעשור האחרון", מסר גורם בטחוני, "יש ריבוי של כלי רכב על הצירים ובהתאם לכך יש רצון מוצדק לשיפור במרקם החיים ובתחושת הביטחון של הציבור וצה"ל פועל לשם כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל
"יש דור של מחבלים צעירים שמעז יותר"/דובר צה"ל

אולם, הגורם הוסיף כי במקביל חלה התגברות בנסיונות הטרור ביו"ש, הגורמת לאובדת תחושת הביטחון. "ניסיונות לייצר רקטות, התגברות איום מטעני הצד האיכותיים והתקניים לעבר כוחות הביטחון, דור של מחבלים צעירים שמעז יותר, מאחר והוא לא מכיר את משמעות הטנקים והנגמ"שים בערים והכפרים (מבצע חומת מגן א.ב) כי חלפו יותר מעשרים שנה מאז החלה האינתיפאדה השניה. כל אלו הביאו לכך שההרתעה הישראלית נשחקה", מסר הגורם.

בשלב הזה, מתגברים הקולות בצמרת צה"ל לצאת למבצע נוסף ממוקד נגד החמושים במחנה הפליטים ג'נין. אולם, במסגרת השיח, יש גורמים בכירים במערכת הביטחון שטוענים כי יש לאפשר למנגנוני הביטחון הפלסטינים לממש משילות ולאכוף חוק וסדר גם בג'נין. בשבוע האחרון החלו מנגנוני הביטחון הפלסטינים לפעול בפאתי מ.פ ג'נין. הדרג המדיני בשלב זה דוחה רעיונות למבצע נרחב והנחה לאפשר למנגנונים לפעול, להיערך למבצע רחב ובנתיים להסתפק במעצרים, מבצעים ממוקדים מאוד נגד פצצות מתקתקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully