וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנתוני צה"ל עולה: מתחילת השנה 171 מחבלים נהרגו ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 23:58

בצל הביקורת שנשמעת מימין נגד צה"ל ופעילותו מול הטרור הפלסטיני, הנתונים שהוצגו בימים האחרונים לרמטכ"ל מציגים פעילות סיכול מדויקת ומקצועית. גורם צבאי אמר כי "המצוקה הכלכלית מצמיחה מחבלים שאין להם מה להפסיד - תמורת כסף הם יעזו, אין להם כוונה להסגיר את עצמם"

בוידאו: חוסלה חוליית מחבלים בג'נין שהייתה בדרך לפיגוע/ללא

ברקע הביקורת החריפה שנשמעת בשבועות האחרונים חברי מצד כנסת מהקואליציה נגד צה"ל ופעילותו מול הטרור הפלסטיני - מנתונים שהוצגו בשבוע האחרון לרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, עולה כי מתחילת השנה 171 מחבלים נהרגו על ידי כוחות הביטחון. רק ביממה האחרונה שני מחבלים נהרגו במחנה הפליטים עקבת ג'אבר שהפך למוקד טרור מתגבר.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, לולא נדחה מבצע "בית וגן" כמה פעמים בשל פרסומים בתקשורת על כוונות לפתוח במבצע במחנה הפליטים ג'נין, שהובילו להיערכות מיוחדת של גדודי המחבלים החמושים השונים - היו מצליחים במכת הפתיחה לפגוע בצמרת הפיקוד של ג'נין ולייצר הרג גדול יותר של מחבלים חמושים.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023/עיבוד תמונה, דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

גורם צבאי בכיר טען כי מספר המחבלים ההרוגים מצביע על כמה מגמות: היקף הנשק והתחמושת שנמצאים בשטחי יהודה ושומרון והקלות הבלתי-נסבלת של השימוש בהם, היקף הכסף שמועבר לאזור יהודה ושומרון לביצוע פיגועים, ההסתה הקיצונית, היקף האלימות והטרור שמחייבת את צה"ל לפעול בלב הערים, הכפרים ומוקדי החיכוך חרף לחץ בינלאומי, ולצד זאת, גם דיוק וחדות מקצועית לא מתפשרת בהגנה על הכוחות.

בצה"ל דוחים את הביקורת על פעילות צה"ל נגד הטרור וטוענים כי במיוחד בשנה האחרונה החזיר מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, את תאי התקיפה שמאפשרים סיכול ממוקד (הסרת איום) מהאוויר נגד מחבלים שמוגדרים כפצצות מתקתקות או כאלה שנערכים לפיגוע בזמן אמת. לפי הערכות בצה"ל, בהתאם היקף הטרור וההסתה מספר המחבלים ההרוגים מאש צה"ל עשוי לחצות עד סוף השנה את ה-200.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי "אזורי המצוקה הכלכלית ביהודה ושומרון מצמיחים מחבלים שאין להם הרבה מה להפסיד. תמורת כסף הם יעזו ולכן הסיכוי להתנגשות מול כוחות צה"ל תוליד חמושים הרוגים, כי אין לרובם כוונה להסגיר את עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully