וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לשר אמסלם ולשר קרעי: לא אוכל להגן על פיטורי יו"ר הדואר בבג"ץ

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 22:28

במכתב ששלח המשנה ליועצת המשפטית, ד"ר גיל לימון, הוא הסביר את החלטתה: "מקרה זה מעלה שאלות משפטיות עקרוניות בדבר חשיבות עמדתם של גורמי מקצוע עצמאיים שיש בתפקידם גם ממד של שמירת סף". השר קרעי הגיב להחלטה: "נפעל למינוי יו"ר דירקטוריון ראוי לדואר"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שלישי) כי לא תוכל להגן על פיטורי יו"ר הדואר בבג"ץ. במכתב ששלח המשנה ליועצת המשפטית, ד"ר גיל לימון, לשרים אמסלם וקרעי הוא הסביר את ההחלטה: "החלטתה של היועצת המשפטית מבוססת על כך שמדובר באירוע תקדימי של הפסקת כהונה של יו"ר חברה ממשלתית, שאין ביחס אליו פסיקה ברורה לגבי פרשנות הוראות הדין הרלבנטיות. בנוסף, מקרה זה מעלה שאלות משפטיות עקרוניות בדבר חשיבות עמדתם המקצועית של גורמי מקצוע עצמאיים שיש בתפקידם גם מימד של שמירת סף".

לפיכך, בעקבות ההחלטה בהרב מיארה מאפשרת לשר דודי אמסלם ולשר שלמה קרעי ייצוג נפרד בבג"ץ.

בחודש האחרון השר אמסלם תקף את היועצת המשפטית לממשלה מעל דוכן הכנסת וגם בחלופת מכתבים שהוא העביר למשנה - גיל לימון. היועצת למעשה אותתה כי פיטורי יו"ר הדואר היו לא חוקיים ולא ניתן להגן עליהם. זהו גם סלע המחלוקת בין אמסלם לרוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, באשר למינויים ברשות החברות. אתמול אמסלם אמר ברשת ב' שהוא רוצה למנות את החברים שלו ולא מאפשרים לו, כאן היועצת הניפה דגל אדום.

דוד אמסלם, גלי ברהב-מיארה. ראובן קסטרו, יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
דוד אמסלם, גלי ברהב-מיארה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל/פלאש 90

שר התקשורת קרעי מסר בתגובה להחלטה: "היועמ"שית תמשיך לייצג את אלו שפגעו קשות בשירותי הדואר לפריפריה ולאוכלוסיות החלשות, ואנחנו נמשיך לייצג נאמנה את אזרחי ישראל. נפעל למינוי יו"ר דירקטוריון ראוי לדואר, שיתקן את הכישלון המהדהד באי פיתוח מנועי צמיחה ובהפקרת השירות לציבור. אחריות מגיעה עם סמכות, ומי שחושב שהאחריות היא על נבחרי הציבור אבל הסמכות לא - טועה. אני סמוך ובטוח שעניין זה מובן מאליו לכל בר דעת".

בחודש יוני האחרון, שיגרה רוזנבוים מכתב חריף לשר התקשורת קרעי ולשר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם ובו התנגדות האוצר לרצונו של קרעי לפטר את יו"ר דירקטוריון הדואר, מישאל וקנין. במכתב, קבעה רוזנבוים כי "אין כל בסיס לקביעה שמר וקנין אינו ממלא כראוי את תפקידו כיו"ר דירקטוריון החברה". וכן אף ביקרה את נימוקי שר התקשורת לפיהם "אין לו אמון" ביו"ר וקנין וציינה כי משרתו אינה משרת אמון - ולפיכך אובדן אמון אינו יכול להוות עילה לפיטורים.

בנוסף מנתה במכתב את המשימות המורכבות, כהגדרתה, אותן מילא וקנין "בהצלחה רבה ולשביעות רצון הרשות והאגפים הרלוונטיים במשרד האוצר" וקבעה כי "היציבות והרציפות הניהולית של החברה היא קריטית להמשך יישום תכנית מורכבת זו" (בהתייחסות לתהליך ההבראה שכלל גם פרישת עובדים רבים מהדואר). "איננו רואים כל אינדיקציה לכך שיו"ר הדירקטוריון לא מילא את תפקידו כראוי" הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully