וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוותרו על הרכב? השינויים בהרגלי הנסיעה בתל אביב לאחר פתיחת הרכבת הקלה

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 9:22

כמחצית מהמשתמשים ברכב עשויים לשנות את הרגלי נסיעתם - כך עולה מסקר שנערך בקרב משתמשי אפליקציית "פנגו" לקראת פתיחת הקו האדום בסופ"ש הקרוב. אולם, בקרב משתמשי התחבורה הציבורית בעיר, הנתונים פחות מעודדים. "רואים רצון לוותר הפקקים והמרדף אחר חנייה"

קווי הרכבת הקלה העתידיים, כשבנת"ע עוד הבטיחו לפתוח את הקו האדום ב-2022/נת"ע

פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה מתקרבת, ואחרי שכל התקלות הוסרו, השאלה מרכזית שנותרה היא מידת השפעתה על ההתניידות בגוש דן. מסקר חדש, שנערך בקרב משתמשי אפליקציית פנגו, עולה כי כמחצית מהמשתמשים ברכב בלבד עשויים לשנות את הרגלי נסיעתם.

לפי הסקר, לו השיבו 5,000 איש שחנו את רכבם בחודשים האחרונים בתל אביב, 12% ממי שאינו משתמש בתחבורה ציבורית סבור שהרכבת הקלה תשנה את אופן התניידותו. זאת בנוסף ל-35% שענו כי "אולי" זו תהיה התוצאה. 21% מהמשתמשים ברכב ותחבורה ציבורית מעריכים שהרגליהם ישתנו.

לעומת זאת, רק 30% מהמשתמשים בתחבורה ציבורית בלבד סבורים שיסעו ברכבת הקלה עם פתיחתה, ביום שישי. ייתכן שהסיבה לכך היא חוסר התאמה בין צרכיהם למסלול הרכבת שייפתח. בהתאם, 31% לא סבורים שהרכבת תביא לשינוי בהרגלי הנסיעה שלהם.

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
רכבות הקו האדום מבפנים. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
רכבות הקו האדום מבפנים/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

מתוך הקבוצה שמשתמשת רק בתחבורה ציבורית, 30% סבורים שפתיחת הרכבת הקלה לא תשנה את הרגלי נסיעתם. בפילוח לפי גילאים, עולות שתי מגמות הפוכות: בקרב המשתמשים הן ברכב והן בתחבורה ציבורית, ככל שהגיל עולה גדלה הערכתם שיחול שינוי, בעוד בקרב המשתמשים ברכב בלבד - המבוגרים יותר חושבים שהרגליהם ישתנו.

להערכת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), 234 אלף נוסעים יעברו בקו האדום מדי יום. הקו האדום צפוי להיחנך ביום שישי. הוא ייפרס לאורך 24 קילומטרים, 34 תחנות וחמש רשויות מקומיות - תל אביב, פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ובת ים. התדירות: כל 6 דקות.

"על פי תוצאות הסקר אנחנו רואים רצון מצד משתמשי פנגו לוותר על הרכב, הפקקים והמרדף אחר חנייה", אמר אייל זיו, מנהל הפעילות של מוביט-פנגו. "הרכבת הקלה הינה הזדמנות להוות אבן דרך משמעותית בתחבורה בישראל, ככל שהתנועה בה תהייה טובה, נגישה ונוחה יותר, כך נראה יותר ויותר אנשים מוותרים על הרכב הפרטי ועוברים להשתמש בתחבורה ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully