וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטנציאל לפגיעה בביטחון המדינה": כך נגנבו אלפי ליטר של סולר ממתקן צבאי

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 13:59

הפרקליטות האשימה שני גברים מכפר בדואי לא מוכר בנגב בכך שהגיעו למתקן הצבאי "מפלסים", פרצו את הגדר שלו - ושאבו בפעמיים שונות למכלים כ-2,000 ליטר של סולר, המוערכים בכ-42 אלף שקל. הנאשמים נמלטו מקציני צה"ל שרדפו אחריהם, ונעצרו בידי המשטרה כשעתיים לאחר מכן

שני תושבי הדרום חשודים בניסיון גניבה ממתקן צבאי בדרום/דוברות המשטרה

שני גברים מהכפר הבדואי הלא-מוכר אעצם הואשמו בכך שפרצו למתקן צבאי וגנבו ממנו אלפי ליטרים של סולר - כך עדכנה היום (שלישי) פרקליטות מחוז דרום. הנאשמים, עלי אבו סביליה (37) מתלול ועטאף אבו סביליה (35), גנבו כ-2,000 ליטרים המוערכים בכ-42 אלף שקל.

מכתב האישום שהגישה עו"ד אלכס דרנבוים עולה כי לפני כחודש הגיעו הנאשמים למתקן הצבאי "מפלסים" באזור גדר המערכת בעזה. לאחר שחתכו את גדר המתקן, נכנסו השניים ושאבו למכלים שהביאו עמם את הסולר. הנאשמים עשו זאת פעם נוספת לפני כשבועיים. שני קציני צה"ל שקיבלו דיווח על המעשים נסעו לכיוונם של הנאשמים ברכב צבאי, שהצליחו להימלט מהם. כשעתיים לאחר האירוע, אותרו הנאשמים על ידי המשטרה, אחרי ששפכו את הסולר שגנבו ונפטרו מחלק מהמכלים.

סיכול גניבת סולר ופגיעה בתשתיות ביטחוניות בדרום הארץ 03 באוגוסט 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הסולר שנגנב מהמתקן הצבאי/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד דרנבוים כי "המשיבים ביצעו מעשים עם פונטציאל לנזק רב ולפגיעה בביטחון המדינה, והכול על רקע בצע כסף, ושימוש בסולר או מכירתו. אם ישוחררו יש חשש ממשי שמא ישובו על מעשיהם אלו".

לנאשמים יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי; פגיעה ברכוש; גניבה בנסיבות מיוחדות ולעאטף גם יוחסה עבירה של החזקת סכין, לאחר שבעת מעצרו נתפסה סכין בכליו. במקביל להגשת כתב האישום ובקשת המעצר הגישה הפרקליטות בקשה לחלט כסף מזומן שנתפס על הנאשמים וכן הרכב ששימש את עלי אבו סביליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully