וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה הקפיאו כספים למזרח ירושלים, אבל על הסרט והקרדיט לתוכנית החומש - לא מוותרים

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 15:46

ברקע הסערה שחוללה החלטת שר האוצר לעכב כ-200 מיליון שקלים המיועדים להשכלה גבוהה במזרח ירושלים, במשרד ירושלים ומורשת תיכננו לקיים בתחילת השבוע מסיבת עיתונאים להצגת תוכנית החומש. לוואלה נודע שהאירוע נדחה - כדי שסמוטריץ' וכנראה גם נתניהו - יוכלו לקחת בו חלק

סמוטריץ' הודיע שלא יבטל את הקפאת הכספים לרשויות הערביות; נתניהו: "הכספים יועברו לאחר בדיקה"/לעמ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמנם החליט בשבוע שעבר להקפיא כ-200 מיליון שקלים המיועדים למכינות קדם אקדמיות במזרח ירושלים, אך את הסרט על אישור תוכנית החומש החדשה של הממשלה למזרח ירושלים הוא עדיין מעונין לגזור - ולקבל קרדיט ציבורי על קרוב ל-2.5 מיליארד שקלים שהתוכנית מקצה.

במשרד לירושלים ומורשת בראשות השר מאיר פרוש תיכננו לקיים אתמול (ראשון) מסיבת עיתונאים להצגת התוכנית, לקראת הבאתה לאישור הממשלה בשבועות הקרובים. אך לוואלה נודע כי מה שהביא לדחייתה ברגע האחרון היה דרישה של שר האוצר וראש עיריית ירושלים משה ליאון להשתתף במעמד. כמו כן, נודע כי כעת נעשים מאמצים גם לתיאום השתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע.

רה"מ בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ', ישיבת ממשלה, 18 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
נעשים מאמצים גם לתיאום השתתפותו של נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

תוכנית החומש לפיתוח כלכלי וחברתי במזרח ירושלים שהממשלה צפויה לאשר בקרוב כוללת כ-2.5 מיליארד שקלים בחמש השנים הקרובות. התוכנית נעשית במימון משותף עם עיריית ירושלים, כוללת צבר החלטות בתחום החינוך, תעסוקה, תשתיות תכנון, רווחה, תרבות וספורט ועוד. התוכנית הובאה לממשלה כבר לפני כשלושה חודשים, במאי האחרון, לקראת יום ירושלים, אך לא אושרה בשל התנגדותו של סמוטריץ' לחלק מהסעיפים התקציביים.

בשבוע שעבר נחשף ב"כאן" כי סמוטריץ' החליט להקפיא כ-200 מיליון שקלים המיועדות למכינות קדם אקדמיות במזרח העיר, בטענה כי הן מעודדות פעילות תאי טרור. זאת, על אף חוות דעת מנוגדות של השב"כ, המלל, עיריית ירושלים וראשי האוניברסיטאות שהתנגדו להקפאת הכספים לתוכנית. למרות ההתנגדויות המקצועיות והביקורת, שר האוצר לא חזר בו מההחלטה להקפיא את התקציב עד להקמת מנגנון שיבחן את מימושו בייעודו, וגם לא מההחלטה להקפיא כ-300 מיליון שקלים לתקציבי הרשויות המקומיות הערביות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
משה ליאון ראש העיר ירושלים בפודקסאט הזירה המקומית. צילום - רוני כנפו, אתר רשמי
רוצה לקחת חלק במעמד, משה ליאון/אתר רשמי, צילום - רוני כנפו

ברקע הסערה שחוללה ההחלטה של סמוטריץ', במשרד לעניני ירושלים ומורשת תיכננו לקיים מסיבת עיתונאים בהשתתפות השר פרוש ומנכ"ל המשרד אסף יזדי ולהציג את פרטי תוכנית החומש לציבור. האירוע נקבע ליום ראשון, אך במוצאי שבת המשרד הוציא הודעה על דחייה למועד אחר, בהקדם, "ביחד עם משרד האוצר ועיריית ירושלים", שנציגיהם לא היו אמורים להשתתף במקור. לפי גורמים בממשלה, מאחורי הדחייה עומדת בקשתם של סמוטריץ' וראש עיריית ירושלים משה ליאון לקחת חלק במעמד. כעת נעשים מאמצים לתיאום מועד חדש בו יוכל להשתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסביבת סמוטריץ' טוענים שמדובר בשיקולי לו"ז בלבד.

תוכנית החומש החדשה לשנים 2024-2028 ממשיכה את תוכנית החומש הקודמת למזרח העיר, שאושרה בממשלת נתניהו ב-2018, ואף מגדילה את הסכום הכולל שלה מ-2.1 מיליארד שקלים ללמעלה מ-2.5 מיליארד. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמעכב את קידומה בחודשים האחרונים בשל דרישתו לבחון מחדש חלק מהתקציבים המיועדים לעידוד השכלה גבוהה, היה חבר בקואליציה שאישרה גם את תוכנית החומש הקודמת. השר לשעבר במשרד לירושלים, ח"כ זאב אלקין, תקף אותו בחריפות בשבוע שעבר ואמר ש"בשם הפופוליזם דוחק סטודנטים ממזרח ירושלים לזרועות הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully