וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' הודיע שלא יבטל את הקפאת הכספים; נתניהו: "הכספים יועברו לאחר בדיקה"

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 21:23

שר האוצר התייחס בביטול לביקורת על כוונתו להקפיא תקצוב של 200 מיליון שקלים למגזר: "קמפיין תקשורתי ציני". לדבריו, מניעת התקציבים נועדה לאפשר פיקוח: "שירותים לאזרח - כן. כסף לפרוטקשן והסתה לטרור - לא". עימות חריף פרץ באולם בין השר והעיתונאי גד ליאור

סמוטריץ' הודיע שלא יבטל את הקפאת הכספים לרשויות הערביות; נתניהו: "הכספים יועברו לאחר בדיקה"/לעמ

בצל ההחלטה לבטל תקציבים מיוחדים המיועדים לרשויות הערביות, ולתוכנית לעידוד השכלה גבוהה במזרח ירושלים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה התייחס לנושא.

"הממשלה הלאומית שלנו ומשרד האוצר בראשותי מתקצבים את החברה הערבית בישראל במיליארדי שקלים בזכות ולא בחסד", אמר בפתח דבריו סמוטריץ'.

"ההחלטה הנוכחית שלי להקפיא תקציב קטן שמקורו בכספים פוליטיים קואליציוניים של מנסור עבאס ולהתנות אותו בישומם של מנגנוני פיקוח ובקרה נועדה לוודא שהכסף הזה יגיע אליכם ולא לגורמי הפשיעה והטרור" הוסיף וטען: "את התקציב הנוכחי שאני מקפיא - הממשלה הקודמת ביקשה לעצור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים על תקצוב רשויות מקומיות ערביות. צילום: ינון יתח שלום, מערכת וואלה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/מערכת וואלה, צילום: ינון יתח שלום

לדברי שר האוצר, "חלק גדול" מהתקציבים המועברים לרשויות הערביות מגיעים לארגוני הפשיעה ולארגונים "ששולחים ידם בהסתה ועידוד טרור". בהמשך, אמר השר: "למרות שכולם יודעים וכולם מתריעים, עד כה דבר לא נעשה".

לאחר מכן, סמוטריץ' הודיע על הקמת "צוות משימה מיוחד" במשרד האוצר, בהובלת המנכ"ל שלומי הייזלר, ובהשתתפות רשות המיסים, החשב הכללי ורשות האכיפה, "כדי לתכלל את המאבק הכלכלי הזה בצדדים שונים שלו ולהצליח בו".

סמוטריץ' סיים את דבריו באומרו: "לא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשיעה ומבלי שיהיה ברור שהם לא מתקצבים הסתה ועידוד טרור".

עוד בוואלה!

בין סמוטריץ' לראש העיר: מאחורי הקלעים בקרב על התוכנית לעידוד השכלה גבוהה במזרח י-ם

לכתבה המלאה
הפגנה מחוץ למשרד האוצר בירושלים. ינון שלום יתח
הפגנה מחוץ למשרד האוצר בירושלים/ינון שלום יתח

במהלך נאומו, סמוטריץ' הרבה לתקוף את התקשורת ואת העיתונאים הכלכליים, גם את אלה שישבו בקהל, וכשהעיתונאי גד ליאור קרא לו להפסיק להאשים את התקשורת, סמוטריץ' המשיך בשלו, וכינה את העיתונאים ואת כלי התקשורת "מוטים", "מטעים", וקרא להם "לעשות עם עצמם חשבון נפש". זאת, תוך שהוא טוען שחלק מהם הציגו את הנתונים הכלכליים שמשרד האוצר העביר להם, באופן שונה ממה שהועבר להם.

במקביל למסיבת העיתונאים, כ-150 מפגינים התכנסו מחוץ לבניין משרד האוצר, במחאה על ביטול התקציב המיועד לתוכנית לעידוד השכלה גבוהה במזרח ירושלים.

כשנשאל על המחלוקת בין משרד האוצר, משרד החינוך ויו"ר ארגון המורים רן ארז, סמוטריץ' אמר: "קורא לרן ארז, בוא לחדר המשא ומתן. לא מבין את החדווה והלהיטות להשבית. רן ארז כותב למורים: 'תחפשו לכם מקור הכנסה אחר'. מאיפה הזלזול הזה במורים?".

הסתודדיות במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על ביטול חוק עילת הסבירות 24 ביולי 2023. רויטרס
"הכספים לרשויות הערביות בישראל יגיעו לאחר בדיקה ופיקוח שהם יגיעו ליעדם הראוי"/רויטרס

נתניהו "מגבה" את סמוטריץ'

כפי שאמר מוקדם יותר השבוע סמוטריץ', דבריו של שר האוצר אכן היו מתואמים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך התברר במקביל למסיבת העיתונאים של סמוטריץ'.

בתוך כך, לשכת ראש הממשלה פרסמה הערב הודעה בה נמסר כי "הכספים לרשויות הערביות בישראל יגיעו לאחר בדיקה ופיקוח שהם יגיעו ליעדם הראוי".

מצדו, נתניהו טען כי זו דרישה שלו מכל משרדי הממשלה. "לאזרחי ישראל הערבים מגיע מה שמגיע לכל אזרח ואני מחויב לכך, וכך ייעשה לאחר בדיקה שתבטיח שהכספים אכן יגיעו לייעודם - לאזרחי ישראל הערבים", אמר נתניהו.

מזרח ירושלים. ShutterStock
מזרח ירושלים, תמונת ארכיון/ShutterStock

ביום שני, שר האוצר סמטוריץ' אמר בהתייחסו להחלטה להקפיא את 200 מיליון שקלים המיועדים לרשויות ערביות, כי "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"ם ומנסור עבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית". סמוטריץ' טען כי "התקציבים הללו עוברים פעמים רבות לארגוני פשע וטרור שהשתלטו על המכרזים והתקציבים ברבות מהרשויות הערביות".

מאות המיליונים אותם הקפיא סמוטריץ' הם חלק מ-2.5 מיליארד השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. "אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות", טען שר האוצר.

הבוקר חשפנו בוואלה! כי ההחלטה של סמוטריץ' לבטל את התקציב המיועד לתוכנית לעידוד השכלה גבוהה במזרח ירושלים, נבעה ממתחים עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון ואנשיו. זאת, על רקע מחלוקת בעניין מדיניות המאבק בהסתה במזרח העיר. בסופו של דבר, המתחים בין הצדדים הובילו לפיצוץ, ולהחלטה השנויה במחלוקת של השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully