וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת סמוטריץ': מאחז בלתי חוקי פונה בבנימין - התפרעויות פרצו במקום

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 11:51

המאחז "אעירה השחר" פונה, המקימים הבעירו צמיגים וניסו לחסום את הכלים ההנדסיים. בסביבת השר הודו כי הוא אישר את המהלך. גורם המעורה בפרטים סיפר כי חמשת המבנים הוקמו על אדמה פלסטינית פרטית. לפי גורמים ביטחוניים, "האחריות הבלעדית היא של סמוטריץ'"

פינוי מאחז "אעירה השחר" שביהודה ושומרון. 14 באוגוסט 2023/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כוחות הביטחון פינו הלילה (שני) את המאחז הבלתי חוקי שהוקם בבנימין, "אעירה השחר", סמוך לכוכב השחר. זאת, בהוראת השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שאחראי על הפן האזרחי בשטחים. המקימים הבעירו צמיגים וניסו לחסום את הכלים ההנדסיים במחאה נגד הפינוי.

גורם המעורה בפרטים סיפר כי פונו חמישה מבנים, שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית. לפי גורמים ביטחוניים, "האחריות הבלעדית על פינוי מאחז מסוג זה היא של סמוטריץ', שעודכן על הפינוי מראש". מדובר בפינוי מאחז בלתי חוקי נוסף מתחילת השנה תחת הממשלה הנוכחית, וחרף הביקורת מצד המתנחלים.

גורמים בסביבת השר סמוטריץ' הודו כי הוא אכן אישר את המהלך. "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה", נמסר מסביבתו. "למרבה הצער לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש. במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות".

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
אישר את פינוי המאחז? סמוטריץ'/ראובן קסטרו

למרות שהמהלך אושר בידי סמוטריץ', המתנחלים מתחו ביקורת על שר הביטחון יואב גלנט, שתקף את הממשלה הקודמת בזמן הפינוי הקודם של אעירה השחר. "מאז, גלנט הרשע החליט שגם הוא מעדיף להילחם נגד ילדים ומשפחות בהתיישבות במקום נגד חיזבאללה ואיראן שמקימים אוהלים על הגבול", נמסר. "ככה זה. בעזרת השם גלנט יגמור בפח הזבל של ההיסטוריה. כמו בנט".

ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) מסרה כי היא "לא מוכנה בשום פנים ואופן" לקבל את הטענות שהועלו על ידי מקורביו של סמוטריץ. "גם אם כעת לא ניתן להסדיר את ההתיישבות הספציפית הזו, אסור להרוס אותה. שטחי c מלאים במבנים ערבים לא חוקיים כפי שהשר עצמו יודע, וכאשר מאות מטרים סמוך ליישוב עומדים על תילם מבנים ערבים שנבנו שלא כחוק - האכיפה הבררנית נגד יהודים איננה יכולה להתקבל", אמרה סון הר מלך.

בינואר האחרון שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ניסו למנוע את פינוי המאחז הבלתי חוקי "אור חיים", עליו הורה שר הביטחון יואב גלנט. לאחר מכן, מפלגת הציונות הדתית החרימה את ישיבת הממשלה השבועית. בתגובה לגינויים של שני השרים גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המהלך של גלנט, ושר הביטחון עצמו מסר כי הוא מגבה את צה"ל: "כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".

עוד בוואלה!

פינוי המאחז: מאחורי הקלעים של קרב הסמכויות בין גלנט וסמוטריץ'

לכתבה המלאה
פעילי ימין מבעירים צמיגים בתגובה לנסיון פינוי המאחז "אעירה השחר". 14 באוגוסט 2023. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפת הצמיג באעירה השחר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בפברואר האחרון עשרות בני נוער וכמה משפחות הקימו מאחז בלתי חוקי נוסף בבנימין, סמוך להתנחלות גופנה. כוחות מג"ב והמינהל האזרחי הגיעו למקום ופינו את המבנים שהוקמו. לדברי המקימים, הסיבה להקמתו היא הפיגועים הרצחניים בירושלים שהתרחשו באותם שבועות.

לפני כשבועיים קבע בג"ץ כי מאחז חומש לא יפונה, לאחר שדחה עתירות פלסטיניות נגד מיקום הקמת הישיבה בטענה כי מדובר באדמות פרטיות. הישיבה שהייתה בלב העתירה הועתקה לאדמות מדינה, ולכן השופטים לא קיבלו את העתירות. בנוסף, הזכירו כי בעקבות התיקון לחוק ההתנתקות, ישראלים יכולים להיכנס לשטח שבו הוקמה לבסוף הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully