וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבת הפנדורה תישאר סגורה לנצח? פרטים חדשים על מציאת הגופה בסלון דירה בחיפה

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 10:26

אשוט גריגוריאנץ לא הופיע בבית המשפט, וההליכים הפליליים הרבים נגדו נסגרו אחד אחרי השני. משפחתו, שלא דיברה עמו 22 שנים, גילתה בהפתעה שהוא מת: "הלם מוחלט". החוקרים חושדים שרצח את שותפו לדירה, בעצמו בעל עבר פלילי עשיר, וקבר אותו בבטון - אך אין להם את מי לשאול

השיפוצניק שמצא את הגופה בחיפה: "הורדתי גוש בטון גדול וראיתי ראש. חשבתי שזו בובה"/שלומי גבאי

הדייר שהיה חי בדירה בחיפה ונמצא מת בה לפני כשבועיים, עשרה ימים קודם למציאת הגופה בבטון בדירה, הוא אשוט גריגוריאנץ בן ה-54, אב לשניים, בת ובן בסוף שנות העשרים לחייהם, סבא לנכדים שאותם לא הכיר כלל, שעזב את ביתו לפני כ-22 שנה ומאז לא היה בקשר עם המשפחה.

קרובי משפחה סיפרו לוואלה! כי גם ממחלקת הרווחה של עיריית חיפה הם לא שמעו מעולם וכי הפעם הראשונה ששמעו עליו אחרי יותר משני עשורים היה כששוטר דיווח להם כי נמצא ללא רוח חיים בדירה. "הלם מוחלט", הגדירו את תחושתם. הוא נשלח למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר ושוחרר לקבורה לאחר שנמצא שם כי אין חשד לפלילים. הוא נקבר בחלקת הנוצרים בבית העלמין האזורי שער מנשה בהלוויה צנועה שנערכה לו שם ביום ראשון שעבר, בנוכחות קומץ קרובים.

חלקת קברו של אשוט גריגוריאנץ, שגופתו נמצאה בדירה בחיפה. 13 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
"הלם מוחלט". חלקת קברו של אשוט גריגוריאנץ/יואב איתיאל

גריגוריאנץ התפרנס מאיסוף גרוטאות ובקבוקים למחזור, אבל מרישומיו עולה כי ב-2005 ריצה מאסר של שנתיים. ב-2014, כ-140 מטרים מהדירה שבה נמצא ללא רוח חיים, הוא נעצר עם כלי פריצה לרכב. כתב אישום הוגש נגדו אולם הוא לא התייצב, המשטרה לא איתרה אותו ובכך הסתיימו ההליכים.

באוגוסט אותה שנה הוא נעצר עם כלי פריצה ונחשד בפריצה לדירה בשכונת נווה שאנן. גם ב-2010 כשנעצר בגין החזקת סמים הוא לא הופיע וההליכים הסתיימו בלא כלום. ב-2017 הוא נעצר בחשד לדקירה של גבר אחר בשכונת חליסה, ופציעתו הקשה. כתב אישום מעולם לא הוגש. כשב-2011 בית החולים בני ציון ניסה לגבות ממנו חוב על ביקור במיון, הוא לא אותר.

עוד בוואלה!

השיפוצניק שמצא את הגופה בחיפה: "הורדתי גוש בטון גדול וראיתי ראש. חשבתי שזו בובה"

לכתבה המלאה
במהלך שיפוץ דירה בחיפה: נמצאה גופה מוסלקת בתוך קיר בחיפה 09 באוגוסט 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
הדירה בה אותרה הגופה/אתר רשמי, יואב איתיאל

את הדירה בפינת הרחובות החלוץ ויחיאל בחיפה, סמוך לשוק תלפיות, שכר גריגוריאנץ לפני כשנתיים. בעל הבית ברוך לא ביקר בדירה מאז. הוא ידע כי גריגוריאנץ התגורר בתחילה עם ויטלי צ'וקלין, בן 60 שלדברי שכנים נעלם פתע-פתאום לפני חודשים ארוכים, אולי אף שנה עד שנה וחצי. בעל הבית סבר שעבר להתגורר בקריות.

לצ'וקלין היה עבר פלילי עשיר שכלל מעצר בחשד לניסיון רצח. בין היתר, ב-2015, על רקע אי שביעות רצונו מכך שבעל בית ברחוב נורדאו בהדר הכרמל החליט לא לחדש עמו את החוזה. הוא נטל סכין ואיים על המשכיר: "אתה מת אם אני יוצא מהבית. אני אהרוג אותך". בהמשך, כשהגיעו למקום שוטרי חיפה, הוא שב ואיים על האיש גם בנוכחותם והודיע, "זה הבית שלי, אני עכשיו אביא סכין ואהרוג אותו". ב-2019 הוא נעצר בבניין דיור מוגן בשכונת נווה יוסף, בחשד לניסיון רצח כשתקף את שכנו בדקירות ופצע אותו קשה כך שאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בעיר.

במהלך שיפוץ דירה בחיפה: נמצאה גופה מוסלקת בתוך קיר בחיפה 09 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
גופתו של צ'וקלין אחרי שנמצאה בבטון/שלומי גבאי

מבדיקה ראשונית עולה כי אגף הרווחה בעיריית חיפה כלל לא היה בקשר עם השניים. אצל חוקרי היחידה למאבק בפשיעה של מרחב כרמל, החוקרים את האירוע, מתגבש החשד כי צ'וקלין נרצח, וכי החשוד המרכזי בכך הוא גריגוריאנץ. אלא בהתחשב בכך שאין את מי לשאול, וחלף זמן רב, ספק אם במכון הלאומי לרפואה משפטית יוכלו לקבוע את סיבת המוות ואף את מועדו. בנסיבות האלה קשירת הרצח למאן דהוא עלולה להיות בכלל כמעט משימה בלתי אפשרית.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully