וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרב הזה גיורא לא ניצח": טייס הקרב ואלוף ההפלות הראשון בצה"ל הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 21:37

מאות ליוו בדרכו האחרונה את האלוף במיל' גיורא רום, שהלך לעולמו אחרי מאבק במחלה קשה. אשתו ספדה לו: "גייס את כל תעצומות הנפש והגוף כדי לנצח את הגזירה הנוראה, גיבור מעורר השראה". מפקד חיל האוויר: "דמות ומופת, מודל לחיקוי והשראה"

מאות ליוו היום (ראשון) את האלוף במיל', גיורא רום, טייס הקרב ואלוף ההפלות הראשון של צה"ל, בדרכו האחרונה. רום, שהלך לעולמו אמש לאחר מאבק במחלה קשה, הובא למנוחות בבית העלמין בסביון, בהשתתפות משפחתו, חבריו ואישים נוספים, ובהם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, השר לשעבר דן מרידור, האלוף דני יתום, וראש העיר תל אביב רון חולדאי.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ספד לו: "ניתנה לי הזכות להיפרד ממך גיורא, כשעמדתי ליד מיטתך הושטת לי את ידך וחשתי במגע ידו של לוחם אמיץ, ידו של מפקד חד וברור, שהוא דמות ומופת, מודל לחיקוי והשראה. אלוף במיל' גיורא רום היה סמל ומופת לטייסי הקרב בחיל האוויר בזכות קריירה טיסה מבצעית מעל 30 שנים". האלוף בר סיפר על הקריירה המפוארת של טייס הקרב המוערך: "הוא הוכר כאלוף ההפלות של חיל האוויר, כשהפיל 5 מטוסים בקרבות האוויר במלחמת ששת הימים, אייס אמיתי. במלחמת ההתשה נפל גיורא בשבי המצרי בגיחה מבצעית כשהוא פצוע קשה - בכלא הנורא הוא שמר על צלם אנוש למרות העינויים הנוראיים שעבר, אלוף של חוסן ונחישות".

במלחמת יום הכיפורים הוביל גיורא את הטייסת להישגים והצלחות רבים, אחר כך המשיך לתפקידי פיקוד ומטה בכירים בחיל האוויר, כולל תרומתו הרבה לחיזוק הקשר עם הצבא האמריקני. גם כהונתו כמנכ"ל רשות שדות התעופה האזרחית הביאה לידי ביטוי את השפעתו הרחבה על התעופה בישראל".

בסיום דבריו, אמר האלוף: "משפחת בר אנחנו אתכם באבלכם ובאובדנכם הגדול, נהיה לצדכם תמיד. יחסרו לי תמיכתך ועצותייך החכמות ששמעתי ממך עד לפני זמן קצר בסוגיות הרגישות והמורכבות שעל הפרק. ננצור את דמותך, נחנך לאור ערכייך, נלמד את מורשתך, נחבק לעד את משפחתך - נוח לשלום על משכבך טייס גיבור, אייס אמיתי".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, בהלווית "אלוף ההפלות"  גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, בהלווית "אלוף ההפלות" גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו
הלווית "אלוף ההפלות"  גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
הלווית "אלוף ההפלות" גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

גם רעייתו של גיורא, מרים רום, ספדה לו: "גיורא האמיתי והאציל, בעל הנוכחות העוצמתית היה בן מסור ביותר להוריו וכך גם אח לאחיו ואבא אוהב לילדינו. לאחרונה שחשתי חרדה מהמציאות בבית ובמדינה, התעודדתי שאשתף את גיורא ותוך שנייה פרצתי בבכי. גיורא אהב מאוד את דרכו המגוונת והמאתגרת בחיל האוויר וטיפס בסולם הדרגות והתפקידים".

"גיורא מילא תפקידים משמעותיים ברמה הלאומית והותיר חותמו באשר הלך", הוסיפה רעייתו, "אזכיר רק את חלקו בכך שבכהונתו כמנכ"ל התעופה האזרחית, העלה את רמת בטיחות הטיסה והוביל את הסכם השמיים הפתוחים מול האיחוד האירופי - הישגים רבי חשיבות עבור כל אזרח במדינתנו. כשהתמנה ליו"ר הרשות לבטיחות בדרכים, תבע את המושג רלב"ד"

על המחלה איתה התמודד גיורא, סיפרה רעייתו: "גיורא אהובנו הגיבור מעורר ההשראה גייס את כל תעצומות הנפש והגוף כדי לנצח את הגזירה הנוראה שנפלה עליו ועלינו לפני שנה, סרטן לבלב עם גרורות. חיינו השתנו באחת ולצד הטיפול המרשים והמעודד של המכון האונקולוגי בשיבא נרתמנו המשפחה בתמיכת החברים לסייע לגיורא להחלים ובה בעת ליהנות ממנו בכל רגע ובדרכים מגוונות".

"לפני כחודשיים, היינו בקונצרט עם רפרטואר שאהוב עליו במיוחד ועיניו נסגרו והוא התקשה ליהנות ובמחצית אמר לי 'אינך מאמינה אנחנו הולכים הביתה'. אז הבנתי עד כמה המצב מתדרדר וכמה גיורא מותש באצילותו. כשכבר התקשה לנשום עדיין גייס את כל משאביו כדי למנוע מאיתנו תחושות קשות. בקרב הזה לדאבון כולנו, גיורא לא ניצח".

מפקד חיל האוויר , אלוף תומר בר, בהלווית "אלוף ההפלות"  גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר , אלוף תומר בר, בהלווית "אלוף ההפלות" גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, בהלווית "אלוף ההפלות" , גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, בהלווית "אלוף ההפלות" , גיורא רום, בית העלמין סביון. 13 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

אחיו הבכור של גיורא, אורי, ספד גם כן: "גיורא אחי היקר והגיבור, ביקרתי את גיורא ביום שישי בביתו ולא האמנתי שזו פגישתנו האחרונה. היינו חברים מאוד טובים ושמרתי עליו כשהיה ילד ונער אולם מהר מאוד התבגר ומשם לקורס טיס. מחזור 43 וטייס תקיפה מלחמת ששת הימים ובהמשך כל החיים לפניו. הכיר את מרים ונשא אותה לאישה. היינו נפגשים בימי שישי בערב בבית ההורים ומשוחחים".

אספנו כל מידע בתקופת השבי והיינו מאושרים כשחזר. כהרגלו לא הסתיר דבר ולא ניסה לייפות. עבר את הבדיקות אבל לא הייתה הצלחה. המשכנו להיפגש מתי שהתאים לגיורא עד הפגישה האחרונה ביום שישי. איבדתי אח וחבר שאין לו תחליף. קשה לי מאוד. אוהב אותך גיורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully