וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת רשות החברות לנתניהו: "התנהגות אמסלם מבזה - עליך להתערב בדחיפות"

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 19:22

בהמשך למתקפות של השר נגדה, פנתה מיכל רוזנבוים במכתב שני לרה"מ והתלוננה על התנהלותו ברקע המחלוקת ביניהם סביב רצונו למנות מקורבים, וסירובו לאפשר משיכת 2 מיליארד שקלים לטובת התקציב. "ההכפשות לא יפגעו בנחישותי להמשיך בתפקיד, אך הן גורמות נזק עצום"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

הממונה על רשות החברות הממשלתיות עו"ד מיכל רוזנבוים כתבה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי השר דוד אמסלם לא מאפשר לה לעשות את עבודתה, וקראה לו להתערב בדחיפות. במסגרת המכתב היא הודתה לנתניהו על כוונתו להתערב בנושא. זהו מכתב נוסף שנשלח במסגרת המאבק בין השניים.

במכתב התייחסה רוזנבוים לראיון בו שטח אמסלם את תפיסת עולמו לגבי מינויים של מקורבים ומכרים בחברות הממשלתיות. "נושא זה עומד בבסיס רצונו של השר להביא להדחתי", כתבה. "לצד זאת, השר התייחס אלי בראיון באמירות פוגעניות ובהן: 'היא הרי מאכערית', 'היא לא כשלון, היא רקבון עמוק'. ביטויים אלה ממשיכים ומחריפים התבטאויות משתלחות קודמות של השר נגדי, כגון 'מופקרת', 'אלימה', 'לגברת אין מעצורים' ומונעת 'מיצר נקמה מורעל וארסי'"

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"העלבת עובדי ציבור ע"י שר - גורמת נזק עצום". אמסלם/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"הכפשות בוטות אלה לא פוגעות ולא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי", משיכה רוזנבוים במכתבה לנתניהו. "אך העלבת עובדי ציבור, בפרט על ידי שר ממונה, גורמת נזק עצום לשירות הציבורי כולו. כמי שעומד בראש הממשלה, וכמי שהשר אחראי כלפיו על התפקידים שעליהם הוא ממונה, אני קוראת לך
להורות לשר באופן חד ונחרץ לחדול מהתנהגות מבזה שכזו כלפי עובדי ציבור".

רוזנבוים גילתה שאמסלם "החל לאחרונה לבצע פעולות מצומצמות ביותר בתחום פעילות החברות הממשלתיות, אך אלו מוגבלות לתחום המינויים בלבד, ואף זאת - מינויים שכולם מתאפיינים בזיקה פוליטית של המועמדים".

עוד בוואלה!

אמסלם מחזיק 2 מיליארד שקל שלנו, כאילו היו כספו הפרטי

לכתבה המלאה
מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות. צילום: איגוד התאגידים העירוניים, אתר רשמי
"ההכפשות לא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי". רוזנבוים/אתר רשמי, צילום: איגוד התאגידים העירוניים

זהו המכתב השני החודש של רוזנבוים לנתניהו. הסיבה לפנייתה היא סירובו של השר אמסלם לאפשר לה למשוך דיבידנדים מקופת החברות הממשלתיות בסכום של כ-2 מיליארד שקלים לטובת תקציב המדינה.

נושא נוסף שהשר לא מאפשר לרוזנבוים לקדם הוא מינוי יו"ר דירקטוריון למספר חברות ממשלתיות. בנושא זה יש לציין את העימות בין השניים לאחר פיטוריו של יו"ר דואר ישראל מישאל ועקנין והחלפתו במקורב פוליטי לשר לכאורה.

לאור סירובו של השר פנתה רוזנבוים ליועמ"שית גלי בהרב מיארה כדי שזאת תנחה אותה ואת השר כיצד לפעול, אך גם חוות דעת מנומקת שנכתבה על ידי המשנים ליועצת - גיל לימון ומאיר לוין זכו לתגובה חריפה מצידו של אמסלם, שאף אמר שאין לפנות אליו יותר בנושא רשות החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully