וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא רום, טייס הקרב ואלוף ההפלות של צה"ל, הלך לעולמו בגיל 78

עודכן לאחרונה: 12.8.2023 / 9:43

האלוף במיל' רום הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. במלחמת ההתשה נפגע מטוסו והוא נפל בשבי המצרי, שם שהה כשלושה חודשים. מבין תפקידיו באזרחות, רום כיהן כמנכ"ל הסוכנות היהודית ויו"ר דיריקטוריון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

בווידאו: מטס חיל האוויר ליום העצמאות ה-75 למדינת ישראל/צילום: דובר צה"ל, אבי רוקח

האלוף במיל' גיורא רום, טייס הקרב ואלוף ההפלות הראשון של צה"ל, הלך לעולמו הלילה (בין שישי לשבת) לאחר מאבק במחלה קשה - והוא בן 78. רום, יליד שנת 1945, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

רום התגייס לצה"ל בשנת 1962, הצטרף לקורס טיס מספר 43 וכבר אז "סומן" על ידי מפקדיו כמי שיגיע רחוק. הוא השתתף במבצע מוקד במלחמת ששת הימים, במהלכו תקף חיל האוויר שדות תעופה ומטוסים של צבאות ערב, וכבר אז הפגין את יכולת ורמה מקצועית גבוהה כשהפיל שני מטוסי "מיג 21" של חיל האוויר המצרי.

גיורא רום במשפט צ'יקו תמיר נובמבר 2009. אורי לנץ
אלוף במיל' גיורא רום, 2009/אורי לנץ

לאחר שהפיל מטוס קרב סורי נוסף, נפגע מטוסו של רום מאש נ"מ והוא נפצע. הוא אושפז, אך מיהר לחזור לטייסת, ובסך הכול, במהלך כל המלחמה - הפיל חמישה מטוס אויב.

במהלך מלחמת ההתשה, נפגע מטוסו, הוא נחת בשטח אויב מצרי, הועבר לשבי כשהוא פצוע והוחזק בתנאים קשים בצינוק. אחרי שלושה חודשים שוחרר יחד עם טייס נוסף בתמורה ל-70 חיילים מצרים וסורים. לאחר שעבר סדרת ניתוחים והליך שיקום - הוא חזר לטוס.

עוד בוואלה!

האיומים עבדו? פעילי חיזבאללה הפסיקו לאייש בקביעות את האוהל שהוצב בגבול

לכתבה המלאה

במעלה השירות הצבאי שלו, פיקד רום על בסיס תל נוף, היה ראש חטיבת המחקר בלהק מודיעין של החיל, ראש מטה חיל האוויר, ולאחר שלא קיבל את הפיקוד על חיל האוויר - מונה לתפקיד הנספח הצבאי בארצות הברית ובקנדה בדרגת אלוף.

מבין תפקידיו השונים באזרחות, רום כיהן כמנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, מנכ"ל הסוכנות היהודית, מנהל רשות התעופה האזרחית ויו"ר דיריקטוריון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

הבוקר, העלתה מרים רום, אלמנתו של גיורא רום, פוסט לחשבון הפייסבוק שלה בו נראה מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר נמצא לצד גיורא במיטתו בבית החולים, וכתבה: "החיוך האחרון של גיורא, אהובנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully