וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיומים עבדו? פעילי חיזבאללה הפסיקו לאייש בקביעות את האוהל שהוצב בגבול

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 23:50

חודש אחרי קיפול האוהל הראשון, כוחות חיזבאללה נסגו מהאוהל השני, שהוצב כ-50 מטר מקו הגבול. בשבוע הבא יטוס לארה"ב ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל כדי לדון עם מקביליו בחידוש המנדט לכוחות יוניפי"ל בלבנון; הערכה בישראל: צפוי להביע מורת רוח על העמידה מהצד של הכוחות

תיעוד מהמהומות בגבול ישראל-לבנון. 15 ביולי 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בימים האחרונים הפסיקו פעילי חיזבאללה לאייש בקביעות את האוהל שהציבו בשטח הישראלי מול גזרת הר דב במרחק של כחמישים מטרים מקו הגבול הלבנוני-ישראלי. זאת, בניגוד למדיניות בחודשים האחרונים, לפיה הארגון השיעי אייש את האוהל 24/7 וקיים סביבו משמרות של פעילים חמושים.

בתחילת הפרשה, הציבו פעילי חיזבאללה שני אוהלים בשטח הישראלי. לאחר כמה שבועות, סיימו בצה"ל את המדידות וקבעו כי מדובר בפעולה שנוגדת את ההסכמים וכי האוהלים הוצבו בשטח הישראלי תוך הפרת ריבונות. מסרים ברוח זו הועברו לממשלת לבנון באמצעות כוחות יוניפי"ל, מפגשים עם צבא לבנון וגורמים באו"ם.

מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין המליץ על דרכי פעולה מול פעילי חיזבאללה עד כדי הידרדרות לימי קרב, אך המלצתו לא התקבלה והוחלט על פעילות במישור המדיני.

חיזבאללה העביר לשטח לבנון את אחד האוהלים שהקים בשטח הישראלי 31 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
האוהלים שהוצבו בגבול/אתר רשמי, ללא

לפני כחודש פורסם לראשונה בוואלה! כי ברקע הלחץ, חיזבאללה קיפל את אחד האוהלים והעביר אותו לשטח הלבנוני. כעת, התברר כי הפסיקו לאייש בקביעות את האוהל. בישראל מעריכים כי הסיבות לכך הן הביקורת החריפה מצד ישראל; תגבור כוחות צה"ל לאורך קו הגבול; והאיומים במערכת הביטחון, בהם של שר הביטחון יואב גלנט.

בתוך כך, בשבוע הבא יטוס לארצות הברית ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל תא"ל אפי דפרין כדי לדון עם מקביליו במשרד ההגנה והצבא האמריקאי על חידוש המנדט לכוחות יוניפי"ל בלבנון. הערכה בישראל כי תא"ל דפרין צפוי להביע מורת רוח על העמידה מהצד כוחות יוניפי"ל בכל מה שקשור להפרת הריבונות הישראלית באמצעות הצבת האוהלים ופעולות נוספות. במערכת הביטחון רואים חשיבות גדולה בחידוש המנדט ובהמשך הפעילות של כוחות יוניפי"ל כגורם מתווך ומאזן בדרום לבנון.

ביום שני הקרוב צפוי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לשאת נאום לציון 17 שנה למלחמת לבנון השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully