וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עשה את שלו: חיזבאללה העביר לשטח לבנון את אחד האוהלים שהקים בשטח הישראלי

2.7.2023 / 21:55

פעילי ארגון הטרור העבירו את אחד האוהלים שהקימו לשטח הלבנוני, ובמערכת הביטחון מעריכים כי בארגון מנסים להימנע מעימות פיזי עם ישראל. לפי שעה, בשטח נותר אוהל אחד שמאויש על ידי חמושים של הארגון

טקס החזרות של חיזבאללה אמש בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פעילי חיזבאללה העבירו את אחד משני האוהלים באזור המריבה מול הר דב, מהשטח הישראלי לשטח הלבנוני - כך נודע לוואלה! היום (ראשון). לפי שעה, נותר בשטח אוהל אחד בשטח הישראלי שמאויש על ידי חמושים של הארגון. במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה מחפש דרך למנוע עימות פיזי בשטח, ולהעביר גם את האוהל השני לשטח הלבנוני.

לפני כשבועיים וחצי, פורסם כי נציגים של יחידת קשרי חוץ בצה"ל העבירו ליוניפי"ל תלונה על הרחבת עמדה של חיזבאללה לשטח ישראל בגזרת הר דב שבגבול לבנון. גורם ביטחוני סיפר אז כי הועבר מסר דיפלומטי וצבאי, כי במידה ולא יפנו את העמדות שהוקמו על הגבול תתבצע פעולה הנדסית לפנות את המרחב. הוא הוסיף כי אין כוונה להשלים עם הפרובוקציה, ומדובר בעוד פעולה מתגרה של חיזבאללה שבתקופה האחרונה לא מרוצה מהקמת מכשול בגבול בשטח הישראלי ומלבה הפגנות והפרות סדר.

בעלייה להר דוב. ראובן קסטרו
בעלייה להר דוב/ראובן קסטרו

ביום חמישי האחרון, ארבעה בכירים ישראלים ואמריקנים סיפרו כי ארה"ב לחצה על ממשלת לבנון והצבא הלבנוני לנקוט בצעדים כדי לפרק את המאחז שהקים חיזבאללה לפני למעלה מחודשיים בשטח ישראל סמוך לגבול בין המדינות.

פיקוד הצפון הכריז לפני כשנה על מאבק חדש שמנהל ארגון חיזבאללה, אותו כינה "עיצוב פנים" - כך פורסם בוואלה! בשבוע שעבר. במסגרתו, הזרוע הצבאית של הארגון החלה להגביר פעילות במרחב הגבול הישראלי בשני שלבים - העברת כוחות למרחב הגבול והקמת עמדות תצפית סמוך אליו. לאחר הקמת המוצב של חיזבאללה בשטח ישראל, נחשפים גילויים חדשים אודות פעילות הארגון בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully