וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה חריגה ליוניפי"ל: חיזבאללה הרחיבו שתי עמדות לשטח ישראל בגבול לבנון

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 13:59

נציגים של יחידת קשרי חוץ בצה"ל העבירו לפני שבועיים תלונה על הרחבת העמדות בגזרת הר דב שבגבול לבנון. לפי גורם ביטחוני, הועבר מסר דיפלומטי ובצינור הצבאי, כי במידה ולא יפנו את העמדות שהוקמו על הגבול תתבצע פעולה הנדסית לפנות את המרחב. "פעולה מתגרה של חיזבאללה"

טקס החזרות של חיזבאללה אמש בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

נציגים של יחידת קשרי חוץ בצה"ל העבירו ליוניפי"ל לפני שבועיים תלונה על הרחבת עמדה של חיזבאללה לשטח ישראל בגזרת הר דב שבגבול לבנון - כך פורסם היום (רביעי). לטענת גורמי צבא, תחילה דובר על עמדה אחת ולאחר מכן על עמדה נוספת. לטענת צבא לבנון מדובר בשטח לבנוני.

לפי גורם ביטחוני, הועבר מסר דיפלומטי ובצינור הצבאי, כי במידה ולא יפנו את העמדות שהוקמו על הגבול תתבצע פעולה הנדסית לפנות את המרחב. הוא הוסיף כי אין כוונה להשלים עם הפרובוקציה, ומדובר בעוד פעולה מתגרה של חיזבאללה שבתקופה האחרונה לא מרוצה מהקמת מכשול בגבול בשטח הישראלי ומלבה הפגנות והפרות סדר.

גזרת הר דב. הגדר המקיפה את נתיב העלייה. אמיר בוחבוט
"החצייה חודרת כמה מטרים בודדים לשטח ישראלי עם אוהלים". גזרת הר דב בגבול לבנון/אמיר בוחבוט

גורם צבאי טען כי החדירה זוהתה בזמן אמת, תוך הקמת האוהלים. "אנחנו בשליטה מלאה שם. זה מול מוצב זיוונית, החלק התחתון של הר דב. החצייה חודרת בכמה מטרים בודדים לשטח ישראלי עם שני אוהלים שמאוישים בשני חמושים. אנחנו נטפל בפרובוקציות. יש כרגע מאמץ דיפלומטי וצריך למצות אותו, לא צריך להאדיר את זה, גם חיזבאללה לא מאדיר את זה. אם זה לא יטופל במישור הדיפלומטי זה יטופל בדרכים אחרות, אגרסיביות יותר".

עוד טען אותו גורם, כי "גם להם יש טענות נגדנו על חריגות בשטח בנקודות 73 ו-74, היכן שהוקמה גדר. אנחנו ערוכים ביטחונית ונטפל בהפרות במישור מדיני דיפלומטי ואחר כך צבאי. לא רצינו להעצים את זה מול חיזבאללה. זה אירוע של חודש וחצי, חודשיים, וזה לא מהווה איום. יש כמה כאלה בכמה מקומות, במקרה הזה זה אוהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully