וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מסרבנות, הצעירים משאירים את הפוליטיקה מחוץ לשערי הבקו"ם

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 22:07

היום פתחה לשכת הגיוס את שעריה בפני המתגייסים לחילות קרקל, הנדסה קרבית ושריון, ונראה כי הקרע בחברה הישראלית לא הגיע ללשכה. אולם גורמים באגף כוח אדם אמרו כי "קיים מתח והוא ילווה את הגיוסים הקרובים". אורי שהשתתף כמה פעמים בהפגנות, סיפר: "לא חשבתי לא להתגייס"

בווידאו: מתגייסים מחזור אוגוסט 2021 בבקו"ם/צילום: ראובן קסטרו

ברקע החשש הגובר במערכת הביטחון מסרבנות, פרובוקציות ונפקדות של בני נוער - בעקבות החרפת המחאות נגד המהפכה המשפטית, היום (רביעי) פתחה לשכת הגיוס את שעריה בפני המתגייסים החדשים לחילות שיריון, הנדסה קרבית וקרקל. למרות החשש, נראה כי הצעירים משאירים את הפוליטיקה מחוץ לשערי הבקו"ם. גורמים רשמיים באגף כוח האדם הבהירו כי לא נרשמו אירועים חריגים מאז תחילת גיוס חודש אוגוסט ושרשרת החיול פעלה בהתאם לציפיות הפיקוד הבכיר, אך קיים מתח והוא ילווה את הגיוסים בחודשים הקרובים.

מפקד חטיבה 188, אל"מ אור וולוזינסקי, סיפר כי מאות מהורי המתגייסים הגיעו לכנס טרם הגיוס בלטרון והתעניינו בתנאי השירות כמו מזון, לינה, בריאות, ותנאי שירות נוספים. לדבריו, "הם לא העלו את הנושא, אבל אני העליתי את המצב בחברה הישראלית ולא היו שאלות בנושא. אמרתי להם: אין לנו בעיית מוטיבציה וגם אם יש אז מי שמגיע לא רוצה לעזוב. ממחזור הגיוס הבא בני הנוער ידעו מראש לאיזו חטיבת שריון הם מתגייסים בניגוד להיום שאומרים להם: חיל שריון".

ראובן קסטרו

רועי מסביון, אחד המתגייסים, סיפר: "השתתפתי פעם אחת בהפגנות, אני לא דואג אבל אמא מודאגת. רציתי מדריך כושר קרבי אבל קיבלתי הנדסה קרבית. אחותי ואחי שירתו בבסיס תל השומר ואחותי הנוספת היתה תצפיתנית. לא היה לי ספק לרגע שאני אתגייס למרות מה שקורה במדינה. זה חשוב לי מאוד לתרום ולתת את מה שאני יכול".

עדי, אמו של עומר מפתח תקווה שמתגייס לשריון, אמרה בדמעות: "אין אמא שלא חוששת ביום הגיוס של הבן שלה. אני פחות חוששת מהפוליטיקה. הבן שלי לא מתעניין בזה ואני מאמינה שזה יישאר מחוץ לצבא. בסוף מה שחשוב שיכיר חברים ואין לי ספק שיהיה לו שירות מוצלח".

אורי מדרום רמת הגולן, סיפר כי השתתף כמה פעמים בהפגנות נגד הממשלה, אבל לא חשב לסרב להתגייס: "אני מסיים שנת שירות ולא אני או חבריי חשבנו לא להתגייס. לא חשבנו על זה אפילו. ניסיתי להתקבל לסיירות ולצנחנים ולא הלך לי. אני מתגייס לשריון".

גם איתי צ'פאני, שמתגייס ראשון מבין חבריו להנדסה קרבית, סיפר: "אני מחכה בקוצר רוח לגיוס. אני עם מוטיבציה גבוהה והרעש בחברה הישראלית לא מעניין. אני הולך לתרום הכי טוב שיש". לא הרחק מהם, הגיעו גם חרדים ללשכת הגיוס תל השומר, כדי לנהל את הליכי שחרורם מצה"ל.

ראובן קסטרו

ברקע, הנחתה מפקדת לשכת הגיוס, סא"ל סיוון אילן דדוש, להעביר את החיילים לשרשרת חיול שהתקצרה דרמטית בשלוש השנים האחרונות, והיא כוללת: צילום, תספורת, בדיקה רפואית, חיסונים, מתן חוגר ודיסקית, חתימה על ציוד (מדים, נעליים, סט שיפצורים וצ'ופרים מהאגודה למען החייל), ביקורת שלישות, וקצין מיון במידת הצורך. בשונה משנים עברו, בוטלה תורנות המטבח לראשוני המתגייסים מאחר ומפקד מיטב הנחה על רכש מכונת שטיפת כלים גדולה,

כמו כן, המתגייסות רשאיות לקבל את מדי הבנים לפי בקשה, ובקרוב מאוד יוכלו המלש"בים למדוד את עצמם טרם יום החיול באמצעות אפקליציה, ולקבל את המדים כבר מראש. רגע לפני יציאתם משרשרת החיול, בלשכת הגיוס הציבו מכונת צילום שמאפשרת לחיילים הטריים לשלוח תמונה למכשיר הסלולרי של הוריהם המודאגים בלחיצת כפתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully