וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר הסמים "המסוכן ביותר מאז אסקובר" נשלח ל-45 שנות מאסר בארה"ב

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 14:39

מנהיג הקרטל הגדול ביותר בקולומביה, המכונה אוטוניאל, הורשע בהברחה של עשרות אלפי טונות של קוקאין לארה"ב ותואר כסוחר הסמים המשמעותי ביותר מאז ימיו של בן ארצו אסקובר. לפני גזר הדין, הוא התנצל ופנה לצעירי קולומביה: "אל תלכו בדרך שלי"

הריסת ביתו של פבו אסקובר/CEN

מנהיג קרטל סמים קולומביאני, שהושווה לפבלו אסקובר, נידון אתמול (שלישי) ל-45 שנות מאסר בארצות הברית. דריו אנטוניו אוסוגה דוויד, הידוע יותר בכינוי אוטוניאל, הורשע בעבירות של סחר בסמים ותואר על ידי בית המשפט בברוקלין כ"פורה יותר" מאשר אסקובר, בן ארצו. השופטת תיארה את עשרות אלפי טונות הקוקאין שהבריח לארצות הברית בתור מנהיג הקרטל הגדול ביותר בקולומביה, קלאן דל גולפו, ככמות "יוצאת דופן".

השופטת, דורה אירזארי, דחתה את טענות ההגנה שלפיהן התביעה "הגזימה" כשהוותה את אוטוניאל בן ה-51 לאסקובר, שהנהיג את קרטל מדאיין וחוסל במבצע משותף לארצות הברית וקולומביה ב-1993. "היו הרבה סוחרי סמים פוריים יותר מאשר פבלו אסקובר, כולל הלקוח שלכם", אמרה השופטת לעורכי דינו של אוטוניאל. התובעים הפדרליים תיארו אותו כסוחר הסמים "המסוכן והמשמעותי ביותר" מאז אסקובר.

העונש הממושך שנגזר על אוטוניאל, שנעצר על ידי כוחות קולומביאניים בסמוך לגבול המדינה עם פנמה באוקטובר 2021 בתום מבצע נרחב, היה בהתאם לבקשת התביעה הפדרלית בברוקלין. הוא הוסגר מקולומביה לארצות הברית במאי בשנה שעברה, ובינואר הוא הודה בעבירות שבהן הואשם.

על כל אחת מהעבירות נגזרו עליו 45 שנות מאסר, שאותן הוא ירצה בחופף, והוא יהיה זכאי לבקש שחרור מוקדם רק כעבור 20 שנה. כחלק מהודאתו, הוא שילם לרשויות 216 מיליון דולר.

"אוטוניאל הוביל את אחד מארגוני הסחר בקוקאין הגדולים בעולם, וניהל ייצוא של כמויות עצומות של קוקאין לארצות הברית, והורה על הוצאה להורג חסרת רחמים של אנשי רשויות אכיפת החוק, אנשי צבא ואזרחים קולומביאנים", אמר התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, בהצהרה לאחר גזר הדין.

סוחר הסמים "אוטונייל" מובל על ידי משטרת קולומביה לנמל התעופה הצבאי קטאם לפני הסגרתו לארה"ב, 4 במאי 2022. רויטרס
לחם גם בשורות ארגונים חמושים מהשמאל והימין. אוטוניאל לפני הסגרתו לארה"ב, בשנה שעברה/רויטרס

לפני גזר הדין, הוא התנצל בבית המשפט בפני קורבנותיו ובפני ממשלות ארצות הברית וקולומביה. "עבור אזרחי וצעירי קולומביה, אני מייעץ להם ומזהיר אותם שלא ללכת בדרך שבה אני הלכתי", אמר אוטניאל, דרך מתורגמן ספרדי.

עורכי דינו של אוטוניאל ביקשו שלא לגזור עליו עונש מאסר של יותר מ-25 שנה, כשהם מציינים את קבלת האחריות שלו, ועל ילדותו הענייה שאילצה אותו להילחם כילד חייל. קולומביה הייתה שקועה במשך עשרות שנים בסכסוך בין מורדים מרקסיסטים מהשמאל, מיליציות ימניות, ארגוני פשיעה והממשלה.

עם זאת, השופטת אמרה כי "מיליארדי" אנשים נולדו לתנאים דומים, ולא הפכו למנהיגים של קרטלי סמים. "גדלתי בשיכונים של דרום הברונקס", היא אמרה. "אני יודעת טוב מאוד איך זה לגדול בסביבה שבה ביום יום אנשים יורים אחד בשני ברחוב, ואנשים מתים ברחוב".

התובע הפדרלי ברון פיס אמר כי גזר הדין הממושך "שולח מסר למנהיגי צבא וקרטל אחרים שלפיו ארצות הברית תבקש את מעצרם והסגרתם כדי למצות איתם את הדין בבתי המשפט שלנו".

עוד בוואלה!

1.3 ק"מ, עם מעלית: ארה"ב חשפה את המנהרה הארוכה ביותר ממקסיקו

לכתבה המלאה
תמונה של סוחר הסמים אוטוניאל מוצגת על מסך במהלך מסיבת עיתונאים של התביעה הפדרלית בניו יורק, ארה"ב, 5 במאי 2022. רויטרס
הבעת הצער לא עזרה להפחתת עונשו. תמונתו של אוטוניאל לאחר מעצרו/רויטרס

לקרטל קלאן דל גולפו - "שבט המפרץ" בספרדית - יש אלפי חברים, רבים מהם אנשי מיליציות ימניות לשעבר, והוא בין יצואני הקוקאין הגדולים ביותר בעולם. אוטוניאל הפך למנהיגו אחרי שבעבר לחם בשורות הגרילה המרקסיסטית ולאחר מכן בשורות המיליציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully