וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה עצרה את סוחר הסמים המבוקש במדינה: "זהה ללכידת אסקובר"

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 9:54

דאירו אנטוניו אוסוגה נתפס על ידי 500 אנשי ביטחון קולומביאניים, שהגיעו למחבואו בסיוע מידע מודיעיני מארה"ב ובריטניה. אוסוגה היה יותר מעשור במנוסה, ומנהל אכיפת הסמים האמריקני הציע פרס של 5 מיליון דולר על לכידתו. "המכה הגדולה ביותר לסחר בסמים במאה הנוכחית"

דאירו אנטוניו אוסוגה, מנהיג קרטל הסמים "קלאן דל גולפו"' בקולומביה, נעצר בתום מרדף של יותר מעשור. 23 באוקטובר 2021. AP
"המכה הגדולה ביותר נגד הסחר בסמים במאה הנוכחית". אוסוגה עם כוחות הביטחון בקולומביה, אמש/AP

כוחות הביטחון בקולומביה לכדו אמש (שבת) את סוחר הסמים המבוקש ביותר במדינה, דאירו אנטוניו אוסוגה, שנחשב למנהיג קרטל הסמים "קלאן דל גולפו", והיה במנוסה במשך יותר מעשור.

נשיא קולומביה איוואן דוקה השווה את לכידתו של אוסוגה לזו של מנהיג קרטל הסמים פבלו אסקובר לפני שלושה עשורים. "זו המכה הגדולה ביותר שהונחתה נגד הסחר בסמים במאה הנוכחית", אמר, "ניתן להשוות אותה רק לנפילתו של פבלו אסקובר בשנות ה-90". עוד מסר כי שוטר נהרג במהלך המצוד אחר הפושע. אוסוגה הוצג בפני כלי התקשורת כשהוא אזוק ונועל מגפי גומי, אותן נוהגים לנעול החקלאים בכפרים במדינה.

אוסוגה, המוכר יותר בכינויו "אוטוניאל", הוא ראש ארגון "קלאן דל גולפו", שצבא המתנקשים שלו הטיל אימה רבה על צפון קולומביה, תוך שליטה על נתיבי הברחת הקוקאין בג'ונגלים הצפופים באזור, דרכם הוברחו הסמים אל מרכז אמריקה ועד לארצות הברית.

דאירו אנטוניו אוסוגה, מנהיג קרטל הסמים "קלאן דל גולפו"' בקולומביה, נעצר בתום מרדף של יותר מעשור. 23 באוקטובר 2021. רויטרס
נעצר לאחר יותר מעשור של מרדף אחריו. אוסוגה, אמש/רויטרס

שנים רבות נכלל אוסוגה ברשימת הנמלטים המבוקשים ביותר של מנהל אכיפת הסמים האמריקני, שעל לכידתו הציע פרס של חמישה מיליון דולר. נגד אוסוגה הוגש כתב אישום לראשונה בשנת 2009 בבית המשפט הפדרלי במנהטן, אז הואשם בסחר בסמים ובמתן סיוע לקבוצה צבאית ימנית קיצונית, שהוגדרה כארגון טרור על ידי ממשלת ארצות הברית.

כתבי אישום נוספים הוגשו נגדו בבתי המשפט הפדרליים בברוקלין ובמיאמי, בהם האשימו אותו בייבוא של לפחות 73 טונות של קוקאין לארצות הברית בין 2003 ל-2014. כמו כן נטען כי פעל והנהיג קבוצות גרילה.

הרשויות בקולומביה מסרו שהמודיעין שסיפקו להם ארצות הברית ובריטניה סייע להם בלכידת אוסוגה. כ-500 חיילים ואנשי הביטחון הגיעו למקום המחבוא אליו הוביל המידע, במקום שהיה מוגן בשמונה מעגלי אבטחה.

דאירו אנטוניו אוסוגה, מנהיג קרטל הסמים "קלאן דל גולפו"' בקולומביה, נעצר בתום מרדף של יותר מעשור. 23 באוקטובר 2021. רויטרס
אוסוגה במעצר, אמש/רויטרס

אוסוגה הקים עם אחיו, שנהרג בפשיטה ב-2012, גרילה שמאלנית שהייתה ידועה בשם "צבא השחרור העממי". מאוחר יותר החליפה הגרילה צד והצטרפה לקבוצות צבאיות פוליטיות ימניות.

אוסוגה סירב להתפרק מנשקו בזמן שארגוני הימין שאליהם הצטרף חתמו על הסכמי שלום עם הממשלה בקולומביה ב-2006. במקום זאת הוא הגדיל את כוחו בעולם התחתון של קולומביה, והפך למנהיג קרטל הסמים של "קלאן דל גולפו", לו שליטה על מיקום אסטרטגי בצפון המדינה, המוקף משני צדדיו באוקיינוס השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully