וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסוק של נשיא קולומביה נפגע מירי: "התקפה פחדנית"

לא היו נפגעים בתקרית שהתרחשה לקראת נחיתת כלי הטיס בתום סיור של הנשיא דוקה ובכירי ממשלו בסמוך לגבול עם ונצואלה. באזור פועל ארגון מורדים מרקסיסטי הנלחם בממשלה בבוגוטה. "לא נירתע מאלימות או ממעשי טרור"

נשיא קולומביה איוואן דוקה נושא הצהרה לאחר האירוע במסוק. 25 ביוני 2021. רויטרס
הורה לכוחות הביטחון לאתר את האחראים. דוקה אחרי התקרית, הלילה/רויטרס

המסוק של נשיא קולומביה איוון דוקה נפגע הלילה (שבת) מירי בעת סיור בסמוך לגבול עם ונצואלה. הנשיא סייר באזור קוקוטה שבמחוז נורטה דה סנטנדר, לצד שר ההגנה, שר הפנים והמושל. דובר של הנשיא אמר כי איש לא נפגע בתקרית.

דוקה גינה את "ההתקפה הפחדנית" והדגיש כי הוא לא נרתע "מאלימות או ממעשי טרור". בסרטון שפורסם בטוויטר שלו, הוסיף הנשיא: "הממשלה שלנו חזקה וקולומביה חזקה כדי להתמודד מול איום מסוג זה. הוא הוסיף כי הורה לכוחות הביטחון למצוא את האחראים.

העיתון המקומי סמנה דיווח שהנוסעים במסוק שמעו רעש של פגיעה במנוע עם תחילת הנחיתה.

הארגון המרקסיסטי צבא השחרור הלאומי (ELN) פועל באזור קטאטומבו, המשתרע על הגבול שבין קולומביה לוונצואלה. אחרי הסכם השלום בין הממשלה לבין מחתרת FARC ב-2016, ELN נותר ארגון המורדים הגדול. במדינה. הוא מוגדר ארגון טרור על ידי קולומביה, ארצות הברית והאיחוד האירופי.

מוקדם יותר החודש, המורדים הכחישו קשר לפיצוץ מכונית תופת בבסיס בקוקוטה. בפיגוע נפצעו 36 בני אדם, בהם שני יועצים צבאיים אמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully