וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.3 ק"מ, עם מעלית: ארה"ב חשפה את המנהרה הארוכה ביותר ממקסיקו

המעבר התת-קרקעי יצא מאזור טיחואנה והסתיים בסן דייגו, ובו נמצאו מסילה ומערכות אוורור וניקוז, אך לא סמים או חשודים. באזור פועל קרטל הסמים של אל צ'אפו, הכלוא בארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי הם גילו את מנהרת ההברחה הארוכה ביותר שנמצאה אי-פעם בגבול עם מקסיקו. במנהרה, שהשתרעה לאורך 1,313 מטר, הייתה מעלית, מסילה, מערכות ניקוז ואוורור וכבלי חשמל. המנהרה חיברה אתר תעשייתי בעיר טיחואנה שבמקסיקו לאזור סן דייגו שבקליפורניה.

לא היו מעצרים ולא נמצאו סמים במנהרה, והרשויות לא אמרו מי לפי החשד חפר אותה. עם זאת, קרטל הסמים סינאלואה המקסיני, שלפי ארצות הברית הוא אחד מארגוני הסחר בסמים הגדולים ביותר בעולם, פועל באזור. מייסדה ומנהיגה הוותיק, חואקין "אל צ'אפו" גוזמן, מרצה עונש של מאסר עולם בכלא בארצות הברית, אחרי שהורשע בסחר בסמים ובעבירות נוספות.

מנהרת הברחה בגבול ארה"ב - מקסיקו. רויטרס
לא ידוע מתי נחפרה המנהרה/רויטרס

המנהרה התגלתה באוגוסט. גורמים רשמיים במקסיקו זיהו את פתח כניסתה וחוקרים אמריקנים מיפו אותה, לפני שפרסמו את הממצאים אתמול. היא בעומק ממוצע של 21 מטר, בגובה של 1.6 מטר וברוחב של כ-400 מטר. לא ברור כמה זמן נדרש כדי לבנות אותה.

"התחכום והאורך של המנהרה הזו ממחישים את המאמצים הממושכים שבהם נוקטים ארגוני פשיעה על-לאומיים כדי לבצע הברחות מעבר לגבול", מסר קרדל מורנט, הסוכן המיוחד בפועל האחראי על חקירות ביטחון המולדת בסן דייגו. עוד נמסר כי אותרו כמה מאות שקי חול שחסמו ככל הנראה פתח יציאה קודם של המנהרה באזור תעשייתי בסן דייגו. למנהרה הראשית הייתה הסתעפות שלא הושלמה.

יותר מעשר מנהרות מתוחכמות נמצאו בגבול קליפורניה-מקסיקו מאז 2016. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העמיד את בניית החומה בגבול במרכז האג'נדה שלו, כחלק מהמאבק בהגירה הבלתי-חוקית ובסחר בסמים. ואולם, גורמים רשמיים אמרו שמרבית הסמים מוברחים דרך מעברי כניסה חוקיים, כשהם מוסתרים בכלי רכב פרטיים או במשאיות הובלות, תוך שהם מוטמנים בסחורות אחרות.

מנהרת הברחה בגבול ארה"ב - מקסיקו. רויטרס
מנהרת הברחה בגבול ארה"ב - מקסיקו/רויטרס
מנהרת הברחה בגבול ארה"ב - מקסיקו. רויטרס
מנהרת הברחה בגבול ארה"ב - מקסיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully