וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני שמונה עם רובים: ילדים במקסיקו מגויסים למאבק בקרטלי הסמים

בעקבות המצב האלים והמסוכן בדרום מערב מקסיקו, הוקם כח משטרתי-קהילתי שאליו צורפו ילדים בני שמונה עד 14 כשוטרים מן המניין. הכח הוקם כדי לתת הגנה לתושבי הכפר צ'ילאפה, הסובל ממלחמות בין קרטלי הסמים האלימות, ובעקבות חיסול של עשרה מוזיקאים בשבוע שעבר

עריכה: שאול אדם

(בוידאו: חברת קרטל סמים במקסיקו נורתה מטווח אפס)

כ-20 ילדים גוייסו לכח משטרה קהילתי בעיירה צ'ילאפה שבדרום מערב מקסיקו, לאחר מתקפה קטלנית של קרטל סמים באזור. לחלק מהילדים, בגילאי שמונה עד 14, חולקו רובים ולאחרים אלות, שישמשו אותם בפעילות המשטרתית.

במתקפה שהתרחשה בשבוע שעבר, נהרגו עשרה מוזיקאים במארב שהוכן להם מראש כשחזרו ממסיבה. יותר מ-20 ילדים איבדו את אבותיהם באירוע המארב על מכונית הלהקה "סנאסיון". לפי הדיווחים, חלק מהילדים בכח המשטרתי המאולתר הם בניהם של המוזיקאים שנהרגו.

לדברי המקומיים, הילדים אומנו להגן על העיירה שלהם מפני מתקפות של כנופיות. הם הולבשו בחולצות בצבע ירוק זית וכיסו את פניהם בבנדנות. היחידה הייחודית הוצבה בדרך המובילה אל העיירה, כשחלקם נצפו מבצעים תרגילים הדומים לאימוני צבא בנשק.

ילדים במקסיקו מגויסים למאבק בקרטלי הסמים, 25 בינואר 2020. EL SUR GUERRERO, אתר רשמי
אימוני הילדים ברובים שקיבלו/אתר רשמי, EL SUR GUERRERO

באזור העיירה ישנם אירועי אלימות רבים, כמו מלחמות כנופיות ומלחמות בין הקרטלים באזור. מצב הפשיעה החמור הביא לכך שעיירות וכפרים רבים הקימו כח משטרתי-קהילתי משלהן.

ההתקפה הקטלנית נגד הלהקה יוחסה לכנופייה בשם "לוס ארדיסוס", שתקפו קבוצות של כפריים בעבר. לפי התקשורת המקומית, מטרת ההתקפה הייתה לשלוח מסר לנשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, על המחסור בכוחות ביטחון באזור. הנשיא קיווה ליישם גישה פייסנית עם הקרטלים, ולהימנע מעימות עמם. המדיניות אותה קידם נקראת "חיבוקים - לא כדורים".

מדינת גררו שבדרום מערב מקסיקו, היא אחת המדינות האלימות בה, ומלחמות הקרטלים על נתיבי סחר הסמים מתנהלות בה ללא הפסקה. במקומות מרוחקים רבים במקסיקו, כפריים רבים מקימים קבוצות חמושות כדי להגן על קהילותיהם מפני הקרטלים, והדבר אינו תופעה חדשה, אלא שהפעם לכוחות הללו צורפו גם ילדים.

עוד בוואלה!

"היפטרו ממנה": טראמפ הוקלט בשיחה שבה דרש לפטר את השגרירה באוקראינה

לכתבה המלאה
ילדים במקסיקו מגויסים למאבק בקרטלי הסמים, 25 בינואר 2020. EL SUR GUERRERO, אתר רשמי
לחלק מהילדים חולקו רובים ולאחרים אלות. הילדים מהכוח המשטרתי/אתר רשמי, EL SUR GUERRERO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully