וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמק מהמשטר: מנהיג האופוזיציה בוונצואלה הגיע לקולומביה

20.1.2020 / 10:29

למרות צו איסור היציאה, גוואידו הצליח לצאת מהמדינה ולהיפגש עם הנשיא במדינה השכנה. הוא צפוי לנסוע משם לפורום דאבוס בשוויץ, ואולי אף להיפגש עם טראמפ. "אשוב עם חדשות טובות", הבטיח יריבו של מדורו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מנהיג האופוזיציה של ונצואלה, חואן גוואידו, הצליח לחמוק מהמדינה והגיע אתמול אל קולומביה, שם הוא אמור להיפגש היום (שני) עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו. גוואידו, המוכר כנשיא הלגיטימי של המדינה על ידי יותר מ-50 מדינות, לא עזב את ארצו מאז פברואר, כשגם אז הפר את הצו האוסר עליו לצאת מגבולות ונצואלה.

לפי וושינגטון פוסט, יריבו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו מתכנן לנסוע מקולומביה לפורום דאבוס השנתי בשוויץ. הוא יפעל לשכנוע גורמים אירופיים להגביר את הלחץ על המשטר והוא מקווה לפגוש שם את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. אתמול נפגש גוואידו עם נשיא קולומביה איוואן דוקה במעונו הנשיאותי.

"הייתה פגישה פורייה מאוד עם נשיא ונצואלה", כתב דוקה בטוויטר. "התקדמנו בנוגע לנושא המהגרים שנמצאים בקולומביה והדגשנו את החשיבות שבביסוסה מחדש של הדמוקרטיה במדינה השכנה".
בפוסט משלו שפרסם מוקדם יותר, הודה גוואידו לדוקה על תמיכתו. הוא אמר כי הביקור "יצור את התנאים שיובילו אותנו לחירות". הוא הוסיף: "אני מבטיח לכם ששובי למדינה יהיה מלא בחדשות טובות".

מדורו מאשים את גוואידו, שהכריז על עצמו כעל הנשיא הזמני בינואר אשתקד, בהיותו בובה של ארצות הברית. בריאיון שהעניק לוושינגטון פוסט, ופורסם בשבת, אמר נשיא ונצואלה כי ממשל טראמפ לא העריך את כוחו נכונה וכי "לא אכפת לו" מהסנקציות האמריקניות שהחריפו את המשבר הכלכלי הקשה ממילא במדינה שמיליונים מאזרחיה נמלטו ממנה בשנים האחרונות. הוא עדיין נהנה מתמיכת הצבא ומעצמות זרות, בראשן רוסיה.

מוקדם יותר החודש השתלטה מפלגת השלטון הסוציאליסטית על האסיפה הלאומית, והשביעה כיושב הראש שלה מחוקק שערק ממחנה גוואידו. האחרון, שנבלם על ידי כוחות הביטחון בכניסה למבנה, הושבע לכהונה שנייה לתפקיד בכינוס נפרד ומאולתר שערך במקביל.

עוד בוואלה!

נשיא ונצואלה: הגיע הזמן למו"מ ישיר עם ארה"ב

לכתבה המלאה
מנהיג האופוזיציה של ונצואלה חואן גוואידו עם נשיא קולומביה איוון דוקה בבוגוטה, 19 בינואר 2020. רויטרס
גוואידו ונשיא קולומביה במעונו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully