וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

130 מיליון דולר, מיד ראשונה: נשיא מקסיקו שוקל להגריל את מטוסו

19.1.2020 / 19:25

לופס אוברדור מנסה בשנה האחרונה למכור את המטוס הנשיאותי של קודמו בתפקיד כחלק מניסיון להפגין את חיבורו לעם. עם זאת, למטוס הדרימליינר המפואר לא נמצאו קונים, ועתה שוקל הנשיא לערוך הגרלת לוטו מיוחדת: "העם יכריע". שר התחבורה הופתע וצינן את ההתלהבות

עריכה: שאול אדם

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור שוקל להגריל את המטוס הנשיאותי ששוויו כ-130 מיליון דולר, אחרי שהממשלה שלא לא הצליחה למכור אותו בשנה החולפת. מקסיקו טרם מצאה רוכש למטוס הבואינג 787 דרימליינר, שלטענת הנשיא השמאלי מסמל את הפזרנות והשחיתות של הממשלות הקודמות במדינה, שמחצית מאזרחיה חיים מתחת לקו העוני.

בניסיון לצייר את קודמיו כמנותקים מהעם, לופס אוברדור טס במחלקות נוסעים והעמיד למכירה פומבית רבים מהמטוסים והמסוקים הממשלתיים. עם זאת, מכירת מטוס הפאר, שנרכש על ידי קודמו אנריקה פנייה נייטו ב-2012, התגלתה כמשימה קשה יותר. בשבוע שעבר אמר הנשיא כי המטוס ישובר למדינה מקליפורניה אחרי שמכירתו לגורמים פרטיים לא צלחה.

אחת האפשרויות הנשקלות הן הגרלתו של המטוס דרך מכירת שישה מיליון כרטיסי לוטו במחיר של 500 פזו כל אחד. "העם יכריע מהי האפשרות הטובה ביותר", אמר הנשיא במסיבת עיתונאים ביום שישי.

עם זאת, שר התחבורה חבייר חימנס אספריו נשמע מופתע מהרעיון, כשנשאל על כך על ידי אחד הכתבים. "אני לא חושב שזה ניתן למימוש", אמר. "אני חושב שיש אפשרויות מידיות יותר".

מטוסו של נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור 3 בדצמבר 2018. AP
חזר מקליפורניה מבלי שנמכר. המטוס הנשיאותי/AP

מקסיקו כבר העלתה כמה אפשרויות להיפטר מהמטוס, בין היתר דרך מכירתו לעסקים, השכרה שעתית או החלפתו בציוד רפואי. לדברי הנשיא, אחד הרוכשים הפוטנציאליים הציע לקנות את המטוס ב-125 מיליון דולר, אולם המדינה לא יכולה למכור אותו בפחות מהשווי שבו נקב האו"ם, 130 מיליון דולר.

המטוס, שעוצב כך שיש לו מקום ל-80 איש בלבד, כולל סוויטה נשיאותית גדולה ואמבטיה פרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully