וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעת חשודה במאות התעללויות, ביהמ"ש שקל לשחררה: "לא לתת לה לצאת"

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 17:27

שופט המחוזי בלוד אמר שהוא "לא רואה עילת מסוכנות" המצדיקה את השארתה במעצר של הסייעת מה"גן של סיגל" בהוד השרון, החשודה בהתעללות. הורים לילדים בגן זעמו: "אם היא יוצאת החוצה היא מסוכנת אפילו לי, היא יודעת איפה אני גר". לבסוף, ביהמ"ש קבע שהיא תישאר במעצר

בווידאו: הפגנה מחוץ לבית הגננת שהעסיקה סייעת החשודה במאות התעללויות בגן של סיגל בהוד השרון/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בלוד שוקל לשחרר למעצר בית את הסייעת החשודה בהתעללות ב"גן של סיגל" בהוד השרון. בדיון שהתקיים היום (רביעי) בערעור שהוגש על הארכת מעצרה, השופט רמי חיימוביץ' אמר כי הוא לא רואה עילת מסוכנות המצדיקה את השארתה במעצר של הסייעת, רואן עבד אל-חי, מטירה. על אף פי כן, בית המשפט דחה את הערעור על הארכת המעצר של הסייעת החשודה בהתעללות בגן של סיגל וקבע כי תישאר במעצר.

הסייעת חשודה במאות מקרי התעללות בילדים עד גיל שנה, בטווח של חודשים בודדים. בדיון שנערך אתמול בבית משפט השלום בפתח תקווה החליט השופט גיא אבנון להאריך את מעצרה עד יום ראשון. לפי עורך הדין המייצג את ההורים, בן מעוז, בשבוע הבא צפויה הצהרת תובע ואחריה כתב אישום בגין התעללות בקטינים וחסרי ישע. הורים לילדים בגן זעמו על האפשרות שתשוב לביתה.

"אם היא מסוכנת לילדים היא מספיק מסוכנת לציבור", אמר שי, אב לשני ילדים בגן. אולם לשיטתו של השופט, מסוכנותה נוגעת רק לעבודה עם ילדים. "העובדה שהיא יכלה להתעלל בחסרי ישע, מאות מקרים מתועדים ונוראיים, מעל ל-70 סרטונים בילדה שלי, לא יכולה לאפשר אפילו לשקול לשחרר אותה למעצר בית. זרקו את הבת שלי למרחק שני מטר. היא הטילה אימה על הילדים האלה".

גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22. ללא, עיבוד תמונה
גן ילדים, אילוסטרציה/עיבוד תמונה, ללא

לדבריו, "התחושות נוראיות. האישה הזאת שפגעה בכל כך הרבה ילדים על כלום, שרואים אותה ניגשת ומחטיפה מכות רצח לתינוק בן עשרה חודשים על כלום ושום דבר רק משום שהיה שם, אוי ואבוי למדינה שלנו אם בית המשפט יאפשר לה לא להיות במעצר. אם היא יוצאת החוצה היא מסוכנת אפילו לי, היא יודעת איפה אני גר. אסור לאפשר לה לצאת החוצה".

עו"ד מעוז מסר כי "מדובר באחד הדברים הכי חמורים שהיו במדינה. מאות מקרים של אלימות ברף הכי גבוה שיש במשך חודשיים בלבד. היום במהלך הדיון, הסנגור ביקש לשחרר אותה, מנגד המשטרה עמדה על הארכת המעצר. השופט אמר שייתן החלטה בשעות הקרובות אבל שעל פניו הוא לא רואה עילת מסוכנות להמשך ההחזקה שלה במעצר. יש חשש כבד שישחרר אותה בשעות הקרובות על אף חומרת המעשים. מי שמבצעת מאות מקרי תקיפה כלפי ילדים זו מישהי שדפוסי האלימות טבועים בה. לא מדובר באירוע אקראי, זה בן אדם שמסוכן כלפי כל העולם. כשם שבן אדם שמכה את אשתו לא מסוכן רק כלפי נשים. היא קמה בבוקר במחשבה ברורה לגרום נזק לילדים האלה. זה לא היה רק בעקבות בכי למשל, היא ניגשה לילד בזמן שהוא מוחא כפיים ומטלטלת אותו וחונקת אותו. אם היא לא מסוכנת מי כן?".

עו"ד בן מעוז. באדיבות המצולמים
בן מעוז/באדיבות המצולמים

עורכי הדין יזהר קונפורטי ואחמד יאסין המייצגים את החשודה מסרו כי "לצערנו בית המשפט המחוזי לא ראה להורות על שחרורה של החשודה על אף הימשכות החקירה - וזאת לצורך מיצוי פעולות בודדות שיש אפשרות מסוימת כי ישובשו. יחד עם זאת, בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת ההגנה לפיה שגה בית המשפט השלום כשקבע כי מהחשודה נשקפת מסוכנות גבוהה - תוך שבית המשפט המחוזי קבע כי מסוכנותה מופנית כלפי פעוטות במסגרת עבודתה בלבד. כפועל יוצא הורה בית המשפט המחוזי ליחידה החוקרת לסיים בתקופת המעצר הנוכחית את כל הפעולות הניתנות לשיבוש - שכן יש מקום לשקול שחרורה לחלופת מעצר.

"ההגנה שבה ומציינת כי אינה מקלה ראש בחדשות המיוחסים, תוך שמאליו מובן שתיתן דעתה באשר אליהם לאחר לימוד חומר הראיות הצפוי להתקבל לידיה לאחר הגשת כתב אישום - אם וכאשר יוגש. לעת הזאת, עם כל האמפטיה וההזדהות עם צער ומצוקת הורי הפעוטות המעורבים, הרי שהדין מורה כי הליכי מעצר ננקטים רק במקרים בהם לא ניתן לאיין מסוכנות בדרך של חלופת מעצר. במקרה שלפנינו - בהחלט ניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת מהחשודה בדרך של חלופת מעצר בפיקוח - היות שאין כל סיכוי כי החשודה תשוב לשמש כסייעת גני ילדים. אנו מצפים כי כל זאת ייושם בדיון הבא - מיד עם השלמת פעולות החקירה הניתנות לשיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully