וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים סיימו להיות שבויים": מחאה מחוץ לביתו של קיש בדרישה להרחיב את חוק המצלמות

22.6.2023 / 21:38

עשרות הורים צעדו ברמת גן בעקבות התנגדותו של שר החינוך לתוכנית של יו"ר הקואליציה, שתחייב התקנת מצלמות בגני ילדים. "דאגנו לשלומך, עכשיו תדאג לשלום ילדינו", קראה טכנאית לשעבר בטייסת של קיש. מטה המאבק: "אל תיכנע לאיומי יפה בן דויד"

עשרות הורים הפגינו הערב (חמישי) מול ביתו של שר החינוך יואב קיש ברמת גן, בדרישה להרחיב את חוק המצלמות. המחאה נערכה ברקע חובת הצבת המצלמות בגנים שמקדם ח"כ אופיר כץ, מול התנגדותם של קיש ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד.

בכיכר רמב"ם ברמת גן, מול ביתו של שר החינוך, נאספו הערב הורים, בנוסף לפעילי מטה המאבק למען הילדים. המפגינים הניפו שלטים עם הכיתוב "משרד החינוך או משרד הטיוח", "כל ילד שלישי עובר התעללות בגן", ושלטים עם תמונתו של שר החינוך לצד הכיתוב "נעדר".

עשרות הורים מפגינים מול ביתו של שר החינוך יואב קיש ברמת גן בדרישה להרחיב את חוק המצלמות.. אורי סלע, אתר רשמי
כ-300 מפגינים מחוץ לביתו של שר החינוך, הערב/אתר רשמי, אורי סלע

המחאה נערכה תחת הכותרת "חצי מיליון ילדים סיימו להיות שבויים, דורשים מצלמות בכל הגנים". זאת, בעקבות התנגדותם של קיש ובן דויד לתוכניתו של כץ, שתחייב התקנת מצלמות אונליין בגנים. עם הצגתו של יו"ר הקואליציה אופיר כץ לתיקון חוק המצלמות, הודיעה יפה בן דויד כי לא תאפשר להכניס מצלמות לגני העירייה. דקות לאחר מכן הכריז שר החינוך קיש כי תיקון החוק רלוונטי לגילאי 0 עד 3 בלבד, מאחר שבגילאים מאוחרים יותר הילדים יכולים לספר על מקרי התעללות.

אחת המפגינות מול ביתו של שר החינוך היא ריקי, טכנאית לשעבר בטייסת של קיש. "אנחנו אלה שדאגנו לשלומך כשהגעת לטיסה מבצעית. עכשיו הגיע התור שלך לדאוג לשלום ילדינו", מסרה ריקי לשר החינוך, "אתה זה שאמון על חינוכם, ולא פחות חשוב - על בריאותם. יש ילדים שעבורם זה מאוחר מדי, אל תיתן לעוד ילדים להיכנס למעגל האכזרי הזה".

יואב קיש, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
התנגד לתיקון חוק המצלמות, קיש/ראובן קסטרו

ממרכז המחקר והמידע של הכנסת עלה כי בשנה נראתה עלייה של 140% במספר התיקים בגין התעללות בילדים בגנים, וכי 80% מהתיקים שנסגרו בגילאי 3-5 נסגרו מחוסר ראיות. עוד עלה כי בעקבות השימוש במצלמות, זינקו אחוזי התיקים בהם מוגש כתב אישום בגילאי 0-3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully