וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית מעייני הישועה לאחר מתקפת הסייבר: "לא ידוע מתי נשוב לשגרה"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 16:37

ד"ר דורית טקס מנובה התייחסה בריאיון לוואלה! להשבתת מערכות מחשוב שגרמו להפסקת קליטת מטופלים בבית החולים שבבני ברק: "קיבלנו התרעות והורדנו את כל השאלטרים, לא ידוע על מידע שדלף". המבקר: נורת אזהרה שצריכה להניע את שר הבריאות לפעולה דחופה

בווידאו: מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה, הופסקה קליטת מטופלים/דוברות משרד הבריאות

ד"ר דורית טקס מנובה, מנכ"לית בית החולים מעייני הישועה התייחסה היום (שלישי) למתקפת הסייבר שאירעה הלילה, ואמרה לוואלה! כי "אנחנו לא יודעים לתת הערכה לחזרה לשגרה" וכי עד כה לא ידוע על מידע רפואי של מטופלים שדלף. עוד הבהירה כי במקום מבקשים ממטופלים חדשים לפנות לבית חולים אחר.

"בסביבות חצות קיבלנו התרעות על מתקפה והורדנו את כל השאלטרים, כרגע עברנו לעבודה ידנית", היא שחזרה. "אנחנו פועלים לפי כל הנחיות משרד הבריאות בנושא הסייבר".

מעייני הישועה. נתי שוחט, פלאש 90
"לא ידוע על מידע שדלף". מעייני הישועה/פלאש 90, נתי שוחט

בד בבד, התייחס למתקפת הסייבר גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, שקרא לשר הבריאות, למרכז הסייבר הלאומי ולממשלה לתקן את הליקויים שהצביע עליהם בעבר. "התקיפה היא נורת אזהרה שצריכה להניע את כולם לפעולה דחופה", אמר.

"בימים אלו אנחנו בעיצומה של ביקורת על נושא היערכות גופים ציבוריים להתמודדות עם אירועי סייבר. זאת, בהמשך למספר רב של ביקורות סייבר שערכנו בגופים ציבוריים - ובהם - רשות המיסים, חברת חשמל, צה"ל ועוד", כתב. "הסיכונים בתקיפות סייבר על בתי חולים קשורים לפגיעה בשירותי הרפואה הניתנים על ידם ולרציפות התפקודית הנדרשת מהם בשגרה ובחירום ובחשש לדליפת מידע רפואי הנוגע לכלל אזרחי ישראל המטופלים במערכות הבריאות".

עוד בוואלה!

מערכות השקיה בגליל העליון הושבתו בשל מתקפת סייבר

לכתבה המלאה
מעייני הישועה. נתי שוחט, פלאש 90
מעייני הישועה/פלאש 90, נתי שוחט

מתקפת הסייבר שאירעה הלילה גרמה להשבתת מערכות המחשב המנהלתיות. לפי הודעת המרכז הרפואי, על פי הידוע עד כה, המכשור הרפואי לא נפגע ולא נגרם נזק למאושפזים. במקום נמצאים צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר, ומסייעים לטפל באירוע. בשלב זה בבית החולים הפסיקו לקבל חולים, אך אלה שכבר מאושפזים שם לא פונו למוסדות אחרים.

על פי נתוני חברת צ'ק פוינט, ברבעון האחרון ארגון בסקטור הבריאות בישראל, שנחשב לאחד המותקפים ביותר במדינה, הותקף בממוצע 810 פעמים שבוע. בעולם כולו חלה עלייה של 30% במתקפות נגד מוסדות רפואיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully