וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצדו במסע האחרון: איציק סעידיאן מימן את קבורתו של בר כלף

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 14:16

לאחר שחברה קדישא דחתה את הבקשה לקבור בנתניה את הגבר שהצית עצמו, החלה האם לאסוף תרומות לצורך הבאתו למנוחות במושב סמוך. לוואלה! נודע כי מי שהתגייס למשימה הוא סעידיאן בעצמו, ששילם מכיסו כ-7,000 שקלים. להלוויה הגיע סעידיאן עם זר פרחים ועליו נכתב "סליחה"

איציק סעידיאן הגיע להלוויתו של בר כלף, הצעיר שהצית עצמו. 04 באוגוסט 2023/צילום: ניב אהרונסון

איציק סעידיאן מימן בעצמו את קבורתו של בר כלף, הצעיר שהצית עצמו למוות לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!. כלף הובא למנוחות ביום שישי, בבית העלמין במושב אביחיל שבעמק חפר. מאות ליוו את הלוחם בן ה-33, שהצית את עצמו שלושה ימים קודם, בדרכו האחרונה.

בהם, צעד גם סעידיאן, שהצית את עצמו לפני שנתיים מול משרדי אגף השיקום של משרד הבטחון, לאחר שבקשתו להכרה כהלום קרב נדחתה שוב ושוב. סעידיאן היה על סף מוות ועדיין נמצא בתהליך ארוך של שיקום. סעידיאן פרץ בבכי והניח על קברו של בר זר פרחים עליו כתובה מילה אחת, "סליחה".

בר כלף. מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה", צילום מסך
בר כלף/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה"

גם לאחר מותו, עברה משפחתו של כלף סבל. אמו, שנמצאת במצוקה כלכלית קשה, ביקשה לקבור אותו בנתניה, עיר מגוריה, והמקום שבו גר לפני מותו. חברה קדישא דחתה את בקשתה, כיוון שברישומי משרד הפנים מופיעה כתובתו בתל אביב ולכן נדרשה המשפחה לשלם 42 אלף שקלים כדי להביאו למנוחות בנתניה.

האם החלה לאסוף תרומות ובסיוע שר הדתות, מיכאל מלכיאלי, נמצאה עבורו חלקת קבר בבית העלמין באביחיל, הסמוך לנתניה, ובמחיר מופחת. ממידע שהגיע לידי וואלה עולה, שהסכום הכולל ששולם עבור חלקת הקבר של כלף ושל חלקת קבר נוספת לידו, כולל האמבולנס שהביא אותו לבית העלמין, עמד על 6,994 שקלים בלבד, ומי ששילם אותו היה איציק סעידיאן בעצמו.

איציק סעידיאן בהלווייתו של בר כלף. ניב אהרונסון
"סליחה". סעידיאן בהלוויה של כלף/ניב אהרונסון

כלף בן ה-33 הצית את עצמו בנתניה לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל ומת היום בבית החולים שיבא. כלף הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

אמו של בר סיפרה שהוא קיבל סירוב להכרה על ידי אגף השיקום - אולם במסגרת רפורמת "נפש אחת" של משרד הביטחון, היה זכאי להמשך טיפולים למשך ימים, בהם ניתן לערער על ההחלטה. "על כן אני מבקשת שלפחות הפעם, לא יסגרו בפניו של בני, לוחם ומפקד מצטיין, את הדלת", קראה כשביקשה שבר ייקבר בחלקה צבאית. "פעם אחת שמישהו יהיה מוכן לקחת אחריות ולפתוח את הדלת לבקשתה של אמא שנלחמה שנים על חייו של בנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully