וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר כלף הובא למנוחות ועשרות ליוו אותו: "המדינה לא הצליחה לשמור עליך"

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 16:53

אחרי הקשיים במימון חלקת קבר והתערבות שר הדתות, בר נטמן בבית העלמין במושב אביחיל שסמוך לנתניה. איציק סעידיאן הגיע להשתתף בהלוויה. אביו ספד לו, ואמר: "ידעתי שזה יקרה". אחד מחבריו סיפר: "אנחנו נאלצנו בסוף לעטוף את המשפחה ולא אגף השיקום"

איציק סעידיאן הגיע להלוויתו של בר כלף, הצעיר שהצית עצמו. 04 באוגוסט 2023/צילום: ניב אהרונסון

עשרות בני אדם השתתפו היום (שישי) בהלווייתו של בר כלף, הלום הקרב שהצית את עצמו מוקדם יותר השבוע לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל. הלוויה נערכה במושב אביחיל שסמוך לנתניה, אליה הגיע גם איציק סעידיאן, שגם הצית את עצמו לפני כשנתיים במחאה על יחס משרד הביטחון. אביו של בר ספד לו: "אהוב שלי, תינוק שלי, ידעתי שזה יקרה. אתה מדהים, מדהים. אתה יכול ללכת כי אתה פשוט הלכת, אני ידעתי את זה, רצית שכולם יהיו איתך הנה כולם איתך בר".

כוכבה, אמא שלו הוסיפה: "אמרתי לו שיזכור שביום שהוא נולד הקב"ה החליט שאי אפשר בלעדיו. עכשיו אחרי חודש, אני לא יודעת מה הקב"ה החליט, אבל בר אני רוצה שתראה את כל האנשים פה, כל החברים, כל הלוחמים. כולם גיבורים, כולם לוחמים, כמה אהבו אותך, אמרו שאתה מגנט ואתה באמת מגנט, אתה ממגנט את כולם".

"אני רוצה לבקש סליחה. אולי לא צעקתי מספיק, אולי הייתי צריכה להפוך שולחנות. גדלת כל כך יפה לנגד עיניי. את מי לא שיתפתי? כנראה זה גדול ממני וגדול ממך. נתתי לך פרח כי אני אוהבת פרחי בר. אתה משובח. אם לא הצלחתי לשמור עלייך, אם החברה, המדינה ומשרד הביטחון לא הצליח לשמור עלייך, אבל אתה כן שמרת. שמרת על האחים שלך, שמרת עליי, שמרת על המדינה".

הלווייתו של בר כלף בבית העלמין במושב אביחיל. 4 ביולי, 2023. ניב אהרונסון
המשתתפים בהלווייתו של בר כלף/ניב אהרונסון

אביו של בר סיפר: "מהרגע שהוא התגייס הוא היה חדור מטרה, זה היה מדהים - כל פעם שהוא היה רואה חיילים בודדים, הוא היה מביא אותם אלינו הביתה. בתקופה של צוק איתן ובתקופה שהיה את הבלאגן הוא אמר לי 'אבא אני משתגע מהמפקדים, הם מטמטים לי את השכל - מצד אחד אומרים לי שיגישו נגדי תביעה אם אשתמש בירי, ומצד שני אומרים תירה"

"אין לי הרבה מה להגיד, רק דבר אחד", הוסיף האב, "שבוע שעבר בר אמר לי 'אבא אני רוצה שקט, אני רוצה שכולם יהיו איתי, אני רוצה את הדברים הכי פשוטים זה מה שאני רוצה'. היינו בים וזהו זה מה שהוא רוצה, שמענו את הגלים, רק רוגע ושלווה. מי יודע מה הוא עבר? שמרו על הילדים שלכם שימו עליהם עין ותילחמו אל תוותרו".

אחותו של בר ספדה גם כן: "בר היפה המצחיק החכם הרגיש המנהיג מלידה, אחי הגדול. קופת החזיר שקנית לי מזמן לא עובדת אבל היא עדיין אצלי בארון, אני זוכרת שבסלון תמיד חיקית את אבא, ושהיית אוכל צחקתי עלייך שאתה כמו ציפור. הייתי בעננים שכולם יראו את אחי הגדול והגיבור ותמיד הסתכלתי עלייך מלמטה רציתי להיות חרוצה ולסחוף אנשים כמוך. אני וגל רוצים לזכור אותך בתור בר של פעם. אני מתגעגעת אלייך ואזכור אותך למצח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איציק סעידיאן בהלווייתו של בר כלף. ניב אהרונסון
איציק סעידיאן בהלווייתו של בר כלף/ניב אהרונסון

גם איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו במחאה על הטיפול בו באפריל 2021, הגיע לטקס ההלוויה והקריא את מזמור "שיר למעלות". בסיום הטקס הוא פרץ בבכי ואמר למשפחת כלף: "אנחנו פה איתכם, אנחנו ביחד. די די מספיק - זהו שיהיה מקרה אחרון, די".

גל רויטשטיין, חברו של בר שגם מתמודד עם פוסט טראומה משירותו הצבאי סיפר בשיחה עם וואלה: "אם לא היינו יושבים כל הלילה ומגייסים כסף לא יכולנו לקבור אותו, פתחנו חמ"ל ועד לפני ארבע שעות עוד התווכחנו מי יחפור את הקבר כי לא היה מי. יש היום לא מעט נכי צה"ל שאחוזי הנכות שלהם חתוכים בחצי כי הם באו 'מקולקלים' מהבית. ומה התגובה של אגף השיקום? שסבא של בר שנפטר לפני 27 שנה סבל ממחלה נפשית. אם זה היה נכון גם כשהוא היה בן 18, למה גייסתם אותו? זה הכול חרטה ושקרים. אנחנו נאלצנו בסוף לעטוף את המשפחה ולא אגף השיקום".

הלווייתו של בר כלף בבית העלמין במושב אביחיל. 4 ביולי, 2023. ארז הראל
הלווייתו של בר כלף בבית העלמין במושב אביחיל. 4 ביולי, 2023/ארז הראל

ארגון טקס ההלוויה של בר נתקל במכשולים, בעקבות המצב הכלכלי של משפחתו. אמו, כוכבה ערבה, נאלצה לבקש תרומות מהציבור למימון חלקת קבר. לאחר הפרסום על כך בוואלה! והתערבות שר הדתות מיכאל מלכיאלי, נמצאה חלקת קבר במושב אביחיל שבעמק חפר, שבה ייטמן בר. בעקבות התערבות השר, שסייע במציאת חלקת קבר בבית עלמין ציבורי, תעריף הקבורה ירד מ-42 אלף ל-7,500 שקלים.

תחילה, ביקשה האם שבנה ייקבר בחלקה צבאית - אולם במשרד הביטחון בחרו שלא להתייחס לבקשה. "רוצה לתת לו את הכבוד להיקבר בחלקת אדמה בטבע, כמו שהוא אהב", אמרה האם. בבקשתה נימקה כוכבה, כי בר קיבל סירוב להכרה על ידי אגף השיקום - אולם במסגרת רפורמת "נפש אחת" של משרד הביטחון, היה זכאי להמשך טיפולים למשך ימים, בהם ניתן לערער על ההחלטה. "על כן אני מבקשת שלפחות הפעם, לא יסגרו בפניו של בני, לוחם ומפקד מצטיין, את הדלת", קראה. "פעם אחת שמישהו יהיה מוכן לקחת אחריות ולפתוח את הדלת לבקשתה של אמא שנלחמה שנים על חייו של בנה".

בר בן ה-33 הצית את עצמו בנתניה לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל ומת בבית החולים שיבא. הוא הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

  • עוד באותו נושא:
  • אביחיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully