וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של בר כלף, שהצית את עצמו, מבקשת תרומות עבור חלקת קבר לבנה

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 11:51

האם ביקשה שבנה ייקבר בחלקה צבאית - אולם במשרד הביטחון בחרו שלא להתייחס לבקשה. "אני רוצה לתת לו את הכבוד להיקבר בחלקת אדמה בטבע, כמו שהוא אהב", אמרה האם, וביקשה מהציבור לתרום. לאחר הפרסום בוואלה והתערבות שר הדתות - נמצאה לבר חלקת קבר במושב אביחיל בעמק חפר

בוידאו: "לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף, שהצית עצמו בנתניה, מדברת/ארז הראל

אמו של בר כלף, שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל ומת מפצעיו, מבקשת תרומות בשביל לקנות לבנה חלקת קבר בנתניה, עיר מגוריהם. האם, כוכבה ערבה, ביקשה שבנה ייקבר בחלקה צבאית - אולם במשרד הביטחון בחרו שלא להתייחס לבקשה. "רוצה לתת לו את הכבוד להיקבר בחלקת אדמה בטבע, כמו שהוא אהב", אמרה האם.

לאחר הפרסום בוואלה והתערבות שר הדתות מיכאל מלכיאלי, נמצאה חלקת קבר במושב אביחיל שבעמק חפר, שבה ייטמן בר. בעקבות התערבות השר, שסייע במציאת חלקת קבר בבית עלמין ציבורי, תעריף הקבורה ירד מ-42 אלף ל-7,500 שקלים.

בבקשתה נימקה כוכבה, כי בר קיבל סירוב להכרה על ידי אגף השיקום - אולם במסגרת רפורמת "נפש אחת" של משרד הביטחון, היה זכאי להמשך טיפולים למשך ימים, בהם ניתן לערער על ההחלטה. "על כן אני מבקשת שלפחות הפעם, לא יסגרו בפניו של בני, לוחם ומפקד מצטיין, את הדלת", קראה. "פעם אחת שמישהו יהיה מוכן לקחת אחריות ולפתוח את הדלת לבקשתה של אמא שנלחמה שנים על חייו של בנה".

לטענת המשפחה, בר רשום כתושב תל אביב ולכן אמור להיקבר שם מטעם המדינה - אך חשוב להם שתהיה לו חלקת קבר הולמת בעיר בה הם מתגוררים.

חיים הלד, מנכ"ל "לא מפקירים פצועים בשטח" לרווחת הלומי הקרב, מסר: "לא יאומן שגם לאחר מותו, כולם ממשיכים להתנער מאחריות ואפילו חלקת קבר לא מוכנים לעזור ולמצוא ולו רק כדי פעם אחת לתת לאמא של בר את התחושה שלמישהו במערכת כלשהי באמת אכפת ולאפשר לה קצת, רק קצת הכרה והשתתפות בכאב העצום שלה. בושה שהיא צריכה לבקש נדבה מהציבור אחרי כל מה שעברה יחד עם בר. אני מקווה שמישהו ייתן את הדין על העוול הנורא שנגרם לה ולבר פעם אחר פעם".

ניתן לתרום לאמו של בר כלף דרך PayBox

עוד בוואלה!

העמותה שליוותה את אמו של בר שהצית את עצמו: "המצב שלו רק הידרדר"

לכתבה המלאה
בר כלף. מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה", צילום מסך
בר כלף/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה"

כלף בן ה-33 הצית את עצמו בנתניה לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל ומת בבית החולים שיבא. כלף הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

במשרד הביטחון הגיבו: "המשרד משתתף בצערה של המשפחה, על מותו של בר כלף. בקשתו נבחנה לעומק ע"י מיטב הפסיכיאטרים של משרד הביטחון ולא נמצא קשר בין מחלתו הנפשית, שאיננה פוסט טראומה, לבין שירותו הצבאי".

עורך הדין שחר המאירי, שמייצג את משפחתו של בר כלף, מסר: "לצערנו משרד הביטחון בחר שלא להשיב לבקשת המשפחה לאפשר קבורה צבאית. על פי החומר שהועבר אלי, נראה כי אילו משרד הביטחון היה מתייחס כנדרש להמלצות של הנוירו-פסיכולוג אליו הפנה את בר, שקבע בין היתר כי מצבו מחייב אשפוז, ומיישמן, סביר מאוד שהטרגדיה הזו הייתה נחסכת. למרבה הצער, משרד הביטחון הזדרז לדחות את בקשתו של בר להכרה, ולא עשה את הנדרש כדי לברר את מצבו הרפואי, וזה הוביל לאסון הקשה שאירע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully