וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של בר שהצית עצמו למוות לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל: מבקשת שייטמן בחלקה צבאית

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 19:50

בבקשתה נימקה כוכבה ערבה כלף את הסיבות לזכאות לקבורה צבאית, וכתבה כי הוא היה תחת אחריות טיפולית של אגף השיקום, והיה זכאי להמשך טיפולים עוד חודש ימים. "אני מבקשת שלפחות הפעם לא יסגרו בפני של בני את הדלת". משרד הביטחון בחר שלא להתייחס לבקשה

בוידאו: "לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף, שהצית עצמו בנתניה, מדברת/ארז הראל

אמו של בר כלף, שהצית את עצמו למוות לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל, ביקשה הערב (חמישי) ממשרד הביטחון שייטמן בחלקה צבאית. במשרד הביטחון בחרו שלא להתייחס לבקשה.

"לאחרונה בר קיבל סירוב להכרה על ידי אגף השיקום, אולם במסגרת רפורמת נפש אחת היה זכאי להמשך טיפולים עד חודש ימים בהם ניתן גם להגיש ערעור על ההחלטה, תחת אחריות טיפולית של אגף השיקום במשרד הביטחון", נימקה אמו כוכבה. "על כן אני מבקשת שלפחות הפעם, לא יסגרו בפניו של בני, לוחם ומפקד מצטיין, את הדלת. פעם אחת שמישהו יהיה מוכן לקחת אחריות ולפתוח את הדלת לבקשתה של אמא שנלחמה שנים על חייו של בנה".

בר כלף. פייסבוק, צילום מסך
כלף/צילום מסך, פייסבוק

גיל בן מויאל, חבר של בר מהשירות הצבאי בגדוד שמשון שבחטיבת כפיר, סיפר לוואלה! על בר: "בר היה בחור ביישן, חייכן, מצטיין, סוחב את כולם אחריו גם כשנגמר לו הכוח. הוא היה מצטיין, בגלל זה הוא גם יצא לקורס מ"כים מוקדם כצ'ופר, זה נקרא נסיך אצלנו בחטיבה. בצבא הוא הוביל אחריו חיילים, עשה מעצרים ופעילויות. אחרי הצבא שנתיים-שלוש צפו לו כל הדברים מהצבא והוא התחיל להשתבש קצת. היה ברחובות, לא מצא את עצמו, ממש היה בספסלים, לא יכול היה להיות במקום סגור".

אמא שלו פנתה לכל גורם אפשרי בכדור הארץ ואף אחד לא בא לעזור לו ולהושיט לו את היד", שיתף גיל בתחושות הקשות, "אנחנו חברים שלו היינו איתו כמה שיכולנו, היינו איתו אבל כנראה שהעצות שלנו זה לא עצות מקצועיות. גורם מקצועי יכול היה לשנות לגמרי את התמונה. אמא שלו פנתה לכל כך הרבה גופים ועמותות וגופים ממשלתיים. ידעו על הבעיה שלו בכמויות שאי אפשר להסביר אפילו".

"הפעילות היום יומית שלנו, שזה מעצרים בלילות וחיכוך עם האוכלוסייה המקומית בחברון, שכם, בית לחם, פתאום באמצע מעצר אתה רואה ילדים קטנים רצים בוכים הכל חושך ופתאום אתה רואה כמות של אנשים זורקת עלייך אבנים ורוצים להרוג אותך. אז חלק לקחו את זה קל והוא קיבל את זה יותר קשה".

עוד הוסיף גיל: "במהלך התמודדותו הנפשית הוא התגורר בתל אביב ונהג להסתובב בה ברחובות". כעת, הלוויתו עתידה להתקיים בת"א על אף שמשפחתו מתגוררת בנתניה. "למשפחה אין כסף בכלל לקבור אותו בצורה מסודרת, אז הם עוד מחכים לראות איפה תתקיים ההלוויה. עוד לא יודעים איפה ההלוויה תהיה כי רק לפי התרומות הם ידעו לאן ללכת ואם הם יוכלו לקבור אותו בנתניה, איפה שהם גרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בר כלף. מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה", צילום מסך
בר כלף/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה"

כלף בן ה-33 הצית את עצמו בנתניה לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל ומת היום בבית החולים שיבא. כלף הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

במשרד הביטחון הגיבו: "המשרד משתתף בצערה של משפחת כלף, על מותו של בר כלף. בקשתו של כלף נבחנה לעומק ע"י מיטב הפסיכיאטרים של משרד הביטחון ולא נמצא קשר בין מחלתו הנפשית, שאיננה פוסט טראומה, לבין שירותו הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully