וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ קיים הערכת מצב בשל הלחימה באתיופיה: "בקשר עם כ-50 ישראלים"

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 19:53

בעקבות הקרבות המתחוללים באזור גונדר - במשרד החוץ מסרו כי הם "עומדים בקשר עם הרשויות המקומיות ושגרירויות של מדינות מרכזיות על מנת לבחון מתי ואיך ניתן יהיה לצאת מהאזור". שר החוץ כהן הוסיף: "קורא לישראלים הנמצאים באזור להישאר במקום בטוח".

בווידאו: משלחת ישראל מגורשת מאולם ועידת האיחוד האפריקני באדיס אבבה/אתר "סדא-ניוז"

משרד החוץ קיים לפני זמן קצר (שישי) הערכת מצב בשל מצב החירום שהוכרז במחוז גונדר באתיופיה. במשרד מסרו כי הם עומדים בקשר עם כ-50 אזרחים ישראלים הנמצאים באזור ועם כ-60 זכאי עליה. שר החוץ אלי כהן: "קורא לישראלים הנמצאים באזור להישאר במקום בטוח ולעמוד בקשר עם משרד החוץ והשגרירות הישראלית באדיס אבבה".

"צוות המחלקה לישראלים בחו"ל, חדר המצב במשרד החוץ ושליחי ישראל בשגרירות באתיופיה עומדים בקשר עם הרשויות המקומיות ושגרירויות של מדינות מרכזיות על מנת לבחון מתי ואיך ניתן יהיה לצאת מהאזור", משרו במשרד.

טנק שהושמד בלחימה בין המורדים מתיגראי לצבא אתיופיה במחוז אמהרה, 7 בדצמבר 2021. רויטרס
טנק שהושמד בלחימה באתיופיה. ארכיון/רויטרס

הבוקר, פרסם משרד החוץ אזהרת מסע לישראלים השוהים באזור גונדר שבאתיופיה ולאלו שמתכננים להגיע לאזור, וקרא להם להישאר בבתים. "ישראלים השוהים במחוז גונדר, וולו וג'וג'ם מתבקשים להישאר בבתים, לדאוג לזמינותם בטלפונים הניידים, לנקוט באמצעי זהירות מירביים וליצור קשר ולעדכן אודות מצבם. באמצעות שגרירות ישראל באדיס או באמצעות חדר המצב של משרד החוץ", נכתב בהודעה.

עוד הוסיפו במשרד החוץ כי "לאור מספר התנגשויות אלימות שאירעו בימים האחרונים במחוז בין קבוצות מקומיות חמושות לכוחות הביטחון, נחסמו הדרכים לגונדר וממנה ושדה התעופה בגונדר סגור", נכתב בהודעת המשרד. כמו כן, הומלץ להימנע מנסיעה למחוז אמהרה ולערים שכנות במחוז. מקור ישראלי בכיר המצוי בסיטואציה באתיופיה אמר לוואלה! לאחרונה כי המצב במדינה הדרדר מאוד ומיליציות חמושות מאורגנות דומיננטיות יותר ויותר באזורים נרחבים במדינה.

עוד בוואלה!

התורם הראשי של פורום קהלת הודיע על הפסקת התמיכה בו: "צו השעה - תיקון הקרעים שנפערו"

לכתבה המלאה
מחנות פליטים באיזור תיגרי, אתיופיה, 1 בנובמבר 2021. רויטרס
מחנות פליטים באיזור תיגרי. ארכיון/רויטרס

בתוך כך, בישראל לא יודעים לומר בשלב זה כמה ישראלים נמצאים במחוזות הנקובים או במדינה בכלל ומנסים לאמוד זאת. גורם רשמי אמר גם כי המצב באזור אינו מנותק מהמתחולל במדינות סמוכות לאתיופיה וכי הסיטואציה אינה ייחודית לישראלים. לדבריו, "נציגויות של כל מדינות המערב באתיופיה בוחנות כעת את שעליהן לעשות כדי להבטיח את ביטחון אזרחיהן במדינה ומתואמות ביניהן", אמר.

נמטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה נמסר בתגובה: "על הממשלה לפעול נוכח הסכנה לאלפי הממתינים במחנה העולים בגונדר. משרד החוץ אומנם הוציא אזהרה לישראלים אבל במחנה העולים ממתינים אלפי יהודים שאין להם כל מחסה מוגן. מטה המאבק קורא לממשלת ישראל לפעול מיד במבצע להצלת חיי הממתינים בגונדר ולהביאם הביתה לישראל. 4,226 יהודים הגישו בקשות עלייה, רובם עומדים בקריטריונים שהגדירה ממשלת ישראל לעליה במסגרת מבצע 'צור ישראל'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully