וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת קרב רוסית הותקפה על ידי סירות נפץ אוקראיניות: "ספגה נזק כבד"

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 16:39

מוסקבה טענה כי סיכלה מתקפת כלי שיט לא מאוישים בנמל הרוסי נובורוסיסק שבים השחור, אך לפי גורמים שונים הספינה נפגעה קשה ונגררה לחוף. שר ההגנה הרוסי ביקר בחזית, ובקייב מזהירים ממבצע "דגל כוזב" שיגרור למלחמה את בלארוס, שאחד מאזרחיה נעצר בפולין בחשד לריגול

תיעוד: סירת נפץ אוקראינית תוקפת ספינת קרב רוסית בים השחור/טוויטר

ספינת קרב רוסית ניזוקה קשות במתקפת כלי שיט בלתי-מאוישים של אוקראינה על בסיס לחופי הים השחור - כך אמרו היום (שישי) מקורות שונים, אף שמוסקבה טענה כי היא סיכלה את ההתקפה שבוצעה בידי שני כלי שיט מחוץ לבסיס הימי בנובורוסיסק, ולא ציינה שום נזק שנגרם לאחת מספינותיה.

"הלילה, הכוחות המזוינים של אוקראינה ניסו לתקוף את בסיס חיל הים נובורוסיסק באמצעות שתי סירות בלתי מאוישות", נמסר בהודעת משרד ההגנה הרוסי, שטען כי ספינות שהיו פרוסות מחוץ לבסיס זיהו אותן והשמידו אותן באמצעות כלי הנשק שלהן.

עם זאת, מקור מודיעיני אוקראיני אמר כי ספינת הנחיתה של הצי הרוסי "אולנגורסקי גורניאק" ספגה "נזק כבד" והיא אינה יכולה עוד לבצע משימות לחימה. לדבריו, היה זה מבצע משותף של הצי האוקראיני ושל שירות המודיעין האוקראיני (SBU). המקור טען כי היו על הספינה כמאה חיילים רוסים בעת ההתקפה, אך הוא לא ציין אם היו נפגעים. לדבריו, על הסירה שפגעה בו היו 450 ק"ג של חומר נפץ.

במקביל, מקור המעורה בפעילות הנמל אמר כי ספינה גדולה של חיל הים הרוסי נאלצה להיגרר לחוף מכיוון שלא יכלה לנוע בכוחות עצמה לאחר שנפגעה. המקור, שלא נקב בשמה של הספינה, אמר כי הנמל האזרחי, שדרכו עוברת כ-2% מאספקת הנפט העולמית וגם מוצרי תבואה, השעה זמנית את פעילותו לפני שהיא שבה לסדרה. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות ניכר נזק לספינה.

כלי שיט לא מאויש אוקראיני מתקרב לספינת קרב רוסית בים השחור, 4 באוגוסט 2023. רויטרס
סירת הנפץ האוקראינית מתקרבת לספינת הקרב הרוסית בים השחור, הלילה/רויטרס

אנדריי קרבצ'נקו, חבר בעיריית נובורוסיסק, כתב בחשבון הטלגרם שלו כי "אולנגורסקי גורניאק" הייתה אחת משתי ספינות ש"הגיבו מיד" כדי להדוף את המתקפה האוקראינית. הנמל הוא אחד הגדולים בים השחור, והוא מהווה מסוף מרכזי לייצוא נפט ומוצרי נפט.

באחד התיעודים שפורסם ברשתות החברתיות, שצולם מכלי השיט עצמו, הוא נראה מתקרב לעבר ספינה גדולה לפני שהשידור נקטע רגע לפני הפגיעה. בתיעודים אחרים נשמעו פיצוצים וחילופי אש, ועשן נראה עולה מספינה בלב ים.

המודיעין הבריטי אמר בספטמבר האחרון כי צי הים השחור של רוסיה העביר כמה צוללות מנמל סבסטופול שבחצי האי קרים לנובורוסיסק, ככל הנראה בשל האיום הגובר של תקיפות ארוכות טווח אוקראיניות. אף שרוסיה השמידה את רוב הצי האוקראיני כבר בתחילת המלחמה, קייב הצליחה להנחית כמה מכות כואבות על הצי הרוסי, בראשן הטבעת ספינת הדגל שלו "מוסקבה" באפריל אשתקד.

המתיחות בים השחור החריפה מאז שרוסיה פרשה בחודש שעבר מהסכם ליצוא חיטה מנמלי אוקראינה, ומאז היא תוקפת ללא הפסקה מתקני נמל ומחסני תבואה אוקראיניים בים השחור וגם בנהר הדנובה.
רוסיה, מצדה, דיווחה גם על עלייה במספר התקיפות של כלי שיט אוקראיניים נגד ספינות מלחמה שלה בים השחור.

עוד בוואלה!

בגלל המלחמה: שיעור הילודה באוקראינה צנח בכשליש

לכתבה המלאה
שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו סוקר נגמ"ש שבדי שנתפס בחזית באוקראינה, 4 באוגוסט 2023. רויטרס
הגיע לחזית אחרי שהואשם בניתוק מהשטח. שר ההגנה הרוסי סוקר נגמ"ש שבדי/רויטרס

בחזית, שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו ביקר במפקדה של ארמיית המרכז הנלחמת באוקראינה. על פי התקשורת הורסית, שויגו תודרך על ידי אחד המפקדים של הארמייה והודה לקצינים ולחיילים על "מבצעים מוצלחים" באזור לימן.

בנוסף לכך, הם הציגו בפניו נגמ"ש שבדי מדגם CV-90 שננטש על ידי כוחות אוקראיניים אחרי שנפגע מרימון נגד טנקים, והוא עודכן על "הפגמים" שבדגם השבדי. הדיווח הוא חלק מהניסיון של רוסיה להפחית מיעילות הנשק והציוד המערבי שסופק לאוקראינה עבור מתקפת הנגד שלה, שמתקדמת באטיות מאז שהחלה ביוני.

ביקורו של שויגו בחזית התרחש ימים אחרי ביקור דומה של הרמטכ"ל ואלרי גרסימוב. השניים היו מוקד להתקפות ארסיות מצדו של מפקד קבוצת ואגנר, יבגני פריגוז'ין, שהאשים אותם במחדלים רבים ובניתוק מהשטח לפני שיצא למרד קצר ברוסיה נגד הנהגתם בחודש יוני. עם תום המרד, שזעזע את מעמדו של הנשיא ולדימיר פוטין, פריגוז'ין ואלפים מלוחמיו התמקמו בבלארוס, בעלת בריתה הקרובה של רוסיה.

אוקראינה ושכנותיה חוששות מההתרחשויות בבלארוס, שדרכה פלשו הכוחות הרוסיים לכיוון קייב בפברואר אשתקד. שירותי הביטחון האוקראיניים האשימו היום את מוסקבה בתכנון מבצע "דגל כוזב" בבית זיקוק בבלארוס במטרה להאשים בפעולה חתרנים אוקראינים ולגרור את מינסק למלחמה. שירותי הביטחון של אוקראינה מסרו בהצהרה כי ההערכה הזו מתבססת על מידע שהושג מכמה מקורות, כולל משבוי רוסי.

במקביל, פולין, שתגברה את כוחותיה בגבול עם בלארוס בעקבות הנוכחות של ואגנר, הודיעה כי עצרה אזרח בלארוסי בחשד שריגל לטובת רוסיה והיה חלק מרשת שתכננה לפגוע ברכבות המעבירות אספקה לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully