וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד בימין: "הציונות הדתית" והבית היהודי יהפכו למפלגה אחת

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 18:40

ראשי המפלגות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וסגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה חתמו על איחוד המפלגות. המפלגה המאוחדת, שבראשה יעמוד סמוטריץ', תיקרא "המפלגה הדתית לאומית - הציונות הדתית". "בית פוליטי שיניף בגאון את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל", מסרו

בווידאו: סמוטריץ' מגיב לגינוי מארה"ב: נסיר לחלוטין את המגבלות על הבנייה ביהודה ושומרון/מערכת וואלה!

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הגב' חגית משה, סיכמו היום (חמישי) על איחוד מלא בין המפלגות. במעמד חתימת ההסכם, אמרו השר סמוטריץ' וסגנית ראש עיריית ירושלים משה כי "הימים האחרונים וסבב מערכות הבחירות האחרונות הוכיחו לנו כי כוחנו רק באחדותנו". בעקבות האיחוד, תוגש בקשה לשינוי שם המפלגה החדשה והיא תיקרא: "המפלגה הדתית לאומית - הציונות הדתית".

"לאחר שנים רבות שהציבור הדתי לאומי היה מפוצל לרסיסי מפלגות הגיעה העת לאחדות היסטורית רחבה, אמיצה וחזקה שתחדש ימינו כקדם" אמרו שני ראשי המפלגות, "הבית הפוליטי הרחב לבני הציונות הדתית שאנו פותחים כאן היום בפני כל דתי ודתיה יניף בגאון את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל בציבוריות הישראלית".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הגב' חגית משה סיכמו על איחוד מלא בין מפלגת 'הציונות הדתית' לבין מפלגת ה'בית היהודי'.. ללא,
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ ויו"ר מפלגת הבית היהודי, הגב' חגית משה סיכמו על איחוד מלא בין מפלגת 'הציונות הדתית' לבין מפלגת ה'בית היהודי'./ללא

כחלק מהסכם האיחוד, הכפוף לאישור מוסדות מרכז מפלגות "הציונות הדתית" ו-"הבית היהודי". מפלגת הבית היהודי ומוסדותיה יתמזגו באופן מלא עם מפלגת הציונות הדתית ובראשה יעמוד שר האוצר סמוטריץ'. המפלגה המאוחדת ונציגיה ברשויות המקומיות ירוצו תחת אותיות 'טב' כבר מהבחירות הקרובות לרשויות המקומיות.

כמו כן, במסגרת מיזוג המפלגות 80 חברי מרכז מפלגת הבית היהודי יצטרפו אל מרכז מפלגת הציונות הדתית ויהיו שותפים לקבלת החלטות המפלגה, יוכלו להשתלב במוסדותיה וכן יהיו רשאים להתמודד בפריימריז המפלגה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. דוברות הציונות הדתית, אתר רשמי
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק/אתר רשמי, דוברות הציונות הדתית

סמוטריץ' אמר במעמד ההסכם כי "אחרי יותר מדי שנים של פירוד, ואחרי שנים של כיפופי ידיים בדקה ה90 הגיע הזמן לאחדות. הציונות הדתית תמשיך להיות בית לכל גווני הציבור הנהדר הזה ובע"ה המפלגה תמשיך להוביל ולהיות נדבך חשוב ומרכזי בממשלה הלאומית ובהנהגת המדינה. משימות רבות לפנינו ואני מלא תקווה שמיזוג המפלגות יהווה צעד חשוב בחיזוק המחנה הלאומי והימין כולו".

יו"ר הבית היהודי, חגית משה, הוסיפה כי "הגיעה העת לאחדות רחבה ואמיצה שתעמיד בית פוליטי אחד ערכי וחזק שיהווה בית פתוח לכל בני הציונות הדתית על כל גווניהם השונים - כל מי שיתפקד ישפיע על עתיד המפלגה ודרכה. כשאני רואה את האתגר החברתי אליו נקלעה מדינת ישראל, אין לי ספק שזאת העת לשים את המחלוקות בצד ולהתמקד בערכים המשותפים לכל אדם המשתייך לציבור הדתי לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully