וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה התמונה האמיתית? המשטרה ממשיכה לפרסם סרטונים ערוכים ממעצר המפגין בן ה-18

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 14:32

אחרי שפורסם קטע קצר ממצלמת גוף של שוטר, פורסם היום קטע ערוך נוסף, המציג לכאורה את מעצרו המלא של עבודי. אלא שגם מתיעוד זה לא ברור אם טענת המשטרה לפיה המפגין לא הותקף אכן תואמת את המציאות. המפכ"ל ביקר את מפגן התמיכה שערכו שוטרי יס"מ למפקדם: "לא אסכים לזה"

תיעוד ממעצר בן ה18 באיילון/ערוץ 12

אחרי פרסום קטע קצר וערוך בערוץ 12 אתמול (רביעי) ממצלמות גוף של שוטר שסייע במעצרו של המפגין אמיתי עבודי בן ה-18, שהתלונן במח"ש שהותקף על ידי השוטרים ואויים על ידי מפקד היס"מ סנ"צ חנונה "אני אאנוס את אמא שלך", פורסם היום קטע ערוך נוסף, בחלקו, ללא סאונד, המציג לכאורה את מעצרו המלא של עבודי. אלא שגם מתיעוד זה לא ברור אם טענת המשטרה לפיה עבודי לא הותקף אכן תואמת את המציאות.

לפי שעה, במח"ש מסרבים להתייחס לשאלה האם קיבלו את כלל התוצרים ממצלמת הגוף של השוטר המעורב המעצר. ככלל, על המשטרה לספק את החומרים המלאים לידי צוות החקירה, על מנת שיוכל לבחון באופן גלוי את האירוע ואת גרסאות השוטרים.

בניגוד למקובל באירועי הפרת סדר, שבמהלכם דוברות המשטרה מספקת תיעודים שונים שתועדו על התיעוד המבצעי, באירוע זה, תיעוד מצלמות גוף צץ רק כעבור שבוע כשהוא ערוך וקטוע. לא ברור גם מדוע המשטרה נמנעת מלפרסם את התיעוד המלא הגולמי כפי שגם נעשה בעבר.

גם המנחה רפי רשף, שבתוכניתו שודר התיעוד, טען כי במערכת קיבלו "קטע לא ערוך. צמצמנו אותו רק על סמך העניין, על דעתנו בלבד". זמן קצר לאחר מכן פורסם בעמוד הטוויטר של חדשות 12 הקטע הכביכול מלא, אלא שגם הוא כאמור ערוך.

אמיתי ברילאנט ולשמאלו מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנונה. נדב גורן, אתר רשמי
מעצרו של עבודי/אתר רשמי, נדב גורן

הקטע החדש והערוך שפורסם

מפגן התמיכה בחנונה מחוץ למשרדי מח"ש

בווידאו: מפקד היס"מ מתייצב לחקירה: החשדות נגד 5 השוטרים שייחקרו במח"ש/מערכת וואלה!

במקביל, נאבק סנ"צ יאיר חנונה על חפותו, ובחקירתו במח"ש אמר בין היתר כי הוא עובר "משפט שדה" בגלל "טענות כזב" בגין תמונה שצולמה בו נראה מכה לכאורה את עבודי ונאלץ לדבריו לנהל מסע לטיהור שמו, לבדו.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי גיבה את שוטרי היס"מ היום ואמר כי הוא "מגבה כל שוטר שיפעל על פי חוק. כל טענה על חריגה בהתנהלות מצד שוטר תבדק על ידי הגופים הרשמיים בלבד ולא במשפטי שדה".

עם זאת, שבתאי מתח ביקורת על מפגן התמיכה של שוטרי היס"מ במפקדם מחוץ למשרדי מח"ש: "כל אחד מאיתנו מייצג סמל שלטון, לכן על כולנו להזהר שלא לפגוע במוסדות שלטון ולזכור שאנחנו לובשי מדים ולשמור על היותנו משטרה א-פוליטית ממלכתית שמאפשרת מחאה לגיטימית במסגרת החוק. תמיכה בחברים לשרות היא דבר חשוב המלמדת על רוח הארגון אך יש לעשותה מבלי לפגוע במוסדות שלטון, לזה לא אסכים". שבתאי נמנע מלמתוח ביקורת דומה על "שיחת הגיבוי" הפומבית שערך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם שוטרי היס"מ.

תגובת המשטרה: חקירת האירוע מתנהלת במח"ש ובכל הנוגע להיבטיה יש לפנות אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully