וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אנשי חיל האוויר הסתיים ברגשות מעורבים: "המבחן הגדול יהיה בשבועות הקרובים"

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 9:11

מאות קציני מילואים בחיל דנו בכנס בהשלכות המהפכה המשפטית. חלק מהנוכחים יצאו נגד הטייסים שהודיעו על הפסקת השירות: "לא הייתם צריכים לעשות את זה". אולם, רובם העניקו רוח גבית למהלך. "כל יום שעובר הם מתרחקים מכשירות מבצעית, לאף אחד לא ברור מה יהיה"

כ-10,000 מילואימניקים מודיעים: נצטרף לטייסים, לא נתנדב/מערכת וואלה!

הכנס של מאות אנשי חיל האוויר במילואים שנערך אתמול (רביעי) הסתיים ברגשות מעורבים, גורמים שנכחו באירוע סיפרו כי בין קריאות התמיכה במוחים היו גם משתתפים שטענו כי לא היה צריך להודיע על הפסקת התנדבות. לדברי הגורמים, המילואימניקים המוחים קיבלו תמיכה מתמי ארד, אשתו של הנווט הנעדר רון ארד, משר המשפטים לשעבר דן מרידור ומאסא כשר, שהיה בין המחברים של "רוח צה"ל".

זה היה מפגש ראשון מאז ההצהרות האישיות על הפסקת התנדבות במחאה נגד המהפכה המשפטית, ולמשתתפים היה חשוב שכל אחד ישמע את האחר ויעלה תחושות והתלבטויות. לקראת סוף ההתכנסות הבינו הצדדים המעורבים כי "המבחן הגדול יהיה בשבועות הקרובים, מדובר בזמן קריטי. כל יום שעובר הטייסים הללו מתרחקים מכשירות מבצעית", הסביר גורם שהיה באירוע. "אף אחד מהם לא רגיל להיות רחוק מכשירות, אחרי חודש וחצי-חודשיים זה סיפור אחר לחלוטין ולאף אחד לא ברור מה יהיה".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשיחה עם טייסים, 3 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
טייסי חיל האוויר. ארכיון/ראובן קסטרו

בתום הכנס לא סוכמו על צעדים או החלטות להמשך, אך היה ברור לכל המשתתפים שאם לא יהיה מבצע צבאי נראה לעין - השפעת המוחים תרד במקביל לכשירות חיל האוויר. "מדובר בדאגה גדולה לדמוקרטיה, כאב עצום ואמיתי, כל אחד מרגיש שחתכו לו יד, רגל, ואפילו חלק מהראש", אמר אחד המשתתפים בכנס. "לא מדובר בהחלטות של פקודות, זה הרבה יותר מורכב, אבל אנחנו שמחים שנוצרה אווירה שזה לא הטייסים נגד חיל האוויר, או הפוך, זה לא המצב. מצד שני, זה מאוד שביר".

בשבוע שעבר העביר באופן מרומז מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר אותות מצוקה, בעקבות מצב החיל בשל אנשי המילואים שהודיעו על הפסקת התנדבותם במחאה נגד המהפכה המשפטית. "זו שעתנו הגדולה והמאתגרת", אמר בר בשיחות פנימיות שערך כלל הדרגים. "אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות. כל אחד מכם שמיניתי, מונה בשביל הרגעים האלה".

בר גם רמז על כך כי במקרים של הגנה על המדינה - אין פקודה שהיא אינה חוקית בעליל שניתן לסרב לה. "השבוע חווינו ימים מורכבים עבור כולנו, כמו כל עם ישראל. משימת ההגנה על המדינה ותושביה הייתה ועודנה המטרה העליונה של צה"ל. כשמשימה זו ניצבת מול עינינו, הפוליטיקה לא תופסת מקום", הסביר מפקד חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully