וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותות מצוקה ממפקד חיל האוויר למפקדים: "זו שעתנו המאתגרת - מוניתם לרגעים האלה"

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 10:07

בשיחות פנימיות שערך עם כלל הדרגים התייחס האלוף בר לאנשי המילואים שהודיעו על הפסקת התנדבותם, והבהיר: "כשמשימת ההגנה ניצבת מול עינינו, הפוליטיקה לא תופסת מקום". גורם ביטחוני בכיר: "המצב שונה ממה שהיה לפני כמה שבועות - עכשיו אי אפשר לדעת מי יבוא ברגע האמת"

כ-10,000 מילואימניקים מודיעים: נצטרף לטייסים, לא נתנדב/מערכת וואלה!

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, העביר השבוע באופן מרומז אותות מצוקה, בעקבות מצב החיל בשל אנשי המילואים שהודיעו על הפסקת התנדבותם במחאה נגד המהפכה המשפטית. "זו שעתנו הגדולה והמאתגרת", אמר בר בשיחות פנימיות שערך כלל הדרגים. "אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות. כל אחד מכם שמיניתי, מונה בשביל הרגעים האלה".

בר גם רמז על כך כי במקרים של הגנה על המדינה - אין פקודה שהיא אינה חוקית בעליל שניתן לסרב לה. "השבוע חווינו ימים מורכבים עבור כולנו, כמו כל עם ישראל. משימת ההגנה על המדינה ותושביה הייתה ועודנה המטרה העליונה של צה"ל. כשמשימה זו ניצבת מול עינינו, הפוליטיקה לא תופסת מקום", הסביר מפקד חיל האוויר.

"אין לי ספק שניצבים בפנינו אתגרים רבים. אני ער לאיומים בכלל הגזרות ולנאמר על ידי אויבינו", המשיך מפקד חיל האוויר. "ייתכן ובתקופה כזאת הם ינסו לבחון את גבולות הגזרה, את הלכידות והערנות שלנו. אנחנו צריכים להמשיך להיות דרוכים וערוכים, ואני בטוח שכך יהיה".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, הר הטייסים, 25 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות", תמיר בר/ראובן קסטרו

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר הביע דאגה ממצב כשירות הצבא, בעקבת המחאות של אנשי המילואים. "בקצב של פניות חיילי מילואים ממערכים רגישים, כולל חיל האוויר, למפקדיהם על פרישה בטרם עת ואי-התנדבות, צה"ל יעמוד ברמת בכשירות מבצעית שונה לחלוטין וזה ישפיע לרעה על המוכנות למלחמה", אמר. "המצב מאוד מורכב ושונה לחלוטין ממה שהיה לפני כמה שבועות - עכשיו אי אפשר לדעת מי יבוא ברגע האמת ואם מי שכן יבוא יהיה כשיר למשימה".

לדברי הגורם הבכיר, "כבר עכשיו מרגישים את הפער בכוח האדם בבית הספר לטיסה, עקב הצהרה של טייסים ותיקים שלא להגיע. תוסיף לזה מה חושבים אויבי ישראל על המדינה, זה מצב רגיש שיכול להוביל לטעויות משני הצדדים. ברגע אחד כולם יודעים איך זה מתחיל אבל לא איך זה נגמר. צה"ל עדיין מתוח לקצה ביהודה ושומרון, בגלל רף התרעות גבוה לפיגועים. הסיפור של ג'נין ממש לא מאחורינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפגינים נגד המהפכה המשפטית, סמוך לכנסת, 24 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"זו שעתנו הגדולה והמאתגרת" - התייחס בר למחאת המתנדבים במילואים/פלאש 90, חיים גולדברג

השבוע, יותר מ-600 אנשי מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת שירותם. זאת, בעקבות אישור החוק לביטול עילת הסבירות, כך נמסר ממובילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק".

מדובר ביותר מ-60 אחוזים מחותמי מכתב שנחתם לפני כמה ימים בידי 1,142 מתנדבי חיל האוויר, בו איימו בהפסקת שירותם במידה ותאושר ההצעה לביטול עילת הסבירות - וכן קראו לחידוש המשא ומתן והגעה להסכמה רחבה. בין המילואמניקים טייסים, אנשי מערך כטמ"מ, מערך הבקרה, המטה המבצעי, וכן אנשי יחידות מיוחדות, כולם משרתים פעילים במילואים בחיל האוויר. לפי מובילי המחאה, המספרים עולים כל העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully