וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה להגנת הטבע נגד היישוב שהממשלה אישרה להקים: "פגיעה סביבתית, כלכלית וחברתית"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 13:05

מנייר עמדה של החברה שהגיע לידי וואלה! עולה שהיא מתנגדת להקמת "רמת ארבל" בגליל התחתון: "מחליש את חוסנם של היישובים הקיימים, המשוועים לתוספת אוכלוסייה". עוד נכתב כי פיתוח המבנים דורש הקמת מסיבית של תשתיות חדשות "שעתידה לפגוע קשות במערך השטחים הפתוחים באזור"

שרים השתתפו בחגיגות שנה ליישוב לא חוקי, מפגינים מחו נגד המהפכה המשפטית/אלי אשכנזי

החברה להגנת הטבע מתנגדת להקמת היישוב רמת ארבל בגליל התחתון שהממשלה החליטה על הקמתו לפני כחודש - כך עולה מנייר עמדה חדש שהגיע היום (שלישי) לידי וואלה.

עמדת החברה להגנת הטבע נובעת מעיקרון שבו היא מחזיקה כבר תקופה ארוכה, לפיו מדיניות של הקמת יישובים חדשים היא מעשה חריג שיש לו השלכות שליליות - סביבתיות, חברתיות וכלכליות.

על פי החברה, "החזרה למדיניות של הקמת יישובים חדשים עומדת בסתירה מובהקת למדיניות התכנון הלאומית. החברה רואה במהלך זה פגיעה סביבתית, כלכלית וחברתית, שמחליש את חוסנם של היישובים הקיימים, המשוועים לתוספת אוכלוסייה וחידוש תשתיות. על ממשלת ישראל, להקצות את משאבים ואמצעים לחיזוקן של הערים במרחב ולשמור על השטחים הפתוחים המועטים שעוד נותרו בישראל".

רמת ארבל. אלי אשכנזי
"פגיעה סביבתית". רמת ארבל/אלי אשכנזי

יש לציין כי הקמת היישוב כבר נידונה בעבר ברשויות התכנון, שהחליטו אז כי לא נכון יהיה להקים אותו. ב-2006, הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים קבעה כי היישוב נמצא באזור בעל רגישות סביבתית-נופית וכי הקמתו עלולה לפגוע קשות ברצף האקולוגי ובנוף. בהחלטתה, הוועדה ציינה כי באזור קיימים כבר יישובים שיכולים לקלוט תושבים חדשים.

על פי נייר העמדה של החברה להגנת הטבע, יישוב חדש במקום יגרום לפגיעה בשטח בעל ערכיות נופית ואקולוגית גבוהה. הוספת יישוב נוסף במרחב זה תפגע קשות באיזון הקיים. מדובר בבינוי "מדלג". פיתוח שכזה דורש הקמה מסיבית של תשתיות חדשות: ביוב, מים, חשמל, כבישים וכו', "שעתידה לפגוע קשות במערך השטחים הפתוחים באזור".

עוד בוואלה!

מאחז בגליל: שרים בממשלה ישתתפו בחגיגות שנה ליישוב לא חוקי

לכתבה המלאה
פינוי מבנים לא חוקיים ברמת ארבל, דצמבר 2022.. מועצה אזורית גליל תחתון, אתר רשמי
פינוי מבנים לא חוקיים ברמת ארבל, דצמבר 2022./אתר רשמי, מועצה אזורית גליל תחתון

כמו כן נכתב בנייר העמדה כי להקמת יישובים חדשים ופריסת תשתיות הנחוצות להקמתם יש משמעות כלכלית כבדה משום שמדובר בהשקעה ציבורית גבוה מאוד. לעלות ההקמה הראשונית, מתווספת ההשקעה שתידרש בתמיכה שוטפת ביישובים אלו לאחר הקמתם.

בנוסף מצביעים בחברה להגנת הטבע כי למהלך יש השלכות תכנוניות-תחבורתיות וחברתיות ולדעתם על המדינה להשקיע את המשאבים בחידוש וקידום תשתיות בעיר טבריה הזקוקה מאוד למשאבים אלה. כמו כן, ישנו חשש שהיישוב ימשוך אוכלוסייה "חזקה" מתוך טבריה והערים הסמוכות, תופעה מוכרת וכואבת ממקומות אחרים בארץ שבהם הוקם יישוב חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully