וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחז בגליל: שרים בממשלה ישתתפו בחגיגות שנה ליישוב לא חוקי

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 15:09

למרות שלפני כחודש הממשלה אישרה בדיעבד את הקמתו של רמת ארבל שבגליל התחתון, בשלב זה, הבניה במקום נעשתה ללא אישורים ועדיין אינה חוקית. בשנה האחרונה, פונו כמה מבנים במקום - ואחרים הוצבו במקומם. מחוץ לטקס, צפויה להיערך הפגנה של מתנגדי המהפכה המשפטית

נחל ארבל/אסף דורי, רשות הטבע והגנים

שרי ממשלה וחברי כנסת אמורים להגיע היום (שני) לחגיגות ציון השנה להקמת היישוב רמת ארבל שבגליל התחתון, כך נכתב בהזמנה לאירוע. עם זאת, יש לציין כי למרות שלפני כחודש הממשלה אישרה בדיעבד את הקמת היישוב במקום, בשלב זה, הבניה במקום נעשתה ללא אישורים ואינה חוקית.

באירוע ישתתפו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, שר העליה והקליטה אופיר סופר והשר למורשת עמיחי אליהו. לצידם, 14 חברים כנסת ישתתפו באירוע, מרביתם מסיעות הקואליציה, בהם ח"כ אלמוג כהן וח"כ שמחה רוטמן. יוצא הדופן היחיד מהאופוזיציה הוא ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, תושב היישוב הסמוך הושעיה. מחוץ לטקס, צפויה להיערך הפגנה של מתנגדי המהפכה המשפטית.

בשנה האחרונה, רשות האכיפה במקרקעין כבר פינתה מבנים ביישוב, אך לאחר כל פינוי הוצבו במקום מבנים חדשים, ללא היתר. כעת, עומדים בארבל כחמישה מבנים ללא אישור. מהרשות נמסר כי "המבנים ברמת ארבל נבנו ללא היתר ובניגוד לתוכניות, ונגדם תלוי ועומד צו מנהלי שאושר בבית המשפט".

פינוי מבנים לא חוקיים ברמת ארבל, דצמבר 2022.. מועצה אזורית גליל תחתון, אתר רשמי
פינוי מבנים בארבל/אתר רשמי, מועצה אזורית גליל תחתון
הפגנת מחאה של תושבי רמת ארבל בועידת הגליל אוקטובר 2009. אורי לנץ
הפגנת מחאה של תושבי רמת ארבל בועידת הגליל אוקטובר 2009/אורי לנץ

בתחילת החודש, עם אישור הקמת היישוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "זהו יום חג למדינת ישראל ולמשפחות החלוציות שנאחזות במקום". הוא ציין כי "היישוב הזה מוקם במקום שהיה יישוב בתקופת בית שני והתנאים. זה היישוב הרביעי שהממשלה הזו מקימה".

יש לציין כי הקמת היישוב כבר נידונה בעבר ברשויות התכנון, שהחליטו אז כי לא נכון יהיה להקים יישוב במקום. ב-2006, הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים קבעה כי היישוב נמצא באזור בעל רגישות סביבתית-נופית וכי הקמתו עלולה לפגוע קשות ברצף האקולוגי ובנוף. בהחלטתה, הוועדה ציינה כי באזור בו כבר קיימים יישובים שיכולים לקלוט תושבים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully