וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הקמת יישוב חדש בגליל התחתון: "יום חג למדינת ישראל"

17 שנים לאחר ההמלצה שלא לאשר אותו בשל פגיעה ברצף האקולוגי באזור, השרים אישרו את הקמת "רמת ארבל". נתניהו: "חג למשפחות החלוציות שנאחזות במקום". במועצה בירכו: "צעד חשוב ובעל משמעות"

פינוי מתיישבים מרמת ארבל, דצמבר 2022. המועצה האזורית גליל תחתון, אתר רשמי
פינוי מתיישבים מרמת ארבל, דצמבר 2022/אתר רשמי, המועצה האזורית גליל תחתון

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת היישוב רמת ארבל בגליל התחתון. "זהו יום חג למדינת ישראל ולמשפחות החלוציות שנאחזות במקום", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "היישוב הזה מוקם במקום שהיה יישוב בתקופת בית שני והתנאים. זה היישוב הרביעי שהממשלה הזו מקימה".

הקמת היישוב כבר נידונה בעבר. בשנת 2006 ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) המליצה למועצה הארצית לתכנון ובנייה שלא לאשר את הקמתו, אחרי שקבעה כי היישוב המוצע נמצא באזור בעל רגישות סביבתית-נופית, המיועד לפי התוכניות לשמש שטח פתוח, וכי הקמת יישוב במקום עלולה לפגוע קשות ברצף האקולוגי ובנוף.

לפני כשנה הוקמו במקום כמה מבנים לא חוקיים ובדצמבר האחרון הם פורקו על ידי פקחי המועצה הארצית לאכיפת מקרקעין.

הפגנת מחאה של תושבי רמת ארבל בועידת הגליל אוקטובר 2009. אורי לנץ
הפגנה באזור ב-2009/אורי לנץ

המועצה אזורית הגליל התחתון הודיעה כי היא "מקדמת הקמת יישוב קהילתי חדש בשטחה - רמת ארבל". "אנו שמחים, מברכים ומודים לממשלת ישראל ולמשרדי השיכון, פיתוח הנגב והגליל, ההתיישבות, והעלייה והקליטה שהקצו כל אחד חצי מיליון שקלים מתקציבו לטובת התנעת איתור קרקע מתאימה בבעלות מדינה להקמת היישוב בצפון המועצה", לשון ההודעה. "זה הוא היישוב השני שהמועצה מקדמת את הקמתו לאחר היישוב שיבולת, והיד ליישוב הגליל עוד נטויה".

ראש המועצה ניצן פלג בירך גם הוא על החלטת הממשלה: "נסייע באיתור קרקעות מדינה הסמוכות לנקודת היישוב הממוקמת דפקטו בשטח כיום ונוביל ביחד עם צוות היגוי מטעם המועצה ומשרדי הממשלה הרלוונטיים את תכנונו של היישוב".

"משימות רבות עוד לפנינו בכל הקשור לפיתוח הגליל בכלל ובהסרת החסמים בפני ההתיישבות בפרט, אבל הממשלה צעדה היום צעד חשוב ובעל משמעות", מסר סגן ראש המועצה אופיר שיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully