וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר קיימו ישיבה מיוחדת אחרי הדוח של מודי'ס: "מתייחסים לזה בכובד ראש"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 20:12

יממה לאחר פרסום אזהרת חברת דירוג האשראי על הפגיעה האפשרית בכלכלה הישראלית עקב צעדי הממשלה להחלשת מערכת המשפט, שר האוצר סמוטריץ' קיים דיון על הודעת החברה והשלכותיה: "בוחנים באופן תדיר את מצב המשק ואת הסיכונים הנשקפים לו"

בוידאו: סמוטריץ' לא יודע אנגלית, אני גאה בלשון הקודש ובשפה העברית/ערוץ הכנסת

יממה לאחר פרסום אזהרת חברת דירוג האשראי "מודי'ס" על הפגיעה האפשרית בכלכלה הישראלית עקב צעדי הממשלה להחלשת מערכת המשפט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים היום (רביעי) דיון יחד עם הנהלת משרד האוצר על הודעת החברה והשלכותיה.

"משרד האוצר מתייחס לכך בכובד ראש", נמסר בהודעת המשרד. "אנו עומדים בקשר הדוק עם חברות הדירוג וגופים כלכליים בינלאומיים, ובוחנים באופן תדיר את מצב המשק ואת הסיכונים הנשקפים לו, בין היתר בראי גופים אלו", הוסיפו.

בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת - הצבעות על התקציב. 23 במאי 2023. נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
"משרד האוצר מתייחס לכך בכובד ראש". שר האוצר סמוטריץ'/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

אמש, סוכנות הדירוג מודי'ס פרסמה דוח חריג על ישראל וכלכלתה. לפי הסוכנות, קיים סיכון משמעותי שהמתחים הפוליטיים והחברתיים בארץ יימשכו, ויגרפו השלכות שליליות על כלכלת ישראל וכן על מצבה הביטחוני.

"ליתר דיוק, אנו מאמינים שהאופי הרחב של הצעות הממשלה עלול להחליש מהותית את עצמאותה של מערכת המשפט ולשבש איזונים בין זרועות הממשל השונות, שהם היבטים חשובים של מוסדות חזקים", נכתב בדוח. "לישראל אין חוקה כתובה והמערך המוסדי שלה נשען במידה רבה על פיקוח וביקורת שיפוטיים. בנוסף, המוסדות המבצעים והמחוקקים הפכו פחות צפויים ומוכנים יותר ליצור סיכונים משמעותיים ליציבות הכלכלית והחברתית".

הודעת מוד'יס מקדימה את הסקירה הקבועה שלה, בסופה מתפרסם דירוג האשראי. כזכור, בפעם הקודמת הותירה את דירוג האשראי של ישראל על כנו, בדרגה של A1, אך שינתה את אופק הדירוג ליציב, בעקבות השלכות פוטנציאליות של המהפכה המשפטית.

עוד בוואלה!

מודי'ס מזהירה: חשש שהכלכלה הישראלית תושפע לרעה מהמתחים הפוליטיים

לכתבה המלאה
הסתודדיות במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על ביטול חוק עילת הסבירות 24 ביולי 2023. רויטרס
רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ'/רויטרס

"זאת תגובה רגעית, כשהאבק יתפזר יתברר שכלכלת ישראל חזקה מאוד", נמסר מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' טרם פרסום הדוח. "כלכלת ישראל מבוססת על יסודות איתנים והיא תמשיך לצמוח תחת הנהגה מנוסה שמובילה מדיניות כלכלית אחראית", הוסיפו.

לאחר פרסום הדוח, נמסרה תגובה נוספת מטעם לשכת ראש הממשלה: "דוח מוד'יס אימץ את תחזית הצמיחה של ממשלת ישראל שעומדת על 3 אחוזים - גבוהה יותר מזו של מרבית המדינות המפותחות כאשר בארצות הברית זו עומדת על 1.3 אחוזים, ובצרפת, אנגליה וגרמניה על שיעור של בין 0 ל-1 אחוזים".

"בדוח נכתב כי השלב הבא בחקיקה המשפטית הוא 'השתלטות הממשלה על הוועדה לבחירת שופטים', מדובר באמירה לא נכונה. ראש הממשלה שב והבהיר, לרבות אתמול, שאף צד - קואליציה או אופוזיציה - לא ישלוט בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully