וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סימן טוב לרופאים שמעוניינים ברילוקיישן: "אין את הפריווילגיה לוותר על המדינה"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 18:57

לאחר שיותר מ-1,000 רופאים הצטרפו לקבוצה שמסייעת במציאת עבודה בחו"ל, מנכ"ל משרד הבריאות קרא להם "לא ללכת למערכות אחרות". לדבריו, "הרבה אנשים מסתובבים עם תחושות קשות, ולפעמים עושים בגלל זה מעשים אינסטינקטיביים"

מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות, צומת קפלן, תל אביב. 24 ביולי 2023/מערכת וואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קרא היום (רביעי) לרופאים לא לנסות ולמצוא עבודה בחו"ל, בעקבות קידום המהפכה המשפטית. "אין לאף אחד מאיתנו פריווילגיה לוותר על המדינה ועל המערכת", אמר בר סימן טוב במפגש זום של ארגון "Science Abroad" הפועל להשבת מדענים לישראל. "מערכת הבריאות תשמור על האתוס המקצועי שלה ועל קבלת החלטות מקצועיות".

עוד הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות: "אני יודע שהרבה אנשים מסתובבים עם תחושות קשות, וזה מובן ולפעמים עושים בגלל זה מעשים אינסטינקטיביים, אבל אין לנו ארץ אחרת ומערכת הבריאות מעידה שאפשר לחיות ביחד בקיום משותף - אל תלכו למערכות אחרות, תישארו פה. אנחנו מחויבים לשמור על קבלת החלטות עצמאיות של המוסדות".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות בטקס חילופי מנכ"לים, 12 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
משה בר סימן טוב/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול הצטרפו כ-1,100 רופאים ורופאות לקבוצת וואטסאפ תחת השם "רופאים ורופאות לרילוקיישן", שעוסקת בתכנון מעבר מגורים למדינה זרה, בעקבות ביטול עילת הסביברות. בתיאור הקבוצה נכתב כי מטרתה היא "עזרה הדדית של שיתוף ידע לגבי רילוקיישן". בשל ההיענות הרבה שנרשמה - נפתחה קבוצה נוספת.

ד"ר מתן בר ישי, רופא משפחה במכבי, סיפר בבכי: "אני באמת מצטער בפני כולם על ההחלטה שקיבלנו. אני כל כך אוהב את המדינה והמטופלים שלי, אבל בסוף זו החלטה משפחתית. אנחנו לא יכולים לגדל את הבנות שלנו במצב הזה. חוקי המהפכה המשפטית יפגעו במדינה ובבריאות. אנחנו כבר לא נהיה מדינה חופשית".

"יש לנו סיכומים עם מרפאה בניו זילנד, ונעשה את המעבר בקרוב", סיפר ד"ר בר ישי. "לא יודעים אם נחזור או אם ניסע לתמיד. לא יודע מה יקרה לנו או למדינה בעוד שנתיים. אני יודע שאני עובר למערכת רפואית פחות טובה, אבל אין לי ברירה. אני לא מכיר רופא שבשנה האחרונה לא חיפש תוכנית מגירה למקרה שהחוקים יעברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully