וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם לבג"ץ: פיטורי ראש היחידה למאבק בגזענות אינם סוגיה משפטית חשובה

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 21:59

השר במשרד המשפטים השיב לעתירה שהגיש עו"ד אווקה זנה בגין אי הארכת כהונתו, והתעלם מטענתו כי מדובר בהדחה על רקע פוליטי. לדבריו, העתירה צריכה להתברר בבית הדין לעבודה. גורם במשרד המשפטים לוואלה!: "מהלך מאורגן להיפטר מאנשי מקצוע שלא נאמנים באופן אישי לשר"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

השר במשרד המשפטים דודי אמסלם ונציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ הגישו אמש (ראשון) את עמדתם לעתירה לבג"ץ שהגיש נגדם עו"ד אווקה זנה, שהיה עד לא מזמן ראש היחידה הממשלתית למאבק בגזענות.

השר והנציב טוענים כי העתירה צריכה להתברר בבית הדין לעבודה, משום שמדובר ביחסי עבודה. "בנוסף, ובניגוד לטענות העותר", נכתב בעמדת השר אמסלם ונציב שירות המדינה, "העתירה שלפנינו אינה נוגעת בסוגיות משפטיות בעלות חשיבות מיוחדת, והמדובר בבחינת מקרה פרטני שתיעשה בהתאם לבחינת נסיבות המקרה".

דוד אמסלם. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא מדובר בסוגיות משפטיות בעלות חשיבות מיוחדת", אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

"אין בטענות העותר, לפיהן השאלות המשפטיות בעתירתו הנוגעות לפרשנות הראויה הן שמקנות לבית משפט נכבד זה סמכות מקבילה לכאורה, כל ממש", הוסיפו השניים. "בהקשר זה יוזכר כי לא די בטענה שמדובר בסוגיה משפטית עקרונית כדי לקנות אחיזה בבית משפט נכבד זה, אף אם עשויה להשליך על עובדים נוספים בשירות המדינה ואף אם טרם נדונה".

בעמדתם של אמסלם והרשקוביץ, שהוגשה באמצעות פרקליטות המדינה לאחר שתי בקשות דחייה מבית המשפט, אין התייחסות מפורשת לטענה שפיטוריו של זנה נעשו בשל שיקולים פוליטיים, והיא מתמקדת בעיקר בטעמים פרוצדורליים.

עוד בוואלה!

חקירה נפתחה נגד מועמד אמסלם למנכ"לות משרדו - אך השר ימשיך לקדמו

לכתבה המלאה
עו"ד אקווה זנה. לע"מ, אתר רשמי
פוטר על רקע פוליטי? עו"ד אווקה זנה/אתר רשמי, לע"מ

מקור במשרד המשפטים מסר לוואלה כי "יש כאן מהלך מאורגן להיפטר מאנשי מקצוע שלא נאמנים באופן אישי לשר. רוצים להיפטר מאנשי מקצוע עם יושרה מקצועית, שבאו לשרת את הציבור. פיטורים כאלה נועדו להעביר מסר לכל עובדי שירות המדינה: אל תהיו ישרים מבחינה מקצועית, תכשירו שרצים, תהיו פקידים אפרוריים שמבצעים פקודות. וזה נורא לשירות המדינה".

בחודש מאי האחרון הודיע אמסלם לזנה כי הוא לא מאריך את כהונתו ולמעשה מפטר אותו מהתפקיד. זאת, מטעמים של "רענון" בתפקידי הניהול הבכיר במשרד המשפטים. ההודעה נמסרה לזנה יומיים לפני שהיה אמור להיפגש עם אמסלם לפגישת היכרות ראשונה עם פעילות היחידה. זנה הוסיף בעתירתו כי שמו נוסף "ברשימה השחורה" של מפלגת נעם, רשימה שכללה כמה עובדי משרד המשפטים המשתייכים, כביכול, ל"ארגוני שמאל קיצוני".

בשל כך, זנה עתר לבג"ץ באמצעות עו"ד ארנה לין וטען כי אי הארכת כהונתו בתפקיד על ידי השר אמסלם נבעה משיקולים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully