וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפילו - והעלו לטיקטוק: 5 צעירים ערבים מואשמים בהתעללות ביהודי חסר ישע ממניע גזעני

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 14:53

לפי כתב האישום, תושבי ירושלים הורו ליהודי חרדי, בעל מוגבלות נפשית, לאכול מהרצפה, לומר משפטי תפילה מהקוראן, לנשק את רגליהם ולקלל את העם היהודי - כל זאת, בזמן שצילמו את המעשים והעלו לרשתות החברתיות. הפרקליטות ביקשה להטיל עליהם מעצר בית מלא

חשד: מטפלת סיעודית התעללה בקשישה בת 75 בתל אביב/דוברות המשטרה

חמישה צעירים ערבים תושבי ירושלים הואשמו היום (ראשון) בכך שהתעללו בחסר ישע בשל היותו יהודי, בעת שקיבל טיפול רפואי בבית החולים. על פי כתב האישום הצעירים התעללו ביהודי, הורו לו לאכול מהרצפה, לומר משפטי תפילה מהקוראן ולנשק את רגליהם, תוך שהם מצלמים את המעשים בטלפון ופרסמו את התיעודים בטיקטוק ובאינסטגרם.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יפעת פנחסי נבו בפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשמים: אחמד עמירה, מוחמד עטון, מחמוד עטון, יזן בקיראת ותאאר בקיראת, בני 22-19, שהו יחד עם למשך כשעה וחצי המתלונן לפני כשבועיים בגן מרים שברחבת בית החולים הדסה עין כרם. זאת, בזמן שהמתלונן, אדם עם מוגבלות נפשית ובעל חזות יהודית וחרדית, היה יחד עם אחד הנאשמים במסגרת טיפול רפואי בבית החולים. לכל אורך השהות, החמישה התעללו במתלונן והשפילו אותו.

גבר חרדי עצוב. ShutterStock
התעללו בחרדי חסר הישע בגינה הציבורית. אילוסטרציה/ShutterStock

בין היתר, הורו לו ועודדו אותו לקלל את העם היהודי ואת אחותו בערבית, לומר משפטי תפילה מהקוראן, לרדת לקרקע ולנשק את רגלו של אחד הנאשמים, לאכול מהרצפה, לבצע פעולות ספורטיביות שונות תוך חזרה על אמירות וקריאות משפילות, ועוד. כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של התעללות בחסר ישע ממניע גזעני ופגיעה בפרטיות. הפרקליטות מבקשת להאריך את תנאיהם המגבילים של הנאשמים, בין היתר מעצר בית מלא, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully