וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איים להפיץ סרטון מיני שלו עם גבר והרס את חייו: 7.5 שנות מאסר לאדם שסחט איש דת

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 10:21

העונש נגזר על תושב הצפון שסחט אחראי על בית התפילה, בעזרת תיעוד ממפגש מיני שלו עם גבר בצימר. תחילה הוא קיבל ממנו עשרות אלפי שקלים, אך בהמשך דרש ממנו מיליון שקלים נוספים והכריח אותו למכור קרקע בזול. לבסוף פרסם את הסרטון, והפך את חייו לגיהינום. "רצח את נפשי"

בווידאו:שוטרי ובלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 בפעילות אכיפה משולבת על מתחם בתי עסקים ומגורים של חברים בארגון פשיעה מהצפון/דוברות משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר ביום חמישי שבע שנות מאסר וחצי ופיצוי כספי של 250 אלף שקלים, על תושב הצפון. זאת, לאחר שסחט באיומים איש דת מהצפון בעזרת סרטון שבו נראה איש הדת מקיים קשר אינטימי עם גבר.

מגזר הדין עולה כי איש הדת שנסחט, אדם נשוי, אב לארבעה ילדים, היה בקשר רומנטי עם תושב השטחים שמתגורר בשנים האחרונות ביישוב בצפון ועובד בענף הבנייה. בחודש אוגוסט 2020, הסריט תושב השטחים בנייד שלו מפגש מיני בין השניים בצימר בצפון. כבר באתו היום, פנה הגבר שהורשע אל איש הדת ואמר לו כי הוא מחזיק ברשותו את הסרטון, כמו גם תמונות שצולמו באותו הצימר. הסוחט דרש כסף בעבור מחיקת הסרטון ואיים על איש הדת כי אם לא ישלם, יספר לאשתו ולילדיו על המפגש המיני.

בתגובה, מסר איש הדת לסוחט 1,500 שקלים - כל הכסף המזומן שהיה ברשותו. הגבר לא הסתפק בסכום הכסף הזה, ודרש ממנו ללכת לכספומט הקרוב כדי למשוך סכום נוסף של 20 אלף שקלים. אולם, כשניסה למשוך את הכסף מהכספומט, ככל הנראה בשל חששו הרב והלחץ בו היה שרוי, לא הצליח בפעולה, וכרטיס האשראי שלו נבלע.

אזיקים. ShutterStock
סחט מאיש הדת למעלה ממליון שקלים/ShutterStock

הסוחט נתן לאיש הדת הארכה של יממה. ביום למחרת, לאחר איומים רבים, פגש איש הדת את הגבר בתחנת דלק בצפון לצורך מסירת הכסף. באותו מעמד, משהבחין הסוחט שברשותו של איש הדת 30 אלף שקלים, הוא דרש ממנו לקבל את הסכום כולו. איש הדת מסר לו את הסכום ובתמורה לכך, מחק הגבר את התמונות והסרטון ממכשירו הנייד.

אולם, זאת הייתה רק ההתחלה. הסוחט המשיך להחזיק עותק נוסף של הסרטון והתמונות, ובימים לאחר מכן דרש מאיש הדת סכום נוסף של 200 אלף שקלים. איש הדת הסכים ומכר את מכוניתו בכדי לשלם. אולם הסוחט שב ודרש כסף נוסף, הפעם מיליון שקלים. כמו כן, נאלץ איש הדת למכור גם מקרקעין שבבעלותו לקונה שאותר על ידי הגבר, במחיר נמוך משמעותית משוויו, על מנת לספק את דרישתו.

לבסוף, על אף שהעביר את הכספים, הסרטון והתמונות הופצו. מיד לאחר פרסום המקרה, נתבקש איש הדת שנסחט לעזוב את תפקידו הדתי - אחראי על בית התפילה ובעל סמכות דתית בפתרון מחלוקות. כמו כן, נאמר לו כי הוא אינו מורשה עוד להתפלל בבית התפילה והוטל עליו איסור לפתוח ספרי דת.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
ניידות משטרה. שלומי גבאי
"הסוחט רצח את נפשי, החריב עלי את עולמי"/שלומי גבאי

במישור האישי והנפשי, סיפר איש הדת על הכאב, הסבל, ההשפלה ותחושות החרפה והבושה שהפכו חלק מחייו. לפי תיאורו הגבר הסוחט "רצח את נפשו, החריב עליו את עולמו, גרם לו לאבד את חדוות החיים ואף את הרצון לחיות". נפגע העבירה ציין עוד כי פרסום המקרה גרם לו לחיות בפחד "משתק" ולהסתגר בבית, והנחית עליו ועל משפחתו מכה קשה ממנה הוא לא מצליח להתאושש.

עוד הוסיף איש הדת וסיפר כי הוא ומשפחתו הפכו להיות מנודים ומוקצים. הקהילה ביישוב מגוריו ואף מחוצה לו מחרימה אותו ומונעת ממנו להשתתף באירועים חברתיים וליטול חלק בחיי הקהילה. משפחתו התמוטטה לחלוטין, אשתו ואחיותיו אינן מסוגלות להבין את מה שאירע, נוטרות לו על כך ומאשימות אותו. לפי תיאורו, ילדיו עוברים תקופה קשה והם בעצמם הפכו להיות דחויים בחברה, דבר שהשפיע על חייהם בצורה קשה ופגע בסיכוייהם להינשא ולהשתלב בחברה; אחד מהילדים אף עזב את היישוב לאחר שספג קללות ואיומים. לאחר שמכר את רכושו ונותר כמעט חסר כול, הוא סיפר כי כיום הוא עובד בשתי עבודות במשמרות על מנת להתקיים, וכי מצבו הכלכלי קשה מאוד.

במהלך הקראת גזר הדין, עמד השופט מוחמד עלי על חומרת עבירות הסחיטה, במיוחד אלה המבוצעות על רקע ניצול נטייה מינית ופגיעה בפרטיות. השופט קבע כי החמרה בעונשים בעבירות אלה נדרשת כדי להרתיע מפני ביצוע עבירות מסוג זה בעתיד.

כמו כן, במהלך חקירת המקרה עלה כי הגבר הורשע בעבר בפרשיית סחיטה דומה. במקרה האחר, תקף, כלא וסחט אדם וטען כי המותקף קיבל במרמה כסף מגיסו ואחותו. אולם לבסוף, התברר כי הקורבן כלל לא היה האדם הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully