וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ללא הפסקה: מאות צועדים לירושלים נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 18:03

המשתתפים בצעדה יצאו הבוקר מקיבוץ נחשון אחרי ששרו את "התקווה", וכשהם קוראים "ד-מו-קרט-יה". הם צפויים להגיע לבירה לפני ההצבעה במליאה על צמצום עילת הסבירות. גם המפכ"ל לשעבר משה קראדי הצטרף: "אנחנו ננצח"

בווידאו:צעדת מפגיני המהפכה המשפטית, כביש 1, שער הגיא, 21 ביולי 2023/יונתן זינדל פלאש 90

מאות צועדים יצאו הבוקר (שישי) מקיבוץ נחשון, כדי להמשיך בצעדת המחאה לירושלים נגד המהפכה המשפטית. המשתתפים ישנו באוהלים ולפני היציאה מהקיבוץ שרו את "התקווה", כעת הם הולכים לעבר הבירה כשהם מניפים דגלי ישראלים וקוראים "ד-מו-קרט-יה". בין המשתתפים נמצא המפכ"ל לשעבר משה קראדי, שאמר "אנחנו ננצח" והרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון.

בעת שנשא דברים, יעלון אמר כי "עם האנרגיה, עם הנחישות שיש פה במחאה, אין ספק שאנחנו מנצחים. עוד יהיה מאבק לא פשוט. צריך לתת לנתניהו להיכנס בקיר, עם הקואלוציה ההזויה שלו. שיחוקק קריאה שנייה ושלישית, שיאתגר את בג"ץ, שיאתגר את שלטון החוק, ואז אנחנו נראה לאן זה הולך. אני משוכנע שזו הדרך להגיע להכרעה, ושלא יספרו לי שצריך להגיע לפשרה עם מי שהתגלתה מזימתו הדיקטטורית. את זה צריך להכריע, אין דרך אחרת. אחרת אוי ואבוי לעתידנו".

צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית בדרך לירושלים ביציאה מקיבוץ נחשון. 21 ביולי 2023. גלעד פירסט, אתר רשמי
מאות צועדים. הבוקר/אתר רשמי, גלעד פירסט

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לצועדים באזור אנדרטת מח"ל, קיבל סקירה מהשוטרים בשטח על היערכות הכוחות המאבטחים את הצועדים ושוחח עם מארגני המחאה. שבתאי ציין בפני השוטרים והמפגינים כי "שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לאפשר מחאה במדינה דמוקרטית, כמו ב-29 השבועות האחרונים. יחד עם זאת, המשטרה לא תאפשר פגיעה בשגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירים".

לאחר מכן, המשיכו המפגינים לצעוד על כביש 1 מאנדרטת מח"ל לכיוון שורש. בדרך שרו הצועדים בין היתר "לא נוותר עד שיהיה פה טוב יותר".

צעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית לירושלים, 21 ביולי 2023. יורם שפירר, אתר רשמי
צעדת המחאה, היום/אתר רשמי, יורם שפירר

ראשי המחאה הודיעו כי יצאו לצעדה מוקדם יותר השבוע, לקראת ההצבעה במליאה על צמצום עילת הסבירות. הצעדה תימשך ארבעה ימים כשהמוחים יעשו מקטעים של 15 ק"מ בכל יום. "עלינו לייצר מהלך שובר שוויון" - מסרו המארגנים ביום שלישי אחרי "יום ההתנגדות".

אמש הפגינו המונים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ במסגרת מה שהגדירו מנהיגי המחאה כ"ליל התנגדות". לאחר ההצהרה שמסר ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת, מארגני המחאה קראו לציבור לצאת להפגנה בקפלן. במהלך שעות הערב והלילה, נתיבי איילון נחסמו לסירוגין, ובמקום התנהלו עימותים בין שוטרים למפגינים שניסו לרדת לכביש.

במהלך הערב, איילון צפון נחסם לתנועה בעקבות מפגינים שירדו לכביש והדליקו במקום מדורה. לאחר כשעה וחצי של חסימה, כוחות המשטרה פינו בכוח את המפגינים מהכביש - והם התפזרו. מהמשטרה נמסר כי במהלך פינוי הכביש שוטר נפצע בגופו ובראשו ופונה לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול רפואי. צלמת של אחד מכלי התקשורת נפגעה מפרש משטרתי בעת שעמדה בשוליי הכביש עם מצלמה, ופונתה גם היא לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב. במהלך העימותים, שבעה מפגינים נעצרו - בהם שישה חשודים בהפרת סדר ועוד חשוד נוסף בתקיפת שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully