וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחדלי ההפריה: משרד הבריאות מצמצם משמעותית את הפעילות באסותא רמת החייל

20.7.2023 / 10:30

המשרד הורה להפסיק קליטת מטופלות חדשות עד להודעה חדשה ולצמצם את היקף העבודה היומית ב-35%. זאת, בעקבות שורת מחדלי הפריה בתקופה האחרונה - בן שאינו תואם גנטית לאביו, והתביישות ביציות מופרות. משרד הבריאות: "תרבות ארגונית לקויה", אסותא: "לומדים את ההחלטה"

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

הפעילות ביחידת ההפריה באסותא ברמת החייל תצומצם משמעותית, ולא ייקלטו מטופלות חדשות עד להודעה חדשה - כך הורה היום (חמישי) משרד הבריאות, בעקבות שורת מחדלי הפריה בתקופה האחרונה. זאת, לאחר שבבית החולים בראשון לציון, בו עוברית הופרתה בגוף של אישה שאינה אמה הביולוגית, הוחלט לצמצם את פעילות יחידת ההפריה ב-50%.

לפני כחודשיים חשפו בבית החולים כי קיים חשד ילד שנולד לאחר הפריה חוץ גופית, לכאורה אינו תואם גנטית לאביו. בית החולים לא דיווח על כך למשרד הבריאות. עוד דווח, כי בשני מקרים שונים - התייבשו במחלקה ביציות מופרות.

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
"עומסים שפגעו במטופלים". אסותא ברמת החייל/ראובן קסטרו

ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות שניהלה את השימועים ואת בירור החשדות, קבעה כי הכשלים קשורים ל"תרבות ארגונית לקויה בתחום בטיחות הטיפול, וכן לעומסי עבודה גבוהים ביחידה להפריה החוץ גופית, שללא ספק תרמו לפגיעה במטופלים".

לפיכך, משרד הבריאות החליט כי על מנהלת בית החולים או הנהלת רשת אסותא למנות גורם מלווה חיצוני בכיר מתחום בטיחות הטיפול, במטרה להביא לשינוי "התרבות הארגונית הבעייתית בנושא בטיחות הטיפול, לסייע בעדכון נהלים והטמעתם, ולדווח ולנהל אירועים חריגים בבית החולים".

פעילות היחידה בבית החולים תצומצם משמעותית: יורשו להתבצע רק 25 פעולות ביום עבודה - רק 65% מהנעשה כיום; תופסק קליטת מטופלות חדשות ביחידה עד להודעה חדשה; והעבודה ביחידה תיפסק עד השעה 23:00 בלילה. מאסותא נמסר כי הם "לומדים את החלטת משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully