וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של 'תינוקת המריבה' מגיבה: "לא נרדמת בלילה מהפחד שייקחו לי אותה"

12.7.2023 / 12:52

הוריה של התינוקת, שהופרתה בגוף של אישה שאינה אמה הביולוגית באסותא, ערערו על החלטת בית המשפט שקבע כי יש לבצע בדיקות הורות לשני הזוגות שהכי סביר שהם ההורים הביולוגיים. "אני נלחמת לגדל כל יום את סופיה", שיתפה האם, והתחננה לשקט: "בבקשה, תנו לנו מנוחה"

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

הוריה של סופיה, 'תינוקת המריבה' ממחדל ההפריה באסותא, ערערו היום (רביעי) על החלטת בית המשפט למשפחה, שקבע כי יש לבצע בדיקות הורות על סמך הדוח החדש של משרד הבריאות, שהצביע על שני זוגות שהם בסבירות הגבוהה ביותר להיות ההורים הביולוגיים. בית המשפט הורה על עיכוב ביצוע לבדיקות עד לדיון בערעור.

אמה של סופיה, שילדתה אותה, מסרה כי היא מתחננת לשקט. "אני נלחמת לגדל כל יום את סופיה, היא נכנסת ויוצאת מבתי חולים", סיפרה ושיתפה, "חשבתי שהחלטת בית המשפט העליון היא סופית... אני לא נרדמת בלילה מהפחד שייקחו לי אותה, מבקשת, תנו לנו מנוחה, גם כך לא קל לנו".

התינוקת מפרשת העוברים יחד עם אביה, 20 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון, אתר רשמי
התינוקת סופיה/אתר רשמי, ניב אהרונסון

אמש, בית המשפט התיר לבני זוג לבצע בדיקה גנטית שתקבע אם הם ההורים של התינוקת סופיה. בית המשפט כבר אישר בעבר לבצע בדיקות כאלה, והמחוזי אישר את החלטתו. אולם, העליון הפך אותה וקבע כי הבדיקות לא יתבצעו. כעת, קבעה השופטת חני שירה, כי הדוח החדש של משרד הבריאות מהווה ראיה חדשה, שמשנה את המצב.

השופטת ציינה את דברי המחוזי, לפיהם קיימת חשיבות לקשר הדם וזכותה של התינוקת לדעת את מוצאה "ולשרטט את סיפור חייה" כשתגדל. כמו כן, ציינה את זכותם של בני הזוג לדעת אם הם אכן ההורים. "יש חשיבות גם להשקיט את סערת רוחם של זוגות אחרים, שנמצאים באי ודאות נוראית, והאפשרות שמא יש להם קשר גנטי לתינוקת אינה נותנת להם מנוח", כתבה. נימוקי השופטים התבססו, בין היתר, על תחקירו של העיתונאי אבי עמית שפורסם בתוכנית "זמן אמת" בכאן 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully